Vanochtend een schaaltje vanille yoghurt Tussen de middag een broodje kipfilet met sla en pesto, een boterham met kaas en een beetje fruit salade. Vanavond witte bonen in tomaten saus. En tussendoor een stuk of 10 creamcrackers om m'n eten binnen te houden. Helaas heb ik m'n eetlust nog niet terug en als m'n maag te leeg is word ik enorm misselijk. Laten we hopen dat het snel over is
Gisteren was ik heel ziek, kon niks binnenhouden en heb de hele middag in het ziekenhuis gezeten Hoop dat ik vandaag wel weer normaal kan eten... zo eerst maar eens beginnen met een kommetje yoghurt met verse aardbeien... Hoop dat ik vanavond een lijstje kan posten
Zal even opnoemen wat ik gisteren allemaal heb gegeten tijdens het harde werken door in de tuin hihi. 2 broodjes gezond, glas jus, beker melk. Stroopwafel *mjam* en een kop koffie. Tussende middag 4 boterhammen, 2 met jonge kaas en 2 met hagelslag, weer een beker melk, 2 nectarines en een banaan Tig glazen water tussendoor. In de avond een pizza *moet kunnen af en toe*, beker melk. Weer tig drinken en in de avond een appelflap hihi Een bakje witte druiven. mjammmm OOOOOOOOOH en mn mama materna pil van centrum hahaha
Je hoeft niet voor 2 te eten, als je voor je zwanger werd al weinig at maar wel gevarieerd is het goed. De variatie doet het hem.
En niet ieders zn maag is even groot...voordat ik zwanger was had ik soms aan 3x per dag genoeg zonder tussendoortjes Tot nu toe...: (wakker vanaf 9.30u) 2 bruine boterhammen banaan en zit nu wel ff vol
In de ochtend: 2 boterhammen met smeerkaas Thee In de middag: 2 boterhammen met tomaat 2 boterhammen met hagelslag Melk Avond: Niet zoveel. Meestal 2 aardappelen een klein stukje vlees en veel groente. Of 1 bord pasta of rijst. Limonade erbij Tussendoor: Drinken: limonade, melk of thee. Zoute stokjes en tarwe biscuits. Ik houd me nog aardig in. Straks maar weer aan de lijn hoor.
Mijn eten van gisteren (overdag gewerkt): 1 Broodje appelstroop, 1 broodje pindakaas, 1 kiwi, 2 broodjes smeerkaas, 1 kiwi, blokje kaas, spinazie, aardappels en kipburger, magere yoghurt en handje cashewnoten. Vinden jullie dit veel of weinig??
3 sneetjes bruin brood sochtend 2 sneetjes bruin brood in de middag 1 a 2 pakjes sultana Avond eten Schaaltje yoghurt en 2 stuks fruit
ikzelf vind dat juist goed....gewoon gezond en weinig vettige/zoetige tussendoortjes.... als jij hieraan genoeg hebt is het toch goed!?
oke gister - bakje cornflakes/melk - stukje friese kruidreep - 4 boterhammen, 2 met ham/mayo en 2 gestampte muisjes - 6 dropjes ongeveer - halve banaan - trosje druiven - nog een stukje kruidreep - aardappels, asperges,botersausje, slavink - beetje chocomouse - s avonds 2 appelflappen op visite meestal eet ik s middags nog 2 broodjes en appelflappen is ook geen dagelijkse kost. hihi o ja en minimaal 2 mandarijnen per dag is ook normaal.. hihi en nog val ik af
- 's ochtends 2 broodjes (vaak met aardbeien ivm verslaving, hihi) - Tussen de middag weer 2 broodjes - 2 stuks fruit (minstens) - Soms nog wat soep tussendoor - Avondeten - 's avonds nog wat chips ofzo. Niet veel. Maar vanochtend heb ik ook nog een halve meloen weggewerkt. Dus het lijstje wijkt weleens af.
Tja, wat is veel en wat is weinig? Iedereen eet toch waar hij behoefte aan heeft lijkt me en ik luister gewoon naar m'n lichaam. Nu ik zwanger ben heb ik duidelijk meer behoefte aan eten. Heel soms hou ik me me in als ik echt te veel wil eten als ik eigenlijk al vol zit. Das alles. Iedereen kan het het beste voor zichzelf bepalen lijkt me. Zolang je je maar goed voelt.
- vanmorgen een liga - iets later een stuk komkommer - net 2 pita's met knakworstjes - nu zitten de volgende 2 pita's erin, die eet ik met nutella. Avond weet ik nog niet
Ik merk ook dat ik veel meer eet nu ik zwanger ben. Bij mijn 1e had ik juist helemaal geen trek, dus voor mij voelt het heel vreemd om zoveel te eten. Ik geef er gewoon aan toe, maar doe het wel gezond. Ik ben tot nu toe 8 kg. aangekomen (24 weken) en bij mijn 1e totaal 14 kg. Dus het zal wel weer zoiets worden. Ik vind dat best. Het is er goed af te krijgen als je je best doet.
Gisteren: 2 bruine boterhammen (chocoladepasta + appelstroop) tussendoor: sultana 3 bruine boterhammen (2 x coburgerham + 1x kaas) Blikje fanta tussendoor: appel + nectarine Nasi met gebakken eitje 's avonds 3 bros mini's Verder: ongeveer 2 liter water en wat frisdrank
Nog steeds niks binnen kunnen houden Hopelijk morgen dan een mooi lijstje... Voel me dan ook gelijk heel schuldig tegenover de baby (ook al kan ik er niks aan doen)