Uhm, ik heb een ongezonde dag vandaag: Ontbijt: 2 witte oreo koekjes Tussendoor: 2 nectarines, flesje ranja Lunch: 2 witte oreo koekjes Tussendoor: flesje water, waterijsje Avond: 1 verse hamburger, frietjes, gebakken uitjes/paprika/champignons, asperges Tussendoor: flesje ranja, 2 waterijsjes, 1 wit oreo koekje (pak is nu leeg!!)
2 witte boterhammen met ananaskaas 6 crackers met pasta een bakje komkommer en nu zit ik een stuk komijnenkaas te eten
Gemiddeld: Ontbijt: bak yoghurt met cornflakes, 2 boterhammen, klein glaasje fruitontbijt lunch: 4 boterhammen avondeten: een bord vol en tussendoor: 1 stuk fruit, een waterijsje, 3 eierkoeken (en dat kan variëren; soms eet ik een stuk chocola ipv eierkoeken, het is maar net waar ik zin in heb) Oh en ik drink alleen water en soms cola light. Ik vind het zonde om calorieen te nuttigen dmv drinken aangezien ik veel liever eet Dat glaasje fruitontbijt is puur voor de vitamines.
ik eet gemiddeld: -3 volkoren boterhammen, kaas/vleeswaren -4 stuks fruit (nectarine en kers zijn momenteel favoriet) -veel water, genoeg melk/zuivel, thee, decaf koffie verkeerd, verse jus -savonds vaak licht; soep/salade/broodjes, rijst met prut, visje, enzovoort heb van nature totaal geen ' snaaibehoefte ' dus eigenlijk op een stokbroodje met lekkere smeersels na nooit iets ongezonds. en al helemaal geen zoet. raar mens ben ik he! (maar mis de sushi-franse stinkkazen- filet americain enorm!) even over light dranken: wel oppassen dat je er niet teveel van neemt. hoewel er minder suiker in zit, wordt het gelieerd aan vroeggeboorte. ik plaats hier een link van de telegraaf Light frisdrank schadelijk tijdens zwangerschap - vrouw.telegraaf.nl [Actueel] omdat ik de link uit ' mijn krant ' (volkskrant, die geloof ik sowieso ) niet kan vinden.
Ooooohhhhh ik mis ook filet american & carpaccio.. jammie na mijn bevalling is dat het eerste wat ik eet
ahh lekker he!! ik bestel dan een hele bak sushi, een vers bruin broodje met filet, ohnee doe maar een heel stokbrood! en ook kalfsleverworst, en ohja ik wil OOK een glas ontzettend lekkere witte wijn. SO!
ik eet normaal op een dag: ochtend: 2 boterhammen met hagelslag, stukje fruit middag: 2 boterhammen met kaas avond: (bijv) macaroni met een gebakken ei, toetje soms s'avonds een koekje bij de koffie nou zat me verloskundige me aan te kijken of ik een of andere vreetzak ben snappen jullie dit nou? ik eet vaak banaan als fruit. zegt ze ja dat is niet goed want daar zitten veel calorieen in....ik ben toch niet op dieet??? fruit is toch gezond..rare verloskundige. ik vind niet dat ik teveel eet dus blijf het ook gewoon eten. ik ga geen honger lijden terwijl ik zwanger ben haha sorry hoor beetje frustratie
In week 6 t/m 13.... 6.30 3 boterhammen 9.00 3 boterhammen 11.00 2 stuks fruit 12.30 3 boterhammen 16.00 fruit/ evergreen oid 17.30 avond eten, normale hoeveelheden. 22.00 3 boterhammen Ik moest echt zoveel eten om de misselijkheid de kop in te drukken als ik at was het over. Nu red ik het gelukkig met een stuk minder, vandaag bijvoorbeeld. 10.00 2 boterhammen met 20+smeerkaas. 12.30 2 boterhammen 20+smeerkaas en 1 met pindakaas 18.00 5 mini loempia's en klein kopje chinese tomatensoep tussendoor 1 musliereep. vanavond waarschijnlijk nog een perzik en banaan. Ik ben benieuwd, moet morgen naar de VK. Vorige maand was ik 1 kg gegroeid en toen kreeg ik een reprimande dat ik te weinig aan kwam, en dat met, toen, 11 boterhammen op een dag! Volgens mij doe ik dan wel mijn best! Dus vraag me af wat ze morgen zegt....
ik eet met dit weer niet zo heel erg veel. 5.30 2 boterhammen met smeerkaas 9.00 1 boterham met smeerkaas 13.00 zakje kroepoek 18.00 krieltjes met shoarma en huzarensalade tussendoor een paar (stuk of 5) snoepjes ik drink wel veel: minimaal liter melk. 3 grote glazen water. 1 glas frisdrank en 1 glas roosvicee wel een voordeel dat ik nog niet misselijk ben dat was ik in de vorige zwangerschap wel heel erg
hmm nu ik dat zo lees van wat ik eet moet ik eigelijk wel meer fruit gaan eten. helaas ben ik niet zo fruit eter. hebben jullie suggesties voor lekkere fruitsoorten of misschien vervangers. (ik drink wel versie multivitamine drank)
van het laatste (artikel) heb ik zo mijn twijfels ik mis ook de filet american en de osseworst en ik heb juist sinds ik zwanger ben ineens veel minder tot geen snaaibehoefte meer, joehoe! ik kon daarvoor altijd flink tekeer gaan vooral met chocolade
@glimworm: waarom? het is een wetenschappelijk onderzoek van de EU onder 60.000 vrouwen gehouden. aardig representatief en vooral shocking, dat de kans op vroeggeboorte met 38% stijgt bij het dagelijks drinken van lightdrank.. ik drink het toch al niet maar het zou voor mij zeker een reden zijn ermee te stoppen. @sushi: knetterverse mag inderdaad. maar ik ga toch maar niet aan de zalm/tonijnvariant. heb laatst wel bij de japanner de krabvariant gehad, toen was ik ook al even heel erg gelukkig!
Misschien een beetje offtopic, maar houdt dit dan in dat ik met mijn dagelijkse 2 glazen optimel en glaasje cola light eventueel een vroeggeboorte zou opwekken. Dat zijn nou juist de 3 dingen die ik zo lekker vind iedere dag! Qua eten gaat het de laatste 2 weken gelukkig een stuk beter dan de weken ervoor! Ik eet voornamelijk gezond en snaaien doe ik haast niet (uit zelfbescherming haal ik het maar gewoon niet in huis) 's morgens 2 volkoren boterhammen met smeerkaas/kipfilet + een kiwi gold tussendoor fruit 's middags 3 boterhammen (vaak met rauwe ham, smeerkaas en pindakaas) + rauwkost (alfalfa, komkommer en tomaat) tussendoor een eierkoek of een liga o.i.d. 's avonds aardappels/groente/vlees (soms ook pasta of rijst) rond 20.30u fruit verder drink ik veel water, 2 glazen optimel en dus dat glaasje cola light.
Je moet oppassen met te veel multivitamienendrankjes, daar kan veel vitamine A in zitten. Je kan dan beter jus ó range drinken.. Je kunt ook lekker fruit (appel,banaan,sinasappel,kiwi) mix in de blender doen met yoghurt en jus ó range, dan heb je een lekker shakie!
6u 2 boterhammen met pindakaas en glas sap 10u beetje fruit 12u boterham 14u boterham tussendoor snoepje of koekje 19u warm eten s avonds iets lekkers (bijv zoutjes/snoepje/ijsje) Drink ook best veel tussendoor! Tot nu toe 4,5 kilo aangekomen. Vorige zwangerschap 16 kilo aangekomen en na 9 maanden was er weer 15 kilo af maar toen werd ik weer zwanger...en dus weer zwaarder.. ps ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook gewoon light frisdranken gedronken en ik heb gewoon een gezonde dochter gekregen na een zwangerschap met een duur van 40+3 dusse volgens mij is het echt onzin dat je die beter niet kunt drinken....doe het nu ook gewoon!
Nee, heb geen 1 keer gebraakt. Ik was alleen erg misselijk en kreeg dat alleen weg door te eten. 1 boterham volstond dan niet, ik moest er echt 3 eten. Ik was nu overigens 2 kg gegroeid en zit nu totaal op 4 kg. Valt nog best mee voor 19 wkn, toch? Ik kreeg nu iig geen opmerkingen er over van de vk!