wat eet je nu in een dag tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sila24, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    's morgens: 2 boterhammen met kaas + komkommer
    tussendoor: 1 boterham of ontbijtkoek
    's middags: 2 boterhammen met een eitje, kaas of vleeswaar
    tussendoor: banaan of boterham
    's avonds: heeeel veel groente, vis, vega of soms vlees + pasta of aardappels.
    Ik verdraag ander (zuur) fruit helaas niet en drinken kost me ook veel moeite. Dus ik drink slappe thee en ranja. Lang leve de multivitaminen :)

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik eet ook gewoon zoals ik voor mijn zwangerschap ook at! Probeer niet te veel te snoepen, 2 a 3x fruit op een dag, groente bij het avondeten, zuivelproducten en 's ochtends 2 of 3 beschuitjes..
    Ik drink sowieso voldoende want ik ben een dorstig type :p

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb ontzettende trek in koekjes, gebak, brood en nog eens brood. Meestal luister ik naar mijn lichaam, maar weet ook dat de rem erop moet. Ik ben van natura dun/slank en kan het goed hebben, maar het is wel ongezond he!

4. Chai

Chai Niet meer actief

Het is pas sinds een weekje of 2 dat ik echt eet als een typische zwangere, veel dus.. :D Dat geld trouwens hetzelfde met drinken.

2 grote kommen fruit n fibre of muesli met melk
    1 kom rijst (nasi goreng) elke dag
    1 appel of grapefruit
    3 keer 500ml glas met rose vicee original
    1 glas zoetigheid
    1 kopje thee of koffie
    1 avond maaltijd of 2 bruine rijk belegde boterhammen

Daarnaast heb ik een obsessie met Haribo color-rado, alles met chocola, Burger king, Paddestoelen, drinken in het algemeen..

5. Chai

Chai Niet meer actief

Tochniet slagroom taart he?, daar was ik tijdelijk mee geobsedeerd...:)

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Op het moment zo ongeveer dit:

6 boterhammen, met halvajam, rookvlees of vruchtenhagelslag
    Fruit
    Avondeten (voornamelijk 'prak' en één keer in de week pannenkoeken, in verband met lastig etende peuter)
    Vruchtenyoghurt (van Optimel)

Tussendoor: ontbijtkoek, een liga, mueslireep of fruit en soms natuurlijk ook gewoon iets lekkers (probeer het bij max 3 momenten te houden)

Drinken: thee, spa rood, soms melk en soms vers sap

Soms heb ik veel honger en dan eet ik meer boterhammen, liga's en mueslirepen. Chips, chocola, koek, gebak etc. probeer ik te laten staan, maar af en toe zwicht ik toch.

Héél af en toe drink ik koffie, omdat mijn darmen het bijna niet meer doen zo ongeveer en koffie bij mij als wondermiddel werkt.

Eigenlijk eet ik nu zo ongeveer wat ik zou moeten eten als ik niet zwanger ben, alleen ietsjes meer. Hoop dat ik het zo kan houden, want heb snel last van eetbuien.

Deel Deze Pagina