Eerste rijles!

Discussie in 'De lounge' gestart door furby, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Na jaren uitstel is het woensdag dan toch echt zo ver.. Mijn eerste autorijles :D

Stiekem ben ik best een beetje zenuwachtig.

Hebben jullie nog tips voor me? Is het normaal dat als je begint dat je nog helemaal niks weet? Ik heb dus geen idee hoe ik moet schakelen en dergelijke...spannend dus.

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Alvast veel succes! Ik heb binnenkort ook mijn 1e rijles en ook ik heb absoluut geen verstand van autorijden, sterker nog, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten whaha, laat je nog weten hoe je 1e rijles is gegaan?

3. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig dan ben ik niet de enige met nul ervaring haha!

Ik laat het je zeker weten hoe het is gegaan! Wanneer ga jij starten?

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Heel veel plezier! Zon eerste les is hartstikke leuk.
    Ze helpen je ook wel met wegrijden. Hoeft niet direct alles zelf te doen!

Geniet ervan en ontspan!

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb vorige week woensdag op mijn verjaardag na jaren mijn eerste proefrijles gehad.
    Ik was onwijs zenuwachtig de dagen ervoor (lees 2 kilo kwijt door niet eten). Maar het viel me echt onwijs mee!!
    Het was een uur en dat was zo voorbij. Ik had nog wel langer gewild hahah.
    Alles ging heel rustig, eerst alleen sturen en gas geven, later de koppeling erbij en schakelen, maar dat was niet lang. Gewoon om te kijken of dat ging en of ik het snel oppikte.
    Nou dat ging goed, ik pikte het snel op:D
    Moet nu alleen nog afspraak gaan maken om te beginnen met lessen.
    Kortom, het is heel leuk en alles gaat van zelf. Alles wordt rustig uitlegt en iig bij mij nam die man gewoon de tijd.

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik herinner me eerste rijles dat hij alles deed gas schakelen stoppen enz en dat ik alleen hoefde te sturen ik vond dat al doodeng hihi...
    Nu heb ik hem volgende week 1 jaar:d

7. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Het is de bedoeling dat je niets weet haha. Alleen maar goed joh, hoef je ook geen dingen af te leren. Heel veel succes! Ik heb hem ook na jaren uitstel gehaald en het is zo'n vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.

8. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Idd helemaal geen probleem als je nog niets van auto's weet! Ik wist er ook niets van. Volgens mij ging ik na een paar lesjes pas schakelen. Eerst alleen sturen, gas en remmen. Dat gaat vanzelf, is leuk!

Veel plezier!

9. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik heb me 32e les gehad, en mag over 4 weken afrijden!!
    Maar mijn eerste les pff was zoo zenuwachtig!
    Hij pikte me op thuis en hij reed eerst naar het industrieterrein, daar spraken we eerst de dingen door handtekening enz, daarna leerde ik eerst de stuurmethodes en daarna gingen we de weg op eerst alleen sturen en gas geven, hij remde en schakelde en keek uiteraard.
    meestal met de 2e les ga je leren schakelen en remmen, en dan bouw je dat eerst op en dan de volgende dingen.
    Ik heb een les instructiekaart die ik telkens weer mee moet nemen bij de rijles.
    Ik leer via 4 modules en de eerste 2 modules zijn easy maar 3 en 4 zijn wel pittiger, ik dacht oooh auto rijden dat doen ik wel even, maar valt vies tegen haha! :p

En je kan er beter als "maagd" in gaan dan dat je alles al weet, want dingen afleren is moeilijker dan aanleren. ;)

10. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik ben al wat gerustgesteld!

Vriendlief mocht gelijk de eerste keer de snelweg op en alles zelf doen. Dat kan ik echt nog niet haha.

11. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH

:$
    Na dat kan echt niet en mag zelfs niet!
    zelfs niet met een versnelde rijopleiding. :S

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Zijn gaan me nu inplannen en dan bellen ze mij, maar ik denk dat ik ga vragen of ik in juli mag starten, scheelt een hoop gestress met de kids hihi

13. Annette123

Hoe is je eerste les gegaan?

14. pipootje

pipootje Niet meer actief

mijn eerste rijles werd me eerst beetje uitgelegd hoe en wat
    en toen moest ik me stoel enz goed stellen
    daarna motor aan,, en wegrijden door alleen de koppeling langzaam los te laten,
    en daarna heb ik gelijk alles zelf gedaan,
    ging ook gelijk de eerste rijles de snelweg op
    dacht eerst nog voordat ik eraan begon dat k mezelf dood zou rijde maar k leef nog steeds! haha.
    nee eerste rijles was echt leuk, ging ook over de trambaan en leerde k hoe ik daar moest rijden.
    dacht ook eerst dat schakelen moeilijk was, maar dat is niet het geval.

15. Annette123

He wat goed! Ik hoefde toen niet te schakelen, maar ik moest wel gelijk de snelweg op (invoegstrook was toen 200 meter verderop) dus ik schrok me toen rot dat ik opeens 80 km/u moest gaan rijden binnen 5 minuten. Maar ik dacht laat ik dat niet tegen je zeggen anders word je misschien bang. Maar knap dat je al geschakeld heb, want dat vond ik het moeilijkste aan rijles. Dat wordt voor jouw een makkie joh! Succes verder!

16. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Tips; ga zo snel mogelijk je theorie halen en maling hebben aan wat andere weggebruikers denken. Zij hebben het ook moeten leren. Succes

17. hooppraegnans

12 mrt 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed! Petje af, ik weet hoe moeilijk het is om die stap te zetten. Ik zit er ook nog steeds tegen aan te hikken. Van jongs af aan gespaard om te kunnen autorijden, maar toen het moment eenmaal daar was, durfde ik het toch echt niet.
    Ik realiseer me echter meer en meer hoe handig autorijden wel niet is, denk aan de vrijkomende vrijheid. Misschien moet ik er dus toch ook maar eens aan...

Deel Deze Pagina