mannetje stond erop dat hij zou koken vanavond ...(je hoort mij niet klagen ) roerbakgroenten met rijst geloof ik dat we gaan eten en ik heb der zin in
Ik ben vanavond alleen omdat mijn hubbie een vergadering heeft. Misschien maak ik zelfgemaakte verse patatjes die gaan er meestal wel in.
uhmmmmm lekker schouderkarbonade mmmm lekker met een soort kruidenboter {maar dan zelf gemaakt} gemarineerd zeg maar.... met cilipartjes uit de oven {liddl wedges} denk geen groentje....... als toetjes ga ik iets nieuws proberen, stond in mijn agenda; fruit gewokt! {een appel een peer, sinaassap, kaneelstokje en suiker} ben benieuwd! gisteren friet gehad en eergisteren preitaart!
wij hebben gebakken aardappelpartjes met stukjes kipfilet in pindasaus en peultjes gegeten. Heel gewoon maar wel lekker
Mn jongste zoon wilde vanavond chinese ballen eten ( ku-lu-yuk ) ofzo iets Dus we hebben lekker chinees gehaald vanavond...bami, nasi, babi pangang, de chinese ballen , fu yung hai en nog iets van vlees waarvan me de naam ontschoten is... Dus heerlijk gegeten en de hond en katten hebben ook mee genoten van de restjes
Wij eten vanavond...KOUDE ITALIAANSE PASTA! We hebben nodig: - 500 gram Penne - komkommer - sla - vetakaas -bakje pijnboompitten - sla - gedroogte tomaat - stokbrood - kruidenboter - 1 potje burchetta Pennen kook ik niet te lang en giet ik daarna af met koud water.. lekker laten uitlekken en dan in een grote pan/bak/schaal. Burchetta in een bakje doen en aanmaken met water tot een papje mag best behoorlijk vloeibaar zijn. dit lekker laten weken. sla in stukken dr op, veta kaas in stukjes dr door, pijnboompitten even roosteren, gedroogte tomaat en komkommer in stukjes. alles door mekaar mengen en als laatste de bruchetta er door! stokbroodje met kruidenboter er bij.. ECHT HEERLIJK! vooral in de zomer!
Ik heb gisteren voor het eerst dit najaar weer erwtensoep gemaakt. Mijn hele simpele variant (voor twee personen) gaat zo: 250 gram gewassen spliterwten aan de kook brengen in een liter water met twee tuinkruidenbouillonblokjes en een kopje fijn geknipte selderijblaadjes. Drie kwartier zachtjes laten koken (regelmatig roeren) totdat de erwten uit elkaar vallen. Dan een in ringen gesneden prei, een gesnipperde ui, een teentje gehakte knoflook en nog een kopje selderijblaadjes erbij doen en dat nog een half uurtje zachtjes laten koken. Je hebt nu erwtensoep die ook geschikt is voor moslims en vegetariƫrs, maar als je zin hebt in vlees dan kun je er de laatste tien minuten altijd nog een in plakjes gesneden rookworst in gooien. Lekker met vers brood. Vanavond zal het wel iets van het station worden.