Hoi dames , Vandaag controle gehad en nu blijkt mijn bloeddruk te hoog te zijn. 154/90 was ie. En er zaten eiwitten in mn urine. Het zit me niet helemaal lekker .. zeker niet omdat ik pas 10.6 weken zwanger ben. Donderdag moet ik terug komen maar iemand die hier ook ervaring mee heeft zo vroeg??
Nee, maar bloeddruk kan wel enorm variëren. Ik kan me voorstellen wanneer je op controle gaat wel extra gespannen bent om echo te zien of hartje te horen.
Ja kan ik me indd ook voorstellen maar ik had geen spanning. Heb afgelopen woensdag nog een echo gehad en 2 weken daarvoor ook al. Ik weet dat er altijd nog vanalles fout kan gaan maar daar ging ik niet vanuit. Alleen nu maak ik me juist wel wat zorgen
Bij mij was die met 10 weken wel te hoog 150/90. Ze hebben me toen dezelfde week weer gemeten en toen was die 140/85. Nog wel hoog voor mijn doen maar niet te hoog. Er is de hele zwangerschap extra gemeten en in de laatste weken ging ik 2x per week tot ik klachten kreeg en ingeleid werd met 38+5. Eiwitten hebben ze niet naar gekeken in het begin. Is er verder iets over gezegd? Ik zou me nog niet te druk maken, hij kan donderdag zomaar ineens perfect zijn
Spannend! Ik heb van mezelf hoge bloeddruk maar in de zwangerschap normaal laag. Althans mijn eerste zwangerschap. Tot 32 weken en toen schoot het omhoog. Uiteindelijk PE gehad. Bij de 2de had ik het eerder rond de 20 weken maar wel een stuk hoger dan jij. Het is wel erg vroeg! Is het voor je zwangerschap normaal wel goed? Was het geen moment opname? Was je gespannen? Eiwitten in je urine kan ook bijv teveel afscheiding zijn. Zwangerschapsvergiftiging zo vroeg komt (bijna) nooit voor. Ik heb medicijnen gekregen bij de 2de zwangerschap daarmee was hij rond de 150/95 stabiel.
Ik heb van mezelf een te hoge bloeddruk en slik hier medicatie voor. Deze mag niet bij een zwangerschap, dus ik heb toen andere medicatie gekregen, die ik de hele zwangerschap gebruikt heb. Hierdoor was mijn zwangerschap wel medisch, maar op deze manier was mijn bloeddruk netjes. Na de bevalling moesten mijn kinderen nog 24 uur in de gaten gehouden worden, maar die hadden nergens last van gelukkig. Hopelijk is er bij jouw volgende meting niks aan de hand, maar anders is er met medicatie wel wat aan te doen.