na zo'n 18 jaar vandaag een sapcentrifuge gekocht, kostte praktisch niks bij de kruidvat, dus ik dacht: die neem ik mee. Maar is dus al wel heel erg lang geleden dat ik er 1 gebruikt heb, vroeger maakte ik voornamelijk wortelsap en tomatensap mee. Nu vind ik het ook wel een beetje zonde om er zomaar allerlei fruit in te gooien, want zo goedkoop vind ik dat niet, wanneer ik voor een glas sap een bak druiven er door moet gooien, daarnaast ben ik zelf ook nog eens allergisch voor meerdere soorten fruit, maar mijn kinderen vinden dat wel lekker. Welke groenten en fruitsoorten doen jullie er in? Fruit kan bijna alles wel, maar groenten?? Welke combi's vinden jullie lekker? En kruiden als munt? peterselie? kan dat eigenlijk ook in een sapcentrifuge?
ik doe alles in de blender ik weet niet of je daarmee dezelfde sapjes krijgt als uit de sap centrifuge? Groente die ik vooral gebruik zijn spinazi, boerenkool, kropsla, andijvi, komkommer en avocado. Brocolie is geen aanrader. Combi's die ik lekker vind zijn banaan spinazi Komkommer citroen munt Avocado, kiwi, gember Appel peer boerenkool Banaan spinazi sinaasappel
Sapcentrifuge en blender zijn niet te vergelijken. Juist in een sapcentrifuge gaat brocolli wel heel goed. Banaan daarentegen niet echt. Kruiden (zoals peterselie) gaan supergoed! Ik doe er vanalles in; komkommer, brocolli, kiwi, gember, wortel, rode biet, bleekselderij, peer, appel, watermeloen, tomaat, druiven, sinaasappel, citroen, limoen, grapefruit (wel de schil eerst afhalen van citrusfruit)
En je doet alles rauw erin? zoals brocoli? En bieten? doe je die ook rauw? Is dat lekker (kan me niet voorstellen, ik lust wel biet, maar gekookt) Schil van citrusfruit eraf wist ik, anders wordt het erg bitter. Heb jij lekkere combi's? Wat is bijv lekker met munt? Of met peterselie? Ben van plan om naar de markt te gaan in een grote stad hier in de buurt als het beter weer is en dan van alles te kopen om te proberen. Is dan fijn om wat combi's te weten.
Mijn favoriete sapje in de winter: boerenkool,(evt spinazie), appel, peer, kiwi en ananas. Ook wel zonder ananas of zonder kiwi gemaakt trouwens. En wortel met appel en een beetje limoen. En bieten etc gaan er rauw in. Vond zelf bieten wel ok, maar andere combi's lekkerder.
Van brocolli doe ik de dikke steel er idd rauw in. Dus als je een keer brocolli eet dan bewaar je gewoon die dikke steel. De roosjes gaan dus niet in de centrifuge. Bietjes koop ik idd voorgekookt. Bij de appie heb je (bij de rauwe bieten) ook gevacumeerde gekookte biologische bietjes liggen. Bleekselderij gebruik ik niet vaak, de smaak overheerst enorm. Ik hou daar niet zo van maar het schijnt enorm gezond te zijn. Nu (met de kou) vind ik bijv appel/peer/gember/komkommer lekker. Vooral door de gember krijg je het lekker warm haha. Appel/kiwi/peterselie/spinazie vind ik ook lekker. Straks in de zomer kan je lekker aan de slag met rood fruit (munt gebruik ik ook meer als het wat warmer is), bijv aardbei/blauwe bes/ananas/munt/spinazie.
nou vandaag eens wat geprobeerd: allereerst wortelsap, dat is echt mijn favoriet. Daarnaast voor de kinderen appel, peer en blauwe bessen, vonden ze erg geslaagd. Ik kan het zelf niet drinken ivm mijn appelallergie. En toen: komkommer, radijs, tomaat en peterselie....Mwaaaaaah: niet vies vond ik (de rest van het gezin deelde mijn mening absoluut niet, die vonden het echt heel erg vies) erg dorstlessend, maar niet bepaald mijn ding. Heb maar een liter staan of zo
[/QUOTE] Bietjes koop ik idd voorgekookt. Bij de appie heb je (bij de rauwe bieten) ook gevacumeerde gekookte biologische bietjes liggen. [/QUOTE] Serieus? Gekookte bietjes erin? Nog nooit van gehoord.... hier gooi ik ze er rauw in. Ts: ik mik er echt van alles in wat er over is: favoriet hier is appel, spinazie en sinaasappel Appel, wortel en een klein bietje Druiven zijn ook heerlijk! Je kan er zelfs zoete aardappel of asperges in doen, moet je van houden maar het kan.... of gember.... De keuze is reuze Veel plezier ermee!