Wat eet jij als je alleen bent

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik eet een paar keer per jaar alleen in de herfst en winter (in de vakanties, mijn man is dan op woensdag met de kinderen naar zijn ouders, ik werk dan en ben een paar uur eerder thuis dan zij). Ik eet dan meestal een blik Unox erwtensoep :). Of ik maak een tomahawk: Italiaanse bol doormidden, op beide kanten tomaat, ui, chilisaus en kaas en in de oven. Heerlijk! En toch een heel klein beetje gezond ;)

Floeperd vindt dit leuk.
  2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Alleen eten was meer voordat we kinderen hadden. Nu kook ik meestal wat eenvoudigs voor peuter en mezelf of ik haal pasta bij de plaatselijke Italiaan. Dit at ik toen ik nog echt alleen moest eten:
    Soep met stokbrood
    Van die eenpersoonsmaaltijden uit de vriezer van Iglo (roerbaksensatie) Echt goed te eten.
    Sushi (houdt mijn man niet van)
    Pizza met een salade.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Iets van pasta! Dat wil mijn man nooit eten ;)

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Beetje fusilli, walnoten, appel, eieknenbladsla, zongedroogde tomaatjes, honing appel dressing, mmmmm!

Of uitgebreid broodje gezond

Crackertjes met tonijn

Zalmpakketje maken voor in de oven, de oven doet al het werk en geen vieze pannen

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Meestal iets wat de rest niet eet, zoals ravioli, pasta met kip en roomsaus of een salade. Salade eten ze trouwens wel, maar dat is gewoon lekker simpel als je alleen bent.

Een tosti of een andere brood-maaltijd is ook altijd goed. Als ik alleen moet eten heb ik vaak weinig zin om te koken namelijk...

6. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Ik eet best vaak alleen omdat vriend wisselende diensten heeft. En ik kook gewoon zoals ik normaal ook doe. Al maak ik dan weel vaker dingen die me vriend niet zo lekker vind.

Maar er komen lekkere dingen voorbij

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als het hier al een keer voorkomt dat ik alleen eet, dus ook zonder kinderen, dan gaat eerst de vlag uit. De keuken vermijd ik, tenzij ik een glas drinken moet pakken en dan wacht ik geduldig op het eten dat ik met mijn telefoon heb besteld. En dan gniffelend met een hand bij mijn oor tegen mezelf zeggen 'hoor je dat? Precies.. he-le-maal niks!' En een lol dat ik heb. Best sneu eigenlijk.

Als ik alleen ben met de kinderen dan kook ik gewoon.

Vitamientjuh, Eppo82, mamabri en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Soep
    Stokbrood met van alles er op
    Noedels
    Maaltijdsalade
    Pizza
    Brood
    Tosti’s
    Sushi

Nooit iets bijzonders in ieder geval

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Als ik helemaal alleen moet eten, ga ik juist uitgebreid kokkerellen om bepaalde gerechten uit te proberen. Of juist om dingen te eten die de rest niet lekker vind, zoals gerechten met geitenkaas, champignons, schaal- en schelpdieren, etc.
    En als ik daar geen tijd voor heb maak ik meestal een maaltijdsalade, of ik bestel sushi oid.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ik in de winter echt alleen ben (zonder kinderen) zuurkool. Lekker met spekjes, aardappelen, ananas en krenten.

Verder graag pasta met spinazie en blauwe kaassaus (lees beetje melk en daar veel blauwe kaas in smelten).

En in de zomer pastasalade.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik maak inderdaad wel vaak bij de borrel een slaatje van tonijn, ui, augurk, mayo, ketchup, peper en zout. Das ook goed binnen te houden:p:)

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn kookkunst: aangebrand en niet gaar.
    Dus met dat in me achterhoofd:
    Je bent 3 avonden alleen met de baby.
    1 avond makkelijk
    1 avond bij me moeder
    1 avond met vriendinnen afspreken en om de beurten koken.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik kook altijd voor de kinderen. Maar ik maak dan voor mezelf soms weleens iets makkelijks.

Bak met yoghurt en Muesli. Heerlijk vind ik dat.

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    O maar weet je wat ik ook wel eens doe? Gewoon niet eten. Wel zeker van zijn dat de kinderen elders slapen maar dan gaat het zo; ik laat het bad vollopen, zetel me erin, geniet van een glas wijn en nootjes, droog me af, trek m’n huispakje aan, nestel me op de bank met nog een glas en loop af en toe naar de keuken voor een toastje brie.
    En als ik echt gek wil doen zet ik de brie en toastjes op tafel en de fles rosé op een bijzettafeltje naast me.
    Dit kan allemaal ook prima nádat je naar MC Donalds bent geweest.

Oeh, ik voel een avondje lekker alleen aankomen! Wat een bevredigend topic en wat een goed plan van mij!

Aaf88 en Marchella vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Je pasta klinkt heerlijk!
    Wat doe je op een uitgebreid broodje gezond behalve ham, kaas, sla, tomaat en ei?

16. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Pijnboompitten, tonijn ipv kaas/ham/ei, wat lekkere kruiden met roomkaas. Of magere brie met rucola en walnoten. Geitenkaas met honing...

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina