Hebben jullie dingen tijdens je zwangerschap wat je veel kan en wilt eten? En wat juist totaal niet?! Ben benieuwd Wat ik de laatste dagen vooral eet zijn mango's! Mmm kan er echt naar verlangen 😀 En voor mijn zwschap af ik sochtends graag muesli met yoghurt maar als ik daar nu aan denk, wordt ik kots misselijk.
Ik heb echt een hunker naar melk! (En naar chocolade , maar die probeer ik te beperken haha). Verder de eerste 14 weken geen koffie en thee kunnen verdragen.. Bleh! Nu wel weer gelukkig!
Ik heb ook veel zin in Melk! Daarnaast in ketchup smaak chips haha. Het meest gekke vind ik nog: Als ik tv kijk of een film kijk en ik zie daar iemand iets eten, maakt niet uit wat. Heb ik daar ook direct zin in haha.
Eerst enorme behoefte aan bananen totdat ik er misselijk van werd. Daarna overal appel bij. Daarna fruitsalade, elke dag n kilo toch wel. Daarna toati's. Nu is het gebraden gehakt op de boterham. Groentes moet ik helemaal niet hebben, alleen nog kapucijners en erwten met ananas of wortel. Nu ook moeite met aardappels, wel weer meer zin in pasta. En enorme cravings naar kruidnoten! Welke ik maar een klein handje van kan eten omdat ik dan vol zit. Kan alleen thee water en melk hebben. Melk niet meer na het avond eten. Van sappen krijg ik maagzuur snachts.
Melk!! Vooral ijskoude melk. En roosvicee met spa rood 😃 Geen warme dranken en warm eten gaat ook lastig. Macaroni gaat wel goed. Verder vooral zoete dingen, chocola en kwark straciatella! Taart!!! At ik eerder echt nooit!
Liters fruitsap gedronken, vooral in het 1ste trimester. (Zou volgens de fabeltjes een symptoom zijn voor een meisje als baby, klopt bij mij wel ) En yoghurt, liefst ook met fruitsmaak. Nu nog steeds. Ook veel kaas. Dus vooral veel zuivel! Absoluut geen zin in snoep of warme dranken.
Heb een craving voor watermeloen, heb er mega veel gegeten afgelopen maanden elke dag een stuk & gewone magere yoghurt met niks uit een bakje. In het begin was ik dol op spelt brood met kaas en paprika er boven op in stukjes. Oh En wekelijks postelein gegeten daarvoor reed ik helemaal naar een Turkse winkel, nou ik het er over heb haha jammmie!!
Ik heb echt totaal geen cravings zowel eerste als tweede zwangerschap niet. Ja wel trek in lekkere dingen soms, maar niets bijzonders of specifieks.
Ik ben helemaal verslaafd aan orangina. Dit dronk ik nooit en verder zijn druiven op het moment erg in trek. Warm eten gaat nu net 16 weken nog erg slecht en de gedachte aan avondeten is al genoeg om misselijk van te worden.
Bij mn eerst heel veel appels en appelsap gegeten/gedronken. Bij deze zwangerschap heb ik geen specifieke dingen waar ik me aan vergrijp!
Smeerkaas! En pompelmoessap met grenadine! Maar vooral kilo's smeerkaas haha, bij alles! Chocoladebroodje met smeerkaas, tuc koekjes met smeerkaas, komkommer met smeerkaas hmmmm
Ik heb zin in pizza, mac donalds, patat, tosti's, ham-kaas croissanten.. Ik eet nu wel "normaal" mee, maar echt smaken doet het me 9 van de 10 keer niet..
Zin in citrusfruit zoals citroenen, mandarijnen en grapefruits en van die gesuikerde zure snoepjes. Hoe zuurder hoe beter. Verder geen zin meer in koffie.
Niet: - koffie en ik ben een echte liefhebber, best bizar dus. - chips, nootjes. - vlees en kip. - eigenlijk alle sterke geuren en smaken. Wel. - neutraal voedsel. - kaas ( op brood, crackers, tosti) - gekookt eitje - banaan - melk, karnemelk ,yoghurt. - ijskoud water!!!! Altijd flessen water ijskoud staan. Mjammie
De eerste 12 weken had ik voornamelijk zin in fruit en crackers. Daarna zo'n 12 weken geen voorkeuren gehad en vanaf week 25 heb ik me helemaal klem gezopen aan de Fristi. En voor mijn zwangerschap lustte ik dat niet eens . En ik had heel veel zin in smeerleverworst maar daarmee moest ik me natuurlijk inhouden....
De eerste weken watermeloen, toen moest ik er opeens niets meer van hebben. Toen een aantal weken een tosti ham kaas, nu ook niet meer. Nu heb ik een optimel tik. Wat ik echt heel vies vind sinds het begin al is koffie, en dat terwijl ik best een bakkie luste.
In het begin, zout! Vooral zoute popcorn. Was ineens over. Wat ik nu ineens mega lekker vind en eerder nooit at, broodje met kaas, in de magnetron en met ketchup! Yumm!
Appels en kommers zijn favoriet, en kaas en ijskoude melk! Verder kan ik echt geen aardappels of vlees meer weg krijgen, blegh! Heel gek maar ook een 'normaal' glas water is lastig! Liever wat limonade siroop erin, als er maar iets van smaak aan zit haha