Ik heb een erfelijke oogafwijking (DOA) en daarnaast heb ik al jaren een bril. Vandaag op controle geweest bij de oogarts en mijn afwijking is stabiel gebleven maar mijn brilsterkte zou weer wat anders moeten. Nou heeft dat geen haast dus ik wacht tot volgend jaar ivm brilvergoeding, maar ik was wel benieuwd welke opticien jullie hebben en of jullie tevreden zijn? Ik heb al jaren Pearl, omdat mijn moeder die ook heeft. Maar de laatste 5 jaar kan ik met moeite een bril vinden die goed staat (zal ook aan de stijl liggen die in is) en als ik dan iets heb zit ik vaak al aan monturen van 200 euro. Nu heb ik gewoon een gezicht waar niet alles op staat helaas, maar ik vraag me ook af of een andere opticien hier wellicht iets in kan veranderen. Ook vind ik dat Pearl vaak haken en ogen aan hun 'acties' heeft zitten en word ik ook niet altijd even vriendelijk geholpen. Ik hoorde vd week op t nieuws dat Pearl en Eyewish? Dacht ik? Overgenomen gaan worden door 1 of ander groot bedrijf uit het buitenland en dat het daardoor waarschijnlijk niet goedkoper zal worden.
Gewoon bij de opticien in het dorp. Een familiebedrijf dat hier al jaren zit en die allemaal een goede opleiding hebben. Ik betaal liever het dubbele voor een bril waarvan ik zeker weet dat ie goed zit en is, dat ik een goede garantie heb, dat kleine reparaties vaak gratis gedaan worden, dan dat ik met een prutbril van 1 van de "prijsstunters" zit opgescheept. Hier zit de eyewish in de drogist. De dames die normaal alleen achter de kassa hielpen, doen nu ook de metingen en zo... Nou, dan ben je mijn vertrouwen eigenlijk al kwijt.
Mijn jongste dochter moet een bril, ik ben met haar een rondje gelopen langs alle opticiens hier in het centrum. Uiteindelijk is het Hans Anders geworden. Je kan ook online alvast even rondkijken of je een leuk montuur ziet, en dan langs de winkels..
Ja dat snap ik wel idd. Dat zou ik dan ook niet doen. Maar als ik bij een andere opticien een goed passend montuur zou hebben voor 100 euro dan zou dat ook prima zijn. Ik hoef geen ray ban of Ralph en dat zijn nu wel vaak de merken waar ik op uit kom.
Das wel een goeie idd. Maar vaak staat dat model dan net niet op mijn gezicht ik zit idd ook aan hans anders te denken. Hoe was jullie ervaring daar?
Goede ervaring met Optiek Nu, weet niet of ze in heel Nederland zitten. Zijn wel iets duurder maar perfecte service en kwaliteit.
Hier ook een plaatselijke opticien uit het dorp (familiebedrijf). Hiervoor had ik Specsavers en daar weer voor Hans Anders. Over mn huidige ben ik het meest tevreden. Toevallig vd week een meting laten doen en gelijk even gekeken voor een nieuw montuur. Heb er 4 mee naar huis gekregen zodat ik het ook aan het thuisfront kon laten zien en er nog even over na kon denken. Die monturen varieerden van 140 tot 350 euro, maar dat is natuurlijk maar net wat je zelf uitkiest.
Ik zit altijd bij eye wish. Wij hebben alle 4 een bril. Een bril is voor ons allen onmisbaar. Daar hebben ze een fijne verzekering, snelle en goede service. Kom er ook vaak zat. Kleine reparaties doen ze gewoon gratis en erg kundig. Maar snap dus dat dat niet bij elk filiaal zo is.
Dat doen ze bij Pearl gelukkig ook wel. Het is voornamelijk dat ze de neiging hebben de boel wat af te raffelen als er mensen staan te wachten. Of tussendoor 6x weglopen. Nou snap ik wel dat het druk kan zijn, echt. Maar ik ben ook gewoon een klant. En als dat nou eenmalig is.
Oh dat is hier niet. Ze kennen ondertussen ook de kinderen bij naam. Geven meteen aan hoe lang het ongeveer zal duren. En soms neem ik een reservebril mee. Dan kan ik vast boodschappen doen en kom ik even later terug. Daar zijn ze gelukkig heel duidelijk in.
We hebben op vakantie onverwacht een bril aan moeten schaffen en zijn voor Pearl gegaan. Erg vriendelijk en duidelijke service zelfs naar andere stad laten sturen en dat is zeer goed verlopen.
Specsavers is het voor mij. Hele goede service (zelfs grote korting gekregen op een nieuwe bril doordat mijn bril door eigen toedoen beschadigd was). Je wordt goed geholpen en ze hebben (vind ik dan) leuke monturen en van alles wat. Mijn ervaring met de plaatselijke opticien is heel slecht. En Hans Anders heeft mijn trouwdag verpest.
Wij zitten bij Specsavers. Vriendelijk en deskundig personeel. Zit bij ons naast de Pearl . Maar voor leuke monturen kan ik bij Pearl niet echt slagen en bij Specsavers wel. En ik vind hun service ook gewoon goed
Mijn zoon heeft een bril van de plaatselijke opticien, geen keten al zitten die hier ook. Ik ben tevreden over hun service, ze kijken en helpen goed en zijn goed opgeleid. Een reservebril heeft hij van Charlie Temple van 30 Euro.
Ik zat altijd bij specsavers. Hele goede service en erg vriendelijk! Zij hebben opgemerkt dat mijn zicht achteruit bleef gaan en verwezen mij naar de huisarts. Ben ze daar nog steeds dankbaar voor!
Ik vond het een fijne ervaring, ze waren ook erg geduldig met mijn dochter, kreeg uitleg over de verschillende soorten glazen. Ik zou er zo weer heengaan. De minste van de 4 vond ik Specsavers. Vond het erg opdringerig daar.
Het is net wie je treft daar denk ik. Ik denk dat het lastig is om daar een algemene uitspraak over te doen.