Wat eet jij op je werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 19 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.552
    1.976
    113
    Ik ben opzoek naar inspiratie voor de lunch op het werk.
    Een echte broodeter ben ik niet, en veel beleg vind ik ook niet lekker op brood als je het 's morgens smeert en pas 12 uur eet..
    Fruit neem ik altijd wel mee als ik een volle dag moet werken. Evenals een (verpakt) koekje voor bij de koffie. Ik vind wraps ook wel lekker. Yoghurt dan weer minder als lunch. Iemand die me aan inspiratie kan helpen?
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.763
    470
    83
    Ik maak wel eens witlofsalade, of koude pastasalade (als je de dressing er niet direct bij doet kan je dit ook eventueel de avond van tevoren maken). Verder heb ik altijd crackers staan, en ligt er beleg in de koelkast zodat ik kan smeren als ik wil eten :).
     
    Manolito vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.367
    15.997
    113
    Ik werk 1 dag per week op kantoor. Die ene dag nemen we altijd gezellig tijd om met elkaar te lunchen. Het wisselt wat we halen, maar we proberen het gezond-ish te houden ;)
    Lunch meenemen heb ik nooit gedaan.

    Op thuiswerkdagen eet ik doorgaans een combinatie van soep, omelet, restjes avondeten, wraps, een hard broodje, een salade, etc.
     
    Manolito vindt dit leuk.
  4. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    946
    961
    93
    Vrouw
    Ik werk maar 1-2 dagen per week op kantoor en dan eet ik daar iets van het reraurant een broodje soepje of salade.

    Thuis eet ik vaak pasta of quinoa salade of couscoussalde, geitenkaassalade, kwark met noten, omelet etc. Overigens nam ik dat “vroeger” ook wel mee naar werk.
     
  5. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.581
    936
    113
    Soep in thermos, los beleg met brood/broodjes/wrap , salade met dressing in los bakje mee, rauwkost.
    Gekookt eitje.
     
  6. Mamavan123

    Mamavan123 Bekend lid

    20 apr 2023
    500
    432
    63
    Ik eet elke dag een boterham met pindakaas. Maar dat is volgens mij niet de inspiratie die je zoekt :roflmao:.

    Als ik eens wat anders wil neem ik vaak een salade mee. Als we restjes over hebben van een koude pasta salade vind ik dat ook lekker.
     
    Lies1611 en owly vinden dit leuk.
  7. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.857
    387
    83
    Wij hebben magnetron dus neem vaak eten vd avond ervoor mee
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.822
    9.893
    113
    Als ik toch voor de kinderen brood smeer, doe ik dat ook voor mezelf (of dochter doet 't soms voor mij tegenwoordig :cool: ), gewoon volkoren boterhammen met meestal kaas en pindakaas. Soepje van het restaurantje erbij als t naar mn zin is. Als ik de enige ben, dan haal ik een broodje of salade. Heel af en toe neem ik een restje salade oid mee.

    Voor je vraag heb je aan mij dus niet veel.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.764
    24.845
    113
    Restjes avondeten. Afgelopen week bv een stuk frittata mee genomen, of noedels met garnalen. Eigenlijk alles wat je in een magnetron nog prima op kan warmen.

    En ik neem ook regelmatig soep mee in een thermoskan (als ik alleen de soep al lunch eet) of in een lunchpot van mepal als ik daarnaast nog iets anders bij me heb, bv wrap, boterham, kleiner restje avondeten. En voor in de soep meem ik dan vaak ook nog bv gerookte kipreepjes, bosui, fijngesneden peterselie, oid.

    Sushi kan ik ook prima meenemen naar mijn werk. Of een zelfgemaakte maaltijdsalade of lunchsalade van de ah. Meestal vul ik die laatse ook nog aan met gerookte kip.

    Ik heb, toen ik dit jaar weer ging werken na een hele lange pauze, mezelf getrakteert op een hele la vol lunchboxen en bakjes van mepal. Voor iedere lunch heb ik het juiste bakje, de juiste lunchbox, etc :roflmao:
     
    smax en Noelle85 vinden dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.642
    17.611
    113
    Vrouw
    Boterhammem met hummus, pindakaas of salade. :roflmao: Soms maak ik wraps of kook ik een eitje om mee te nemen.
     
    Kwek vindt dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.947
    1.213
    113
    Nederland
    Ik neem altijd een bak kwark mee, beetje muesli apart in een bakje en op het werk ligt altijd wel wat fruit.
     
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.329
    4.587
    113
    Home
    Fruit
    Boterham met kaas
    Yoghurt met musli
    Of ik haal wat in het restaurant
    Dan vaak soep

    als ik late dienst heb
    Pastasalade of brood
     
  13. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.248
    373
    83
    Boterham met beleg
    Cup a soup
    Crackers met hummoes en Komkommer of Tomaat ofzo.
    Crackers met smeerkaas
    Verschillende soorten wraps
    Pasta salade
    Yoghurt of kwark met noten of fruit
     
  14. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.893
    3.295
    113
    Vrouw
    Man meestal een restje van de dag er voor. Of wel eens een opwarmmaaltijd van de winkel als het zo uitkomt. Hij heeft ook standaard een zak cornflakes of muesli of iets dergelijks in z'n locker liggen.
    Ik nam vaak iets van wraps, salade of soep mee. Of restjes soms. Echt niemand van mijn collega's at gewoon boterhammen dus ik wou niet onderdoen :p
    En op m'n werk daarvoor had ik gewoon nooit tijd om te eten, woonzorgcentrum, en dan stak ik vaak een snee brood in m'n mond als ik boterhammen smeerde voor de bewoners, of iets wat over was van het eten tussendoor. Echt een ongezonde situatie.
     
  15. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.479
    953
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Restjes avondeten of overnight oats met afwisselend fruit en cacao.
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.794
    4.188
    113
    Restjes van de vorige avond.
    couscous salade
    Pasta salade
    Quiche/hartige taart
    Crackers met beleg
    soep

    Wij hebben een koelkast en magnetron op het werk. Bij ons is er ook een catering”restaurant” dus ik kan ook brood, soep, beleg, hartige snacks, salade en fruit kopen
     
  17. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.792
    1.177
    113
    Vrouw
    Ik werk niet meer. Maar ik nam bijna iedere dag soep mee met boterhammen. Als we savonds pasta eten kook ik altijd wat meer pasta. Ook om de dag erna mee te nemen
     
  18. Plukdedag24

    Plukdedag24 Actief lid

    30 jan 2024
    318
    71
    28
    Vrouw
    Meestal een bakje met bijv. peperkoek, komkommer, nootjes, rijstwafels, soms wat kipfilet, rozijnen en nog een stuk fruit
     
  19. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Heel eenvoudig: yoghurt met musli o.i.d. of volkorenbroodjes kaas of ham. Ik werk in het onderwijs en heb geen lunchpauze. Wij eten onze lunch in de klas met de kinderen, of op het plein tijdens surveillance, of tijdens een overleg. Dus neem altijd iets mee wat snel en makkelijk te eten is. We hebben wel 30min pauze hoor, maar pas na schooltijd en dat is te laat om dan nog je lunch te moeten eten.

    Op woensdag hebben we vaak verse soep. Onze gastvrouw (vrijwilliger) maakt dan altijd soep voor het hele team. De leerlingen zijn dan om 12.30 naar huis dus hebben we tijd om samen met het team rustig te lunchen.
     
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.825
    19.884
    113
    @Manolito kan je een magnetron gebruiken op je werk?
     

Deel Deze Pagina