Wat eet jou baby op brood?

Discussie in 'Voeding' gestart door brabbel1988, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Beer is 8,5 maand en krijgt tot nu toe:

Zonnatura Appel-Peren stroop
    Zonnatura Bosvruchten/Aardbeien/Abrikozen "jam"
    Smeerkaas
    Gebakken ei (Dat vind ie lekker!)

Ook sowieso altijd roomboter zonder zout op brood.
    Broodbeleg zoals kaas, of iets anders in n plakje vindt ie vies, en werkt ie zn mond uit, om vervolgens niks meer te willen eten.

Misschien hebben jullie nog leuke/lekkere ideen?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    hier meestal boter of margarine (gewone roomboter duurt zo lang voordat je t een beetje kan smeren, dus ik pak vaak wat wij hebben staan, nu blue band). Verder nog niet veel beleg geprobeerd: smeerkaas vind ik te zout, appelstroop en gewone jam is alleen maar suiker, en boter bevalt haar wel prima. Ook een keer een lekker rijpe avocado uitgesmeerd - kon ze ook waarderen!

Ik dacht erover om naturel zuivelspread te gaan aanbieden maar ik weet niet of dat al handig is (niet te zout - hoewel slechts 1/3 tot 1/4 van het zout in smeerkaas, en genoeg "voorbewerkte" koemelkeiwitten)

Vandaag ook voor t eerst een klein stukje milde Franse kaas gegeven - keek ze heel vies van!

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kijk maar eens in de winkel op t etiket van de Zonnatura producten, daar zit geen suiker in hoor! ;)

Avocado is een goed idee!
    Van de week eens proberen, dank je voor de tip!

En misschien een tip voor jou, boter even voor t smeren uit de koelkast halen, 5 minuutjes en je kan m zo smeren.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Oh ja, en 2x per week 1 snee met smeerleverworst!

5. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier tot een jaar alleer boter/margarine. Vind de rest onnodig voor zo'n kleintje. En smeerworst en smeerkaas krijgt mijn dochter van 2 niet eens. Al die zout vind ik een onnodige belasting voor hun niertjes.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Geprakte banaan, avocado, smeerkaas, roomkaas, zonnatura jam :)

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Alles....
    Dus appel/perenstroop
    Kipfilet
    Kaas
    Pindakaas
    Smeerkaas
    Smeerworst

Maar wel met mate ;)

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier wel halvarine (zelfde als wij) en verder pindakaas, jam (verschillende soorten), appelstroop, smeerkaas, ei, chocoladepasta. alles biologisch of zelf gemaakt.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tsja, tot 10 maand weigerde hij alles behalve boter op zijn brood. Dus dat was makkelijk. Nu ook soms alleen boter, en afgewisseld met jam, pindakaas, appelstroop, geprakte banaan.
    Hier gaat hartig ook niet, kaas/smeerkaas/worst blieft hij niet. Maar dat zit toch ook vol met zout, dus ook niet iets wat ik nou dagelijks ga geven..

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook alleen roomboter of halvarine, verder geplet fruit (banaan doet het goed) en avocado, soms halve kerstomaatjes geplet door de olijfolie gehaald.

De rest vind ik onnodig of te zout/zoet.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik gebruikte o.a. smeerkaas, jam en magere ham of kipfilet toen hij goed kon kouwen. Wel heeeeel dun trouwens. Mijn zoontje was altijd heel dol op ham, nu niet meer.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij smeren zo'n dun laagje zonnatura of cerealjam dat het zoete wel mee valt. Ook de appelstroop trouwens.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook alleen maar boter (roomboter kun je ook buiten de koelkast bewaren) of geprakte banaan/avocado. Die laatste is favoriet!

De rest vind ik nog niet nodig.

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Buiten wat al genoemd is geef ik ook zuivel spread maar of hij t nou echt lekker vind....

Ik hoor ook roomkaas. Heb hiervoor gekeken maar kan alleen met kruiden ennknoflook vinden. Welke roomkaas geven jullie?

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Verse roomkaas inderdaad (naturel) heb je bij elke supermarkt wel. Aldi, Hoogvliet, AH zijn winkel waar wij het halen.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh dan heb ik met mn neus gekeken bij de appie.... Zal nog eens kijken... Weet je welk merk ik naar moet kijken?

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Wij doen een eeuwigheid met een pakje boter, vandaar liever de koelkast.

Heb zelf weleens jam van de Ekoland, is ook zonder suiker maar gezoet met appel meen ik, nadeel is dat het heel snel beschimmelt en manlief vindt m te zuur. Hoe is dat met Zonnatura?

Die Zonnatura stropen ga ik onthouden! Gewone appelstroop kan beter suikerbietenstroop heten, maar dit ziet er goed uit. Mijn halfbloed Midden-Oosterse baby heeft van de week een boterham met dadelstroop (van alleen dadels) op, smullen!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Monchou of huismerk albert heijn.

En in Zonnatura fruitspread zit natuurlijk ook suiker! Anders zou et niet zoet zijn.

Hier aten ze op die leeftijd trouwens gewoon droog brood, hooguit met wat roomboter of olijfolie. Wat later gaf ik ook echte appelstroop, zit lekker veel ijzer in.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat grappig, hier ook een half Midden-Oosterling:D en ook zo dol op dadels. Op brood of gewoon in haar hand, ze eet ze even graag.

20. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt van alles:
    Banaan
    Smeerworst
    Appelstroop