Maat zwemluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolientje, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo dames,

In september gaan we een weekje naar Center Parcs en willen daar graag gaan zwemmen met onze zoon, hij wordt zaterdag 1 jaar en weegt 10,5 kilo. Ik weet niet zo goed welke maat zwemluiers ik het beste kan kopen. Ik wil graag die van de Kruidvat, maar welke van de twee?
    maat 4 small: 6-12 kg of maat 4+ medium: 10-20 kg.
    In de gewone luiers heeft hij maat 4+.
    Ik heb nog geen ervaring met zwemluiers en weet ook niet of je ze beter iets te groot dan te klein kunt nemen........

2. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ik vind ze van de kruidvat persoonlijk ruim vallen dus ik zou voor 6-12 kg gaan

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Kruidvat valt idd ruim, maar ik vind dat er tussen de 4 en 4+ in de zwemluiers niet zoveel verschil zit, mijn dochtertje past ze beide wel, draagt verder overdag ook 4 van pampers actve fit.

Little swimmers van huggies vallen erg klein mocht je die willen nemen, maat 5-6 zit mijn dochter al niet mooi meer terwijl 4 van kruivat dus nog prima kan!

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik had vorige week hetzelfde dilemma. Dochter is 13 mnd en ongeveer 9,5 kilo, draagt luiers maat 4. Na lang twijfelen toch de 10-20 kilo versie gekocht omdat ik niet vaak ga zwemmen, en deze zwemluiers dan kan bewaren zonder dat ze er snel uit groeit.

Thuis gepast en ze vielen inderdaad ruim. Ik dacht met een zwembroekje erover blijft het wel op zijn plaats. Dochter draagt maat 80, alle zwembroekjes/badpakken uit de la gepakt.
    Zwembroek 1 maat 80-86, te groot, hield de zwemluier niet op zijn plek.
    Zwembroek 2 maat 74-80 ook te ruim
    Zwembroek 3 maat 62-68, verbazend bij de beentjes de juiste maat maar de zwemluier was zo'n 5-7 cm hoger dan het zwembroekje, zag er niet uit :D
    Tenslotte badpakje maat 68/74. Dacht dat die te klein was, maar hij ging net aan en zwemluier zat prima!

Ik zou dus de grotere maat zwemluiers kopen, mits wel met een krap zwembroekje erover om het op zijn plaats te houden. Zonder zwembroekje erover zakken die dingen redelijk af (ik zag een tenger ventje lopen in het zwembad met een kruidvat luier tussen zijn knieen).
    Als je een ruimere maat zwembroek hebt/koopt/gebruikt dan zou ik wel de kleinere zwemluiers kopen of de kleinere Huggies omdat je combinatie anders niet werkt. Nou ja, dat is mijn ervaring dus. Fijne vakantie alvast!

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Siem is 11,5 kg en heeft kruidvat nr 2 zwemluiers.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    als je niet vaak gaat zwemmen zou ik idd ook voor de grotere maat gaan. anders zijn ze te klein voordat de pak leeg is.... dat is zonde!j
    de huggies kun je strakker zetten evt, die van kruidvat eigen merk niet.

Deel Deze Pagina