Show het kapsel van je dochter!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Jun 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nav het topic over stylingprodukten... show hier het kapsel van je peuter dochter!
    Die van mij is hopeloos. Ze heeft heel erg dun haar met slag. Achterin is het leuk met die krullen, voorin is het steil en valt het heel slierterig.
    Daarnaast is het ook nog niet helemaal gegroeid overal. De zijkanten voorin blijven achter en in haar nek ook veel kortere plukken die nog moeten bijgroeien. ( echt... tot haar tweede verjaardag had ze nog nauwelijks haar!! :$ Sinds een half jaartje begint het te komen)
    Maar het is dus nog erg dun ook.
    Deze foto is alweer ietsje ouder, de lengte is nu een tkkie langer.
    Ik heb het eigenlijk altijd wel in twee staartjes ( een lukt ook niet vanwege de korte zijkanten :(). Los staat erg onverzorgd vind ik doordat het zo lijzig is en gaat pieken.
    Ik twijfel soms over een bobje. Dus ben benieuwd naar dochters met hetzelfde type haar!!
    Anderzijds: nu kan het wel lekker veilig vast en ze vindt staartjes, kammen en tutten ook wel leuk. :)
    Wat hebben jullie gedaan met het haar van jullie dochter?

2. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Ik lees ook even mee.
    Bij onze jongste is er ook geen model in te krijgen momenteel.

Net wat je zegt,los staat zo onverzorgd maar staartjes heeft ze ook niet altijd zin in.

Een foto met los en een als het in 2 staartjes zit:

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    De oudste had dat ook rond die leeftijd en die heeft sindsdien
    een boblijntje,

Een foto dat ze op dezelfde leeftijd was:

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier deed ik gewoon altijd een leuk knipje naar de zijkant in!

Attached Files:

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

De oudste...geen kapsel, alleen maar krullen :cool: . Laat het een keer in de zoveel tijd bijknippen en verder gewoon een knot of staart....

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn peutermeisje van 30 mnd oud :)

Attached Files:

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

En de jongste, linkerfoto is van een jaar geleden ongeveer, rechterfoto zoals het nu is. Ook krullen maar minder erg dan de oudste. Is nog nooit bij de kapper geweest (ze is nu 2,5). Het komt nu eindelijk op een lengte dat ik het fatsoenlijk in een of twee staartjes (en dan krult het op tot pijpenkrullen) kan zetten. Voorheen deed ik vaak wel een haarspeldje in maar die trok ze er tot voorkort bijna altijd weer uit.

8. Biancamv2

Wauw! Prachtig haar zeg! :)

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dit had mijn dochter wel kunnen zijn!
    View attachment 403970

Ze komt hier net uit de douche dus krult nog wat op.

10. Biancamv2

En met staartjes in :)

Attached Files:

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dank je wel! :)

Lijkt er inderdaad op! 'Helaas' krult het haar van mijn oudste nog wat heftiger (ook als het nat is springt de krul er direct in). Het lijkt soms wel kroeshaar en ze is wel een mixed kid maar toch zonder Afrikaanse invloeden.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier glad, blond.. Klein beetje slag.

Maar wel veel en het groeit rap.
    Dus hier regelmatig (in)gevlochten haar of leuke staarten..

Waar 2 uur later al het haar alweer uitspringt.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wendy:Idd een beetje hetzelfde alleen krult het bij jouw dochter iets meer. Ja, wel een beetje drama he? Maar denk dat het beter wordt als het langer is gegroeid. Heb jij het ooit geknipt? Ik dus nog niet echt, alleen de puntjes, maar meer omdat ze "ook bij de kapper wil" :)

Palmie: met clipje staat idd leuk, heb je net die steile pieken uit t gezicht maar wel de krul van achteren. Helaas zakt een clipje snel uit doordat het zo dun is. of ze trekt m eruit :(

Eylem: prachtig haar zeg! Zeker op een staart heel gaaf! Duurde vast lang voor het op lengte was?!

Bianca: staat mooi verzorgd zeg! Bij mn dochter piekt het zo. Bij die van jouw oogt t wel vol zo! Groeit het hard bij haar? Ik ben bang dat ik bij mn dochter even goed moet doorzetten dat t allemaal lang is en dan goed op 1 lengte laten knippen ofzo? Denk dat dat de enige manier is om het wat voller te laten ogen? Want denk dat jouw dochter niet heel dik haar heeft? Maar toch staat het erg leuk zo los!

14. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    een enkele keer los, meerstal doe ik het in een staart of vlecht

Attached Files:

15. Biancamv2

#15 Biancamv2, Jun 30, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 30, 2014
    mijn meisje is nu 5 keer naar de kapper geweest.
    ik laat het steeds in een bob knippen zodat het volume krijgt en steeds dikker word.

het is daardoor al een stuk dikker geworden.

vriendlief wilt dat ik het nu laat groeien.

eind maart is er voor het laatst een boblijn bij haar geknipt.
    is nu al bijna niets meer van te zien.
    groeit best hard bij haar :)

is idd het beste om ff goed alles op 1 lengte te laten knippen.
    was bij mijn dochter in het begin ook best dun en sprieterig.
    maar nu door telkens op 1 lengte die bob te hebben gedaan merk je echt verschil.

is in het begin best wennen ;)
    Staat best pittig.
    maar het groeit echt erna zoveel beter en gezonder.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook alleen nog maar de puntjes geknipt.
    Wacht even tot het iets langer is en dan denk ik dat ik
    een bobje laat knippen.

17. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    hier ook nog maar 2x een stukje eraf laten knippen. Vond het er echter wel echt van opknappen !

18. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, denk dat ik er dan toch aan moet geloven ;)
    Ze is net bij de kapper geweest , althans: puntjes knippen :D
    Maar de volgende keer denk ik toch maar op een lengte, en dat betekent zoals het nu is: echt een kort bobje, gok tussen oor en kin... Dat betekent ook even geen staartjes, maar dan heeft ze geen dunne sprieten meer aan de onderkant, doordat de korte haartjes die nog moeten groeien er dan wel bij zitten.
    Vind het best spannend, en weet ook niet of het niet heel erg wijd gaat uitstaan bijv... Maar ja, als je het niet probeert...
    Eerst nog "even" 6 weken wachten :p

19. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Zo zitten de haren meestal van mijn dochter van 2.
    2 staarten boven op omdat het net te kort is voor iets anders.
    Ze is ook al een paar keer geknipt omdat ik bij mijn oudste pas ben gegaan met 2 jaar en na de eerste knip beurt zaten ze veel mooier en beter.
    Achter begint het nu ook weer te pieken en ben van plan om weer een stukje van de lengte achter af te knippen. Dan kan ik nog steeds staartjes bovenop maken maar achter valt het dan veel minder sprieterig.

017.jpg

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik herken het helemaal! Van voren groeit het minder hard he? Pony en zijkanten blijven dan korter dan de achterkant. Je kan er dan eigenlijk net niks mee! Ik heb het haar van mn dochter ook maandenlang met een palmboompje bovenop het hoofd gehad omdat er anders niks mee kon! En los was ook geen gezicht!
    Toch staat het wel schattig :)

Share This Page