Wat eet jouw baby van zes maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door HabibiAna, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor, diksap is op deze leeftijd nergens voor nodig. Een baby van 6 maanden heeft melk nodig om te groeien. Met diksap krijgen ze niks nuttigs binnen.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zodat hij verzadigder is anders is het rekken met veel gebrul van de honger om aan uiterlijk 4 uur tussen de flessen te krijgen.
    Verder krijgt hij ook aardappelen in de middag dan geen liga.
    Het is een hongerig mannetje maar ja hij beweegt ook de hele dag door veel en doet nog maar 2 kleine slaapjes.
    Straks kunnen we brood gaan proberen dan kan de liga weer minder.

Groetjes paula

Ps hij is 70.5 cm bij 7975 gr op 6 maand ondanks zijn voeding kan ik nog steeds weinig spek vinden:D

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier eet ons zoontje sinds hij 6 maand is het volgende:

7:30 fles 180/6 + bambix
    10:00 1-2 stuks fruit (gepureerd)
    12:00 fles 180/6
    16:00 ca. 200 gr groente + yoghurt
    18:00 beetje diksap, thee of water
    20:00 fles 180/6 + bambix

Binnenkort (als hij 7 maand is) wil ik met brood beginnen. De middagfles zal dan minder worden.

Het valt me trouwens op dat er best veel kinderen zijn die nog 4 flessen krijgen en dan dus vaak meer dan 600 ml opvolgmelk op een dag. Bij het cb vertelden ze mij dat een baby niet meer dan 600 ml opvolgmelk nr 2 mag hebben per 24 uur. (Klonk mij zelf vreemd in de oren want kan met niet herinneren dat ik bij onze oudste de hoeveelheid flesvoeding moest verlagen toen ik van nr 1 naar nr 2 opvolgmelk ging).

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Baby's 'mogen' nog 800 ml opvolgmelk drinken. Dus zou je nog 4x 180/6 kunnen geven. Anders zou de overstap inderdaad nogal groot zijn.

5. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Mijn dochter is vandaag precies 6 maanden wat zij krijgt per dag is

09.00u fles 180/6
    13.00u 75 gram fruit + fles 180/6
    16.00u soepstengel/liga/kaakje met thee
    17.00u fles 180/6
    23.00u fles 180/6 + rijstebloem

Wanneer kan je ongeveer beginnen met het geven van brood?
    Mijn dochter heeft al 2 tandjes dus sabbelen zit er niet meer in. Ze bijt er een stuk vanaf waardoor ik haar niks meer durf te geven.

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook twee ondertandjes. Ik geef haar al wel broodkorstjes. Gaat goed tot nu.

7. Mama van Dilara

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Geef je de broodkorstjes in het handje? of maak je kleine stukjes ervan?

8. adi

adi Niet meer actief

Maar soepstengel, liga en koek durf je wel te geven? :(

Waarom heb je de introductie van granen niet met brood gedaan, maar wel met koek? Of mis ik iets?

Antwoord op je vraag: granen geef je al, die zitten ook in die koek dat je geeft. Ik zou dat dus gewoon vervangen door brood, is veel gezonder voor je kind.
    Wel of geen tanden maakt niks uit, een baby van 6+ maanden hoeft niet meer te sabbelen. Ze kauwen gewoon met hun kaken.

9. Mama van Dilara

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Met een liga of kaakje zit ik erbij en geef het haar. Als zij dit lang genoeg in haar mond houd ( wat zij ook doet) smelt het van zelf brood niet. Het gaat mij niet om de granen het gaat mij erom of ze stikt of niet. En stuk broodkorst in de hand ja of nee?

10. adi

adi Niet meer actief

Brood smelt ook hoor, ook een broodkorst. Beter dan koek.

Daarnaast: met een broodkorst zal ze haar kaken trainen en zal ze leren kauwen. met deze leeftijd kan dat gewoon, je hoeft niet bang te zijn dat ze stikt. Babys kunnen dit prima zelf regelen. Ze haar goed rechtop op de billen en blijf ernaast zitten.

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Broodkorst wordt vaak vanaf een maand of 6 gedaan, al doe ik dat zelf niet (vind het wat eng). Vanaf 7 maanden mogen ze een broodje mee eten. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en ik geef hem geregeld hele kleine stukjes van mijn eigen brood (gewoon beginnen met kleine mini stukjes).

12. Mama van Dilara

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam

Dank je wel, ik zal dat ook eens proberen, kijken of ze het lekker vind. Dank je.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan beter wat grote stukjes geven ipv van inieminie stukjes...
    Gewoon een postzegel zo groot ongeveer, dan hebben ze er veel meer controle over en kunnen ze er meer mee doen
    Zoon klein stukje schiet nog wel eens door waardoor ze juist gaan kokhalzen...
    En met een korst gewoon een flink stuk korst geven om zelf op te sabbelen

En ik was ook heel bang hoor maar ze kunnen het echt heel goed zelf :)

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0

Ik geef een groot broodkorstje in haar hand n zijdoet het in haar mond. Ze laat het nog wel vallen soms en dan geef ik het weer in haar handje.

15. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

5.00 bv
    9.00 bv
    10.30 fruit
    12.00 bv en halve boterham
    16.00 bv
    17.00 warme hap
    18.45 bv

Dit is ongeveer he, ik kijk niet elke keer naar de klok, maar zo ongeveer gaat het hier. :)

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Broodkorst niet te klein maken, maar gewoon een flinke reep afscheuren van het brood wat ze goed vast kunnen houden. En inderdaad goed rechtop zitten en erbij blijven...
    Ben het wel met Adi eens: waarom wel koek/soepstengels oid en geen broodkorst. Zou soepstengel enger vinden dan een broodkorst, aangezien die ook zo kan breken en van die 'scherpe' stukjes in de keel kunnen komen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Als je echte en boterham gaat geven kun je het beste stukjes geven tgv een postzegel en deze in de wangzak stoppen, gaan ze vanzelf kauwen. En geen heel vers brood geven, plakt meer...
    Evt met een beetje boter erop of zo!

Wat betreft opvolgmelk nr2 is 800cc de max, dus geen 600cc. Dat is wel een heel grote overstap anders!

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik merk dat ook met brood, ik gaf in het begin ook ienieminnie stukjes en dan moest hij vaak kokhalzen, nu ik ze iets groter geef (linderdaad zo groot als een postzegel) dan gaat het een stuk beter.

Mijn zoontje krijgt:
    - 07.00 fles van 180cc/6
    - 10.30/11.00 1 stuk fruit gepureerd en wat hele stukjes om te sabbelen
    - 11.30 fles 180cc/deze gaat de laatste tijd voor de helft op
    - 12.00 broodkorst of halve boterham in stukjes met margarine
    - 15.30 fles van 150cc/5
    - 17.00 wat groente met een aardappeltje (is denk ik zo'n 100 gram) wat ik zelf klaarmaak en pureer, groente geef ik hem zo wat van in de hand om te sabbelen. Beetje volle yoghurt als toetje
    - 19.30 papfles van 180cc

Ik merk wel dat mijn zoon niet zo is van het in zijn mond stoppen. Het fruit, brood en groente wat hij in zijn hand heeft gaat eigenlijk niet zijn mond in maar hij voelt eraan en knijpt het fijn. Ach ja, komt vanzelf wel.

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier is wat de kleine man gisteren heeft gehad, schema is nog wat fruit en groente betreft nog niet vaststaand:

7 a 8 uur fles 180+6 die meestal niet helemaal op gaat
    11.00 fles 180+6
    12.30 brood zonder korstjes (gaat heel goed, nadat broodkorstje in het mondje verdween zijn we begonnen met boterham)
    15.30 fles 180+6
    18.00 avondeten, potje of wat wij eten
    20.30 fles 180+6 met pap erin

het fruithapje moeten we nog ergens inbouwen, wil dit 's middags ergens doen. de kleine man heeft al flink wat fruit gehad, maar gister is het er niet van gekomen. de laatste fles is er ook pas sinds 3 dagen eraf, daarvoor flessen van 150+5 met om 22.00 de laatste fles.
    als de fruit hap 's middags komt, moet die fles dan kleiner worden?

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje is nu wel weer iets ouder dan 6 maanden maar dit eet hij al vanaf 6 maanden.

7u 180/6 met 2 schepjes nutriton
    9u 150 gram fruit
    11u 180/6 + 2 nutriton
    13u 1/2 of 3/4 boterham (sinds 6,5 maand)
    15u 180/6 +2 nutriton
    17u 150 gram warm eten (zelf gemaakt)
    19u 180/6 +2 nutriton

De flessen gaan op dit moment voor geen meter en hij drinkt soms maar rond de 400 a 600 ml per dag. Tussendoor krijgt hij wel nog paar slokjes thee of diksap (vooral veel water met klein drupje sap) maar dat zijn echt nog slokjes.

De boterham eet hij in stukjes zo groot als een postzegel en ook gewoon korst. Soms snijd ik een korstje eraf en geef ik het na het brood eten in de hand om lekker te kluiven.

20. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    brood met korst gaan we vandaag ook proberen, kijken hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina