Nog baby's die énkel door mama in bed willen worden gelegd? Dochter 5 maand heeft altijd bv gehad, sinds kort ben ik aan 't afbouwen en nu krijgt ze 's avonds een flesje kv..Tis al 3x gebeurd dat ik ergens ben, en dat ik na een uur naar huis moet komen omdat ze, voor het slapengaan, haar fles niet wilt en/of omdat ze aan 't krijsen is.. Zo ga ik niet meer met een gerust hart weg natuurlijk.. Zelfs bij mijn man doet ze dat :s Iemand tips om te zorgen dat ze ook door anderen in bed kan worden gelegd? Of iemand die dit ook aan de hand heeft? Er ligt al een tshirt & knuffel met mijn geur in haar bedje.. Mijn man heeft nu een maand verlof dus we kunnen wel goed oefenen
.... gewoon aan toe geven het gaat vanzelf voorbij?!..... Ze is 5 maanden, mama is het belangrijkste in haar leven.... overigens zou ik er niet voor naar huis komen. Dat zou mijn man toch echt even zelf uit mogen 'vechten' tot ik thuis ben... Slaapt ze dan nog niet dan kan ik r altijd nog naar bed brengen/fles geven. Is zielig, maar zolang het geen dagelijks tafereel is....
Hmmm ik zou er juist niet aan toegeven. Juist vaak door anderen naar bed laten brengen, dan went ze het snelst. Spreek met je man een vaststaand bedritueel af (bijvoorbeeld slaapzakje aan, gordijntjes dicht, kusje geven, knuffel in de handjes stoppen, muziekje aan). Dat voeren jij en je man exact gelijk uit. En als ze dan gaat huilen gaat je man weer naar boven om te troosten. En dan weer weg. En gaat ze weer huilen, gaat weer je man. Even doorheen denk ik. Misschien voelt ze ook jullie onrust aan, dat als je man haar naar bed brengt dat ze al het gevoel oppikt van hem van 'oh dit gaat vast weer niet lukken' ? Rustig blijven, zelfde handelingen keer op keer gelijk uitvoeren. Dan wordt het het snelst vertrouwd voor je kindje.
Ik geef er liefst ook niet aan toe.. Als ik wegben en ik verneem via sms dat dochter al een uur aan het krijsen is, is mijn goesting over en wil ik gewoon naar huis.. Binnen 2 maanden terug aan 't werk, ik werk ook late diensten dus dan moét het mijn man ook lukken Hij voert al hetzelfde ritueel uit.. Hij heeft wel minder geduld dan mij moet ik zeggen Kan ook zijn dat ze het aanvoelt dat hij een beetje zenuwen heeft misschien We zullen het dan maar blijven proberen!
Hoeveel doet je man voor de rest met je dochter, hoe is hun hechting? Wie voedt, verzorgt, wast haar? Gaat hij vaak met haar in bad en speelt ie vaak met haar zonder jou erbij? Ze heeft die hechting nodig om ook andere dan jou te kunnen vertrouwen.
Als je nog enige tijd voor jezelf wil hebben, afspreken dat ie niks laat weten. Anders kun je nooit eens wat doen. Als het k.. was, zie je dat wel weer bij thuiskomst. Verder eens met Amdaa.
Veel eigenlijk hoor.. Als hij thuis is geeft hij vaak de fles, verwisselt de pamper.. Badje doen we altijd samen, is zowat quality time Hij speelt veel met haar, heeft er echt veel aandacht voor! Maar hij is door de week overdag werken en ik ben aaaltijd thuis, dat zal het verschil zijn (Voorlopig nog )
Mijn dochter heeft dat ook wel hoor. Hangt sowieso erg aan mij. Maar goed ik werk 2 avonden in de week dus het moet wel. Met periodes gaat het dan weer minder maar uiteindelijk gaat ze wel slapen. Voor mijn vriend is het alleen niet altijd leuk. Zij hebben ook een prima band. Hij speelt veel met haar douched elke avond met haar samen, maar mama is the best...