Wat eet jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bloemmm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

vandaag:
    -200cc flesvoeding
    - halve banaan
    - 1 boterham met smeerkaas en sap
    - Soepstengel en thee
    - Brocooli met aardappelen
    - 200cc flesvoeding.

eten ging vanavond voor het eerst niet zo goed , ze is normaal een grote en goede eter, maar nu als ze begon te kauwen moest ze heel hard huilen :(..misschien tandjes ofzo.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn oudste, van 2,5 is geen warm-eter. Ook geen koud-eter, ze wil gewoon geen avondeten ( Of middag eten, of 's ochtends. Iets met groenten, rijst, pasta, aardappels, bah! ) Gisteren at ze wel 2 opscheplepels soep met soepgroenten, helemaal blij!

Vandaag:
    Ontbijt: Oudste: Beker havermelk, boterham appelstroop. Jongste; half flesje melk. Hij heeft koorts en voelt zich vandaag niet goed.
    Lunch: Oudste: Beker havermelk, 2 boterham pindakaas ( Zo leuk als peuters dat zelf uitspreken! ) en de jongste een boterham abrikozenjam, half flesje melk.
    Toen ging de oudste naar de peutergroep waar ze fruit eten. Wij bleven thuis, gaf hem appelmoes met zn tablet, probeerde hem fruit te geven, na een kwart banaantje en een kwart nectarine - geprakt want hij wou echt niet, slapen. Nouja, huilen bij papa in bed. Hij dronk wel goed.
    Thuisgekomen at dochter een banaan en dronk heeeeeeel veel limonade en appelsap. Haar beker was kapot gegaan op de peutergroep, tranen met tuiten dus toen ze thuis kwam had ik 3 nieuwe bekers gekocht. Met Minnie, Micky&Goofy en met Pooh. Ze kon niet kiezen dus wou 3 bekers. De meesten waren toch wel leeg!
    Vanavond at dochter een rijstwafel, casave kroepoek (Chipjes volgens haar) en geen bami en ook geen ei. Wel bananenkwark als toetje. En een flesje havermelk. Er zijn dagen dat ze veel om melk vraagt, andere dagen dat ze gewoon de 300ml krijgt. Prima vind ik. De jongste at geen avondeten maar dronk wel zn fles leeg. En ligt nu te gloeien.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

S.tijn had na twee happen genoeg maar is niet helemaal lekker, man en ik vonden het heerlijk...gaan we vaker eten!

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @marianne: wat een lekkerbekkie is die van jou zeg :D heerlijk hoor als ze zo goed eten.

Vigo had vandaag pruim/mango smoothie, een halve bruine boterham met boter en witlof als avondmaaltijd.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Krentenbol met boter en bekertje limonade
    Ijsje in de stad :) (Helemaal op; Mama lust niet zegt ze toen ik om een likje vroeg :D)
    Savonds bulgur rijst met sperzieboontjes en aardappeltjes in tomatensaus + Griekse yoghurt toe
    Bekertje melk voor het slapen gaan!

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat jullie het wel lekker vonden :D

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Waar haal je dat? Amandelmelk?

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Mag ik ook meeschrijven:)

Mijn zoontje is bijna 3 jaar en vandaag at hij;

Ontbijt: 1 boterham met appelstroop, beker roosvicee.
    Tussendoor: 1 appel, beker roosvicee.
    Lunch: 1 boterham met appelstroop beker roosvicee.
    Tussendoor: stukje koek en beker roosvicee.
    Avondeten: paar happen macaroni, danoontje en beker roosvicee.

Hij wilde laatste tijd alleen maar appelstroop op brood, meestal krijgt ie tussen de middag een beker melk met een klein schepje nesquick.

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Waarom drinkt je kindje alleen maar roosvicee? Lust hij iets anders niet?

Hier was het broodeten erg magertjes en misschien met 1 boterham met appelstroop op. En een beker melk. Straks aardbeien en banaan en voor de rest van de dag zien we nog wel.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Oh hij lust wel andere dingen hoor, ik schreef al meestal drinkt ook wel melk hoor en soms thee.

Vanmorgen weer een boterham met appelstroop en beker melk.

11. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Hier heeft ze vanochtend 200cc melk op
    En straks een lekker banaantje , ga het rapley proberen.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier tot dusver een broodje boterhamworst en een banaan, vanavond bbq-en!

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier vanochtend een beschuitje + pap 180/6 als ontbijt, z'n schaaltje aardbeien zal ondertussen ook wel op zijn.

Hij is vandaag bij m'n so.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vanochtend 3 keer bv (ze had iets in te halen blijkbaar ;))
    Twee boterhammen met roomboter
    Gemixte fruitsalade (kersen, druiven, abrikoos, perziken)

En nu slaapt ze.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

2 flessen melk en een heel klein beetje water
    banaantje maar het waren maar 3 hapjes, normaal vind hij het heerlijk, ik heb het buiten gegeven, misschien dat het daar aan lag

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vandaag zijn we het een en ander aan het uitproberen.

Vigo had om 7 uur 210/7 met pap, om 10.00 uur een halve mango met een pruim en om 12.30 een boterham met boter in de melk gesopt en 150/5. Om 15.00 uur wil ik hem een tussendoortje geven, ik denk volle kwark, om 17 uur eten we warm, vigo eet courgette met aardappel en dan vanavond om 19.30 nog een flesje 210/7

17. Aylen

Aylen Niet meer actief

07:00 Flesje KV 180/6+1 rijstebloem
    10:00 Flesje diksap 150 cc, halve banaan
    12:00 Flesje KV 150/5
    13:00 Flesje diksap 100 cc (hij lag gigantisch te zweten) + geprakte peer

Straks rond 16:00 nog een flesje KV 150/5 en om 19:00 een flesje KV150/5 en wat geraspte wortels. Afhankelijk van hoe erg hij zweet geef ik hem nog wat water of diksap.

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo heeft om 15 uur als tussendoor een bekertje volle yoghurt gegeten en een nestle fruitvezel papje. Straks eten we broccoli met rijst en kip en voor bed krijgt hij nog een flesje.

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Leuk topic! Ik doe ook mee langzaam ;).

Vanochtend om 10:00 een paar hapjes peer. Tussendoor wat extra de borst, maar in principe om de drie uur. Straks rond 17:00 een paar hapjes sperzieboon.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Verder:
    twee boterhammen met roomkaas en druiven
    stukjes komkommer
    twee koekjes dankzij een erg lief jongetje op de speelmiddag ;), wat slokjes water
    bv

En nu eten we pasta met 3 tomatensoorten en rode pesto.

Deel Deze Pagina