Wat eet jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bloemmm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Maar kan je hem toch ook voeren wat de pot schaft ipv potje ?

Ik voer ook nog steeds af en toe met de handjes, behalve brood en koek dat eet ze zelf.
    En op de opvang probeert ze met een lepel te eten. Prima toch

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

180/6 opvolgmelk
    Verkruimelde liga met een klein scheutje melk en een flesje water
    150/5 opvolgmelk
    Gepureerde mango met een paar slokjes water
    150/5 opvolgmelk
    Bruine bonen met appel, gepureerd, en een paar slokjes water

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou omdat het dan stukken zijn en we hetzelfde effect hebben. Vaak spuugt hij losse stukjes zo weer uit. Als het samenhangend is niet. Al moet ik zeggen dat we dat stukjes al een tijdje niet meer hebben gedaan maar of een prakkie, een potje of zo in de hand. Waarvan het laatste dus nit zo een succes is. Gisteren hadden we dus gebakken aardappels mat roerbakgroente ennvis. Hoe zouden jullie dit voeren dan? Losse kleinere stukjes aan en vork prikken en dan voeren ofzo?

Snap dat jou kleine ook weleens niet eet en als hij hier eens niet zou eten zou dat ook geen probleem zijn maar als ik hem iedere avond zelf laat eten krijgt hij dus iedere avond maar 2 happen binnen. Zou hij het eerder wel hebben gedaan maar op dat moment niet zou ik denken: vast geen trek ofzo, prima! Maar gezien hij wel eet als ik hem voer heeft hij dus weldegelijk honger. Snap je mn "probleem"?

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hoe voer je dat dan? Prik je steeds een stukje aan een vork?

Als ik hem bijv. Een stukje vlees geef dan floept het er zo weer uit. Denk dat hij nog moet wennen aan de structuur ofzo. Laatst gaf ik hem mozzarella. Daar hapte hij keurig een hapje af om het vervolgens meteen weer uit te spugen. En zo een paar keer achter eljaar. De wil was er toen wel (ging niet meteen op de grond) maar dat uitspugen dan???

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#525 MMarianne, 9 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2013
    Ja gewoon stukjes aan een vork prikken en zo voeren, hier zegt ie dan bijvoorbeeld 'nee' en draait z'n hoofd weg...dan zeg ik 'samen doen?' en soms brengen we dan samen de vork naar z'n mond, zegt ie dan nog 'nee' dan leg ik de vork neer en neem ik zelf weer een paar happen, soms pakt ie na een tijdje de vork en neemt het hapje toch...eet ie niet dan probeer ik bijvoorbeeld alleen een stukje aardappel of groente of vis. Bordje staat wel altijd voor z'n neus dus hij is altijd in de gelegenheid om met z'n handjes te eten. Enige wat ik nog niet voor z'n neus zet is soep :D

Als hij hier dus niet zelf eet dan ga ik 'm voeren, op bovenstaande manieren, eet ie dan nog niet dan stoppen we er mee...denk niet dat het een kwestie is van 'geen honger hebben' want hij krijgt wel elke avond een toetje en die gaat er altijd lekker in en zou ik 'm een banaan geven zou deze waarschijnlijk ook op gaan maar dat doe ik niet, avondeten is avondeten...het beroemde 'eten wat de pot schaft'.

Wij eten bijvoorbeeld ook geen 7 dagen per week aardappels met groente en vlees want dat eet ie misschien 7 dagen niet, ik zorg altijd dat ik een paar keer per week iets maak waarvan ik zeker weet dat hij dit lekker vindt. Het is zoeken en leren en proberen, blijven proberen ;)

Edit: dat 'nee' zeggen is overigens iets van de laatste tijd, met een jaar gaf ie op andere manieren aan niet te willen eten, hoofd wegdraaien of stukjes uit z'n mond halen bijvoorbeeld...

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ja meestal prik ik aan op de vork. Ligt natuurlijk aan het eten.
    En dan hapt ze het eraf (soms pakt ze vork zelf of ik geef) maar uitspugen hier is geen eten meer. Na 5 keer uitspugen ben ik er klaar mee en gaat eten weg. Ze krijgt om 7u een fles halfvolle melk met bambix (150cc) en dat gaat vaak ook niet helemaal op meer dus echt honger zal ze niet hebben als ze de nacht in gaat.

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vandaag lekker een dagje thuis, samen met Vigo! Vanmorgen heeft hij heerlijk zn papflesje gedronken. Straks krijgt hij mango/avocado smoothie, vanmiddag 2 flesjes 180 en vanavond andijvie met een kiphamburger (kwart).

8. MMarianne

Stijn is om 9 uur de dag begonnen met een broodje speculaaspasta, een kiwi en een beker melk...

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo heeft net lekker een bekertje water op :)Hij heeft toch meer dorst met de warmte.

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

180/6
    Pruim met appel
    1/2 boterham met boter en 180/6

Straks;
    Langevinger van speltmeel
    Beker rooibosthee
    Brocoli en aardappel
    180/6 met rijstebloem vanille

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat eten wat de pot schaft gaan we hier ook zeker invoeren hoor. T is nu alleen lastig omdat hij blijkbaar niet in staat is om de stukjes die hij afhapt in zn mond te houden. Alleen bij brood lukt het... Hij is ook pas 11 maanden natuurlijk en blijkbaar is hij hier niet zo goed in. Als ik zeker weet dat hij gewoon goed kan afhappen en het in zn mond kan houden en doorslikken dan zou het anders zijn. Jij probeert immers ook op verschillende manieren en pas als hij dan niet eet dan is het oke zeg maar, snap je wat ik bedoel? Ik doe precies hetzelfde alleen heb ik het manco dat hetgeen wij eten niet altijd tot een samenhangend iets te maken is en moet ik naar een potje of een verse maaltijd (eerder gemaakt) uit de diepvries grijpen.

Zou jij je kind dagen lang zelf laten aanmodderen zonder dat er iets binnen kwam en weigeren te voeren? Of nouja... Wel voeren maar stukjes die er weer uit komen.

12. MMarianne

Dat gebeurd hier dus wel eens maar geen dagen lang nee, ook omdat ik dan iets maak waarvan ik vrijwel zeker weet dat hij het eet. Dacht dat je er voornamelijk moeite mee had dat ie met alles nog gevoerd moest worden maar dat dat niet altijd lukt en dat hij niet zelf eet en gaf aan dat dat hier ook wisselend is en dat ie hier ook wel eens zonder eten naar bed gaat en dat je het voeren op verschillende manieren kan proberen...maar het 'probleem' is dus dat ie alleen gepureerd eet en geen stukjes, hij komt eindelijk door :D;)

Eet ie wel rijst en hoe gaat het dan met fruit?

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is het ook niet helemaal (lekker ingewikkeld he, haha) hij eet wel grof geprakt ennfruit ook grof geprakt. Dus in die zin zijn stukjes geen probkeem, als het maar samenhangend is zeg maar dus een prak of iets. Bijvoorbeeld rijst en spaghetti met een sausje (dus samenhangend) is als het gewoon fijn gesneden is ook geen probleem. Het gaat dus echt om losse stukjes...

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier drinkt ze maar een beetje matig per keer. Normaal 1 a 2 borsten, nu alleen de toeschietreflex. Ik leg haar maar wat vaker aan, maar ik denk dat ze toch wel de helft minder drinkt dan gebruikelijk. Fruit en groente gaan er goed in.

En hoezee, hoezee, maar 1 nachtvoeding ;).
    Vandaag:
    04:30 borst
    07:30 slokje borst
    09:30 mango
    12:00 borst
    14:30 slokje borst
    16:00 slokje borst

Dadelijk na haar slaapje doperwten met aardappel en nog een keer de borst.

15. MMarianne

#535 MMarianne, 9 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2013
    Het wordt steeds duidelijker :D ...en wat betreft het avondeten herkenbaar! Vanavond eten we kippenbouten met fruitsalade en aardappelpartjes in schil en ik denk dat er geen aardappel naar binnen gaat. Vorige keer moest ik ook de doperwten/wortelen en aardappels prakken, stamppotten zijn een groot succes en rijst en pasta's ook. Maar het heeft hier niks met het niet kunnen eten te maken, met een jaar at ie het wel los en dingen als brood, fruit, tomaatjes, komkommer, penne om maar iets te noemen leveren geen problemen op. Dus als wij iets van aardappels, groente en vlees/vis eten wat niet geprakt kan worden dan eet ie maar een paar hapjes of helemaal niet maar krijgt dan ook niks anders...nou zijn we daar zelf ook niet zo van dus eten sowieso meer pasta's en rijstgerechten en stamppotten.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke dus toch wel een beetje herkenbaar begrijp ik nu....

Ik hoop maar dat het vanzelf komt. Brood gaat namelijk wel en soms komt er ook wat van de komkommer binnen en van de tomaatjes. Verder niet echt.... Hoop maar dat hij moet wennen aan de structuren ofzo.

Snap wel dat als je dat heel af en toe eet het niet erg is als er niet zo veel binnen komt maar hier is het helaas nog metmerg veel.

Mijn ventje is ook niet zo gebrand op eten dus dat scheelt ook misschien. Koekjes gooit hij ook na twee happen op de grond. Misschien als hij heeeeeeeel erg veel honger heeft het dan beter gaat maar was niet van plan hem uit te gaan hongeren :cool:

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Een prakkie kan je ook prima met de handjes laten eten. Waarschijnlijk iets meer bende maar t misschien waard toch ?

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Een prakkie is niet t probleem. Dat eet hij prima als ik hem voer ook....

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Joh ik at zolang er voor mij gekookt werd mijn groentes en aardappel ook geprakt hoor haha. Het is dat ik "te lui" ben om t zelf te prakken en ik liever wat anders bij mn groentes eet. Anders at ik nog steeds prakkie

20. Aylen

Aylen Niet meer actief

180/6 opvolgmelk
    geprakte liga met een scheutje melk
    mango/bananenmoes met een flesje water
    150/5 opvolgmelk
    flesje diksap
    gepureerde boontjes met appel en nog een beetje broccoli
    150/5 opvolgmelk

Deel Deze Pagina