Ik heb 'm ook nog na haar eerste verjaardag gebruikt hoor! Ideaal ding! Hier tot nu toe vandaag; bordje pap 2 boterhammen (1 met smeerkaas en 1 met chocopasta) en wat lauwe thee Een bakje watermeloen in stukjes
Hier vandaag tot nu toe: Ontbijt fles 180/6 Tussendoor: appel ca 100 gram Lunch: 1 boterham met smeerkaas en flesje 120/4 Straks een soepstengel, wat water, toetje of wat fruit Vanavond eet ze iets van bruine bonen denk ik met een beetje appelmoes 's avonds nog de fles 180/6
Ben zo vrij geweest de "baby/dreumes-eettopic-tikkers" hier naartoe te verwijzen, misschien wel gezellig?!? Hier een dreumeszoontje van 18 maanden, een echte smulpaap Hij heeft tot nu toe 2,5 broodje vruchtenhagel, kipfilet, smeerworst en een banaan op...na z'n slaapje krijgt ie in ieder geval wat druiven en vanavond gaan we aan de pasta met ui/champignons/geraspte courgette/boursin cuisine met een salade van lente ui/mozzarella/tomaat.
Hier vandaag (tot nu toe): Vanmorgen: 2 crackers met pindakaas + melk Tussendoor: Rozijntjes Lunch: 1 boterham met appelstroop & 1 met gelderse worst + melk
Vandaag wat dingen rapley geprobeerd. Ze is normaal dus een bodemloze put omdat ik maar blijf geven en zij der mond maar blijft open doen. Het ging niet zo goed maar ze mopperde ook niet dat ze meer wilde. 7:00 200cc 10:00 paar hapjes banaan 12:00 halve boterham met korstjes en thee Straks nog de andere helft banaan en wat water. Om 18:00 warm eten : broccoli met aardappelen , ik kijk hoe.dit rapley gaat anders geef ik het haar zelf. Ik.merk dus wel dat ze via rapley veel minder eet nogmaal Namelijk twee stukjes fruit en een hele boterham en avond eten ook behoorlijk veel.
Hier nog een baby/dreumes tikker Vigo is vandaag bij oma. Ik heb hem een peertje meegegeven en voor vanavond 2 stronkjes witlof met 1 aardappeltje
Hoi nieuwe meiden!!! Gezellig. Hier nog 2 crackertjes met roomkaas en plakjes komkommer een glaasje groene limonade (dat was ik aan het drinken en dan wilt zij het natuurlijk ook) Nu ligt ze in bed!
Hier tot nu ontbijt halve boterham met smeerkaas, alleen het plakje kipfilet van de andere boterham.. zucht haha + beker melk tussendoor bakje fruit met aardbeien en banaan + sap lunch boterham met appelstroop, andere helft smeerkaas, 2 cracottes en een beker melk straks beker sap en rijstwafel oid En vanavond eten we macaronie met courgette paprika tomaatjes
Ik ga ook een poging doen om mee te schrijven ! Mijn mannetje is bijna 9 maanden! Vandaag gegeten: Ontbijt: Pap Tussendoor: een banaan in stukjes Lunch: 1 boterham met jam en boter + 90/3 kv Tussendoor: rijstwafel + water Vanavond eten we chili, dus eet hij rijst met bonen en mais. Tot nu toe nog geen vlees geintroduceerd! Wel geprobeerd yoghurt te geven, maar we vermoeden dat hij daar nog niet tegen kan! Voordat hij naar bed gaat nog een flesje 180/6.
Vandaag tot nu toe: Ontbijt: pap(200) Tussendoor druiven Lunch:2 boterhammen met worst Daarna slapen Daarna een stuk ananas Net een doosje rozijntjes Dalijk eten we spaghetti en een toetje En vanavond om 19.00 nog een papfles(200cc)
Als je je zorgen maakt of ze genoeg binnen krijgt zou ik met die leeftijd eerder een fles extra geven als heel veel bijvoeding. En nee, ik zou zelf geen gepureerd eten en een lepel geven en dan hopen dat ze eet, ik zou 'echt' eten geven, banaan, wortel, spagetti met saus.... Maar dat is hier de ervaring, ik heb nooit lang geprakt of gepureerd want voeren dat kon hem niet snel genoeg en zelf eten vind hij veel leuker. Nu zit hij lekker een appeltje/nectarine/manderijn te eten naast me. Vandaag was hier de score ongeveer: Ochtend: Beiden een boterham appelstroop en DL een beker rijstemelk en ZL een flesje "melk". Tussendoor: Sliep ZL en hebben DL en ik met mn moeder lekker ontbijtkoek, koffie en sap op. En een banaan gedeeld met oma. Lunch: Boterhammen, ZL aardbeienspread en appel. DL appelstroop en pindakaas. Daarna een flesje "Melk". Zoon is allergisch voor koemelk, soya en kippenei dus we bakken en koken hier alles zelf. Tussendoor; Rijstewafels, fruit, bekertje water, slokje appelsap. Avondeten; ik ga pannekoeken maken. Mn man eet niet mee en dan heb ik geen zin in normaal eten. Ik maak de pannekoeken met volkoren meel, rijstemelk en dus zonder ei of koemelk. Zo hoef ik maar 1x te bakken ipv voor zoon apart te bakken. Hij eet zn pannekoek kaal, of met een beetje appelstroop of appelmoes oid. Dochter en ik gaan ons te buiten aan stroop, pannekoek spek etc... En dan gaan ze beiden met een flesje slapen, dochter drinkt graag een (pap)flesje haver/amandel/rijstemelk voor het slapen en zoonlief drinkt allergy care. Morgen is het peuterspeelzaal voor de oudste en moeten we er vroeg uit. Ze ligt dan ook op donderdag vaak al voor half 7 op bed.
hier had ze net tussendoor nog paar stukjes komkommer en nog wat stukjes banaan.. straks eten we sperziebonen met aardappelen en een stukje vlees ( ze eet met de pot mee) en ze krijgt dan nog griekse yoghurt toe
ik pureer ook niet hoor alleen de eerste 1,5 maand gedaan en een extra fles krijg ik er niet in, dat wilt ze niet .. waarschijnlijk omdat ze hier de 1e maanden onwijs veel last van heeft gehad. dus ik ga het er niet steeds in proppen met het gevolg dat ze dan weer spuugt. ben nu haar avond eten enz gewoon wat aan t beperken en dat gaat hartstikke goed en ze eet met de pot mee dus ook spaghetti enz.
Vandaag heeft ze dit gegeten: -7u: bv -9u: 2 boterhammen met vijgenjam/bv -11u: kiwi -11.30: bv -13u: 2 boterhammen met geplette avocado/bv -14.30u: 2 perziken -16u: bv Straks eten we gebakken aardappeltjes in de schil, sperzieboontjes en een groentenburger. Ze eet ook met de pot mee.
Hier vandaag vrij weinig nog, ze is ziek... 1 broodje en een paar hapjes rabarber, drinken proberen we wel, maar telkens een paar slokjes. Verder niet spugen of diarree, maar koorts en hangen. Vanavond staat op het menu: aard, tartaar, appelmoes en rode bietjes met appel, maar weet niet of ze er veel van zal eten.
Avondeten; Pasta met paprika, champignons en lekker veel tomaat met geraspte kaas erop. Griekse yoghurt toe Voor het slapen gaan; Een bekertje melk
Voor morgen middag heb ik lekker linzensoep gemaakt. Is ze dol op, dus wat brood erbij en Mira is blij morgen bij de lunch