Gisteren: Thee + melk + boterham met pindakaas Nijntje koekje Aardbeien 2 boterhammen met appelstroop en kokosbrood en melk Biscuitje Couscous met gehaktballetje en sperziebonen in tomatensaus + Danoontje Flesje melk voor het slapen Vandaag Fles pap + cracotte Pruimen / banaan 2 boterhammen met pindakaas en appelstroop + melk Koekje Gekookte aardappels + bloemkool + yoghurt Flesje melk voor het slapen
Vandaag 8:30 180/6 12:00 1 boterham met 100cc melk uit een rietjesbeker, ging niet helemaal op.. 14:30 beetje appelsap 16:00 wat rozijntjes en water (voor de 1e keer rozijnen ze vond het super lekker ! ) 18:00 100gr groente en een paar reepjes aardappel 20:00 180/6 morgen ochtend ga ik een boterham proberen als ontbijt met een klein beetje melk uit de rietjes beker.
Gisteren: 1 boterham met smeerkaas en 100cc melk 1 potje fruityoghurt (200gram) 50cc water 1 boterham met gestampte muisjes en 100cc melk 's middags bij de oppas geen idee Aardappeltje, witlof, danoontje 180/6
8u: 180/6 en half broodje met zonnatura Jam 11u: appel en peer gepureerd 12u: 1 broodje met avocado en een beetje diksap 15u: 2 mini-rijstewafeltjes 16u: 90/3 17.30: doperwtjes en aardappel 19.15: 210/7 23u: 90/2
9; 00 1 boterham met jam en 165cc melk 12:00 boterham aangeboden maar wilde ze niet.. 50cc melk wel op. 16:00 wat sap en rozijntjes 18:00 snijbonen en stukje aardappel 19:30 200cc melk Ze had vanmiddag denk ik geen honger omdat we zo laat ontbeten
Heb gister bruine bonen met tomaat en kip gemaakt. Uit het boek opperdepop. Het viel enorm in de smaak! Vorige week de groene groentes (brocoli en courget)met rijst en kip gemaakt. Vond hij ook heerlijk. Wie kookt nog meer uit het boek opperdepop en wat zijn jullie ervaringen?
ik heb er wel eens uit gekookt, makkelijk origineel en ze smulde ervan ! alleen soms vind ik het een beetje vreemd, aardbeien mogen pas met een jaar, maar in het boek opperdepop geloof iets van 7-8 maanden doen zij het op brood
1 boterham met 100cc melk potje fruit, paar slokjes water 1,5 boterham met 100cc melk 80cc thee, 1el Griekse yoghurt en lange vinger doperwtjes, worteltjes, aardappelpurree straks nog 165cc melk
9:00 halve boterham met jam en 135 cc melk 12:30 halve kale boterham met 100cc melk 15:30 1 cracker met paar slokjes sap 18:00 stukjes aardappel en stukjes broccoli 19:30 200cc melk ik snap er niks van afgelopen dagen eet ze erg slecht , terwijl ze voorheen dol was op eten. Misschien te maken met een sprongetje
ontbijt: pap tussendoor: banaan met wat diksap lunch: broodje met fles 180/6 tussendoor: Nijntje koek met wat diksap avondeten: wortelen,aardappelen en een visstick (zonder de paneerlaag) en yoghurt toe. voor het slapen: 100 cc opvolgmelk. De laatste 2,5 week gaat het brood eten heel slecht. Hij doet er ruim een uur over. Hij doet goed zijn mond open, maar stopt alles in zijn wang en vertikt het om te kauwen. Doordat hij daarna zijn flesje krijgt help ik hem door wat slokjes te geven het zachter te maken zodat hij het door kan slikken. Voor heen nooit geen problemen gehad met brood eten. Iemand misschien nog tips en herkent iemand dit?
@Dronty, misschien last van doorkomende kiesjes. Hier zijn die vorige maand doorgekomen en toen ging het brood eten ook wat minder. Vandaag een dagje op het kdv dus weet eigenlijk niet goed wat hij gehad heeft. Iig een fles pap vanochtend + cracotte met vruchtenhagel Banaan En vanmiddag een cakeje omdat er een kindje afscheid nam. Vanavond voor het eerst spruiten gegeten. Hij vond ze heerlijk, bord was leeg! Als toetje nog wat Griekse yoghurt. En een flesje melk voor het slapen gaan.
Wij hebben vanavond de 'tortilla's met gehakt' gegeten In het begin weinig gebruik van gemaakt maar staan best leuke recepten in, de tortilla's vallen hier erg goed in de smaak...zowel bij zoon als bij ons.
-2 volk bth pindakaas -beker thee -banaan -perzik -halve eierkoek -diksap -fles halfvolle melk -puntje smeerworst -diksap -koekje -rijstewafel -bord geookte aard, broccoli en kippepootjes -kwarktoetje -water
- boterham met appelstroop en 135cc - boterham met jam en 100cc melk - paar rozijntjes en paar slokken thee - stukje aardappel en sperziebonen - 200cc
180/6 en boterham met boter Appel 180/6 en boterham met jam Beker sap en langevinger Stukje stokbrood en komkommer Broccoli courget rijst kip 210/7
Zou wit stok brood kwaad kunnen? Niet eens bij stil gestaan ... We waren op een verjaardag.. Hij vond het erg lekker
Die bruine bonnen heb ik ook gemaakt toen hij nog kleiner was, hij vond ze erg lekker. Toevallig gisteren het boek weer eens erbij gepakt, wil van de week wat dingen er uit gaan maken. Gisteren 200 cc pap Stukje croissant van oma Twee boterhammetjes met een bekertje melk En dan komt het.... Wij aten patat dus wilde een potje geven en hem later miss een paar patatjes mee laten pikken maar hij wilde het potje niet. Eerder dan dat wij eten wil hij niet meer en t lijkt er op dat hij ook alleen wil eten wat wij eten. Dus.... Patat met frikandel gegeten, ja dat ging er wel in! Dus de tijd is bij ons aangebroken om echt gezond te gaan eten iedere dag
Hier ook een stuk minder frituren en pizza's dan voorheen @Justy En zou niet weten wat een stokbroodje voor kwaad kan @Theebeeb Hij heeft tot nu toe een broodje gestampte muisjes met een beker melk op, zal zo een mandarijntje pellen. Vanavond zijn we met z'n tweetjes en gaan we aan een boerenomelet met prei/taugé/champignons/paprika...
Vandaag; 200 cc melk Banaan/appel prakje maar dat vond ze niks.. Geen banaan liefhebber! Halve boterham met korst + 160 cc melk 160 cc melk Gepureerde pompoen 200 cc melk met rijstebloem