Gisteren voor het eerst spinazie en aardappel, vond íe lekker . 's ochtends zijn appeltje vond hij muah . En verder 3 flessen....en 's nachts om 3u (al een paar nachten zo ) en krijgt dan 60/1. Slaapt dan weer verder .
He meiden, Vigo heeftvanmorgen heerlijk zn flespap leeg gedronken. Hij is nu bij oma, ik heb hem voor zijn fruitje een peer en 2 pruimen meegegeven en voor zijn avondeten een aardappeltje en 2 stronkjes witlof. Meestal laat ik hem 2 dagen achter elkaar dezelfde groente eten.
Leuk om mee te kijken en schrijven Mijn dochter van 14 maanden kan wel goed eten, vooral fruit en brood gaan erin als koek. Ik merk wel dat ze sinds een maand minder is gaan eten, groeit ook minder hard nu natuurlijk. Tot nu toe: Fles pap 180/6: geef nog opvolgmelk 2 want ze krijgt geen koemelk en lust nog steeds geen yoghurt dus dan nog meer nutrilon sponsoren Geschilde appel, eet ze gewoon heel en een bak kersen. Die kersen waren de eerste keer en helaas was ik nog niet echt wakker want overal zitten paarse vlekken, oeps.. Boterham met zonnatura jam. Ze drinkt verder water wanneer ze wilt. Gaan wel aardig wat bekers doorheen, luiers daardoor ook haha.. Ze slaapt vandaag vroeg dus straks nog een boterham, paar cherrytomaatjes en vanavond weet ik nog niet. Na het eten drinkt ze nog een fles melk, om de zuivel weer aan te vullen. Zou heel blij zijn wanneer ze yoghurt wilt eten, kan die fles eraf. Ik merk dat mijn dochter alleen maar goed gekruid eten wilt. Dan bedoel ik veel smaak van specerijen, uien, knoflook, peper etc. Gewone groenten en aardappel, rijst en dat soort dingen gooit ze vaak weg. Maar ik kan niet altijd prutjes maken. Hoe 'leuk' je simpel eten wat op? Iemand en idee?
Heb je alle soorten yoghurt geprobeerd Carino? Mira moet namelijk ook niets weten van normale yoghurt. Die eet alleen griekse/turkse yoghurt, zo nu en dan een danoontje of kwark. En waarom krijgt ze geen normale melk ipv Nutrilon? Bedoel je aardappel - groente - vlees opleuken? Hier eten wij dat eigenlijk nauwelijks/1 keer per week.. Ik maak altijd roerbakgerechten, ovenschotels, stoofpotjes, met rijst /bulgur rijst of pasta etc etc. Daar kan je zoveel kruiden in doen als je zelf wilt.. Ik ben gek op de standaard aardappel - groente - vlees met jus en een kaassausje, maar daar maak je hier in huis helaas niemand blij mee haha..
Even aanvullen want uit school is de lunch erin gegaan. 2 volkoren boterhammen voor mijn dochter, eentje met kaas en eentje met stroop. En 1 volkoren boterham voor mijn zoontje met smeerkaas. Zucht, hij zit nu in zijn 'korstjes zijn geen brood'-fase
@Carino; Een stampot andijvie of zo is al gauw op te leuken met gebakken spekjes erdoorheen of kleine stukjes rookworst. Wij doen hier door de broccoli altijd gebakken uitjes en spekjes. Vigo eet dat nog niet natuurlijk, maar de oudste vindt het erg lekker. Je dochtertje is 14 maanden dus je zou ook champignons mogen gebruiken. Oh en over de bloemkool gaat hier vaak geraspte kaas
Ik heb echt alle yoghurt en kwark geprobeerd haha! Ondanks haar half Turkse roots wil ze ook niks hebben van Turkse yoghurt Ik blijf het wel elke week een keertje aanbieden, wie weet krijgt ze ineens interesse.. Verder ben ik niet echt fan van koemelk, is persoonlijk maar inmijn ogen bedoeld om kalfjes snel te laten groeien. Ook denk ik dat mensen darmen niet gek zijn op de melk en veel mensen last hebben van hun buik ervan. Verder komt juist in Nederland osteoporose in Nederland veel vaker voor dan in landen waar ze geen melk drinken dus ik geef het liever niet. Maar wil niemand voor het hoofd stoten hier hoor Ja, ik zal inderdaad toch de mixgerechten moeten maken. Groenten los op haar bord wil ze nu niet. Behalve tomaat en bruine bonen.. Vanavond maar weer eens iets met bulgur, bedankt voor de tip!
Groenten opbakken met wat ui is een goed idee, dank je! Kaas is ook altijd lekker en weer een extraatje aan zuivel
Hier tot nu toe: Twee boterhammen met jam en smeerworst en een beker melk Doosje rozijntjes en een flesje Fristi in de speeltuin Een boterham met pindakaas en het plakje kipfilet van de tweede boterham gegeten. Nu op bed...
Vanmorgen een fles 180/6 op tussendoor 100 gram stukjes appel gekookt Lunch: boterham met jam en fles 120/4 Straks tussendoor bij de oppas een soepstengel, paar slokjes thee en een zuiveltoetje Avondeten: brocolli en worteltjes met een aardappel Als laatste om 19.30 een fles 210/7
Ben benieuwd, vandaag heb ik voor het eerst de 4e fles laten vallen. Zou inmiddels wel eens moeten kunnen, hij is al 7,5 maand. Schema is vandaag: 07:30 180/6 11:30 150 gram appel (gepureerd maar wel met wat kleine stukje) en wat diksap (voor het eerst, met tuitbeker lukte niet, met flesje wel) daarna een broodkorstje en wat kleine stukjes brood (meer kruimels) 15:00/15:30 fles 180/6 18:00 150 gram broccoli met aardappel 19:30 fles 180/6 met rijstebloem En dan hopen dat hij daar de nacht meer zal redden. Het gaat nu al drie nahten goed zonder fles (hij wordt wel paar keer wakker maar heeft geen honger)
Mijn zoontje is ook 7 maanden en ook zojuist de 4e fles laten vallen. Ons schema lijkt erg veel op elkaar!! Alleen zit hij vol om 18u van de warme maaltijd en is 19u moe dus hij gaat dan naar bed. Ik dacht even kijken en ja hoor, hij gaat slapen. Hij komt dan zelf om 21.30u en krijgt dan 210/7. Helaas komt hij om 3u nog voor een heel klein flesje (60/1), speen helpt dan niet. Hij heeft zelf dit schema gemaakt, heb ém een paar dagen terug gevolgd en dit kwam er dus uit: 7.15u 180/6 10.30u 1 stuk fruit 12.00u 1 sneetje brood zonder korstjes en 100cc diksap 15.30u 150/5 18.00u warme maaltijd (vers) en vind hij heerlijk!! 21.30u 210/7 al slapende in zijn bedje en gaat helemaal op 03.00u 60/1 (hopelijk laat hij deze snel vallen .
Ach joh... 1 voeding in de nacht is toch mooi Hier soms wel 3 haha! Vannacht 2 dus dat was netjes.. en heeeeel soms laat hij mama van 00.00 tot 07.00 lekker slapen.... maar ach, hij wil gewoon graag ff knuffelen denk ik dan maar Hier vandaag niet zo'n trek, blijft nog steeds beetje ziekjes helaas. Vanmorgen begonnen met bv rond half 9 fruit gemaakt voor hem maar hij weigerde te eten, dus lekker laten zitten Na ze slaapje nogmaals fruit geprobeerd maar dit was niet wat hij wilde, hij wilde graag brood! Dus maar vervroegd brood gaan eten, dit ging er heerlijk in! Met wat water! na zijn middag slaapje dan eindelijk wel wat fruit op! (aanhouder wint!!) Ben benieuwd of hij ze avond eten vanavond wil... ligt nu weer heerlijk te slapen!
Oh nee hoor, je stoot mij in ieder geval niet voor de hoofd. Het zou gek zijn als we allemaal hetzelfde dachten over dingen toch.. Gelukkig mogen we allemaal zelf weten wat we onze kinderen wel en niet geven hihi Balen dat ze alle soorten yoghurt weigert! Dan zit er inderdaad niets anders op dan nog een tijdje Nutrilon geven. Wie weet vindt ze het over een tijdje wel lekker!
Na het middagslaapje; Een bordje linzensoep met 2 broodjes Een appel in 4 stukken Avondeten; Patatjes met voor haar kipnuggets en wat cherrytomaatjes en mais (is ze dol op!) Appelmoes toe. Voor het slapen straks een bekertje melk
Hier vanmiddag een soepstengel en wat sap , net rijst met groente een stukje kip. Met.griekse yoghurt toe. Ze gaat zo lekker in badje , flesje en naar bed
Qua nacht voedingen ..in het begin met bv maakte ik haar altijd wakker..toen ik dan 10w niet meer deed kwam ze ook niet meer voor een nacht voeding..dus ik vind mezelf ook wel verwend
Ediz lijkt daar in tegen ook al bijna niet meer voor een nachtvoeding te komen, maar ik durf nog niets te hopen Want zo af en toe, zoals vannacht was hij er ieder uur/twee uur haha.. Maar hij is natuurlijk ook nog klein.