Wat eet jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bloemmm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Wat een leuk topic...ik ontdek deze nu pas! Mag ik af en toe meeschrijven?

Mijn kleintje is 6,5 mnd en heeft vandaag tot nu toe:
    - 07.00 uur: fles 210/7 (vandaag 100 cc laten staan en daarna ook nog eens hele plens overgegeven, maar wel vrolijk...:()
    Vanwege het weinige melK: paar stukjes zacht brood met roomboter + paar slokjes water uit tuitbeker)
    - 11.00 uur: fles 180/6
    - 13.00 uur: 2 kleine appeltjes (koken en grof pureren) en klein stukje soepstengel (meer sabbelen)..

Brood eten gaat hier nog moeizaam; we zijn twee weken geleden begonnen met broodkorsten, maar dat gaat lastig... nu proberen we kleine blokjes brood te geven en dan tussen z'n kiezen.. hij maakt wel kauwbewegingen (dus dat is vooruitgang!), maar echt geweldig gaat het nog niet..

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Natuurlijk LadyT! Welkom!
    Mira at ook heel lang geen brood hoor, het komt wel! Blijven proberen :D

Voor het slapen gaan;
    Een dora koekje
    Wat gedroogde abrikozen en limonade
    (ze slaapt nu)

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    De bami zat er snel in, hij had er weinig moeite mee. Zelfs de gehakt die er door zat, vind ie lekker. Behalve toen we hem een korrel gehakt los gaven; die werd direct weer naar buiten gewerkt (+ vies gezicht) :D

Lasagne is wel meer deeg natuurlijk, dus denk daarom ook meer kauwen. Ga ik binnenkort eens proberen.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Vandaag tot zover op:

Ontbijt: fles 180/6 + pap en een beschuitje met boter.
    Tussendoor: paar stukjes watermeloen + potje fruit. Watermeloen was de eerste keer voor hem.
    Lunch: 1 x boterham met smeerkaas, 1x boterham met appelstroop + melk

Als hij zo wakker wordt krijgt hij nog een koekje.
    Wat hij vanavond eet, moet ik nog even bedenken. Wij gaan iig bbq-en.

5. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    #125 Silvaantje, 15 jun 2013
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
    Ik ga ook maar weer eens actief meedoen ipv alleen lezen haha,

Yela is nu 11 maanden en eet eigenlijk alles.

Standaard als ontbijt pap of brood, met een glas water of opvolgmelk (ligt er aan of ze dus brood of pap eet).
    Dan krijgt ze fruit, ze eet echt alle soorten fruit.
    Tussen de middag een boterham , de ene helft met jam of appelstroop en de andere helft met bijvoorbeeld smeerworst of smeerkaas.
    En avondeten eet ze gewoon met de pot mee, maakt niet uit of ik nou sla eet of rijst of pasta ze lust alles.
    En drinkt veel, krijgt geen fles meer drinkt alles uit een beker(meestal met een rietje).

o,ja en als tussendoortje eet ze volkorenbiscuitjes,stukjes komkommer,tomaatjes,soepstengels dat soort dingen. 1 a 2 x per dag.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    En weer een dag voorbij! (voor dochter dan ;))

Bordje pap
    Doosje rozijnen
    Kaasstengel van Bakker Bart
    Boterham met chocopasta
    Paar druiven, kersen en een stukje appel
    Twee snoep banaantjes
    Bordje macaroni met cheddarkaas en wat salade

En toe: een bolletje aardbeienijs! De auto was te klein toen we bij de ijssalon aan kwamen, helemaal wild werd ze :D (en het was nog maar de tweede keer voor haar, grappig dat ze het zo goed heeft onthouden).

7. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

hier vanavond rijst met kip en als toetje griekse yoghurt !

wij aten chickentonight maar wist niet of die saus wel geschikt was voor der .. dusja dan maar zo :D

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik denk dat die chicken tonight ook nog niet zo geschikt is, wilde het zelf ook proberen. Heb het etiket nog niet gelezen, denk dat er een hoop 'zooi' in zit vrees ik..

Als ontbijt een fles 180/6
    Tussendoor: knijpfruit
    Lunch: 1 boterham met jam en fles 120/4
    Tussendoor: zuiveltoetje, soepstengel en paar slokjes thee
    Avondeten: bruine bonen met een aardappel en appelmoes
    Vlak voor het slapen: 210/7

Madam ligt nu in dromenland tot morgenochtend 6u. :D

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hmmm dan ga ik binnenkort eens bami proberen :D ik merkte vooral dat hij lang bleef door kauwen op stukjes gehakt. Maar aks er gehakt door een prakkie zit heeft hij dit niet. Vaag dus... Haha

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Vanmorgen 150 pap van opvolgmelk. Hij was vroeg op dus had vroeg al weer trek. Heb hem dus een boterham gegeven. Als lunch 2 boterhammen met soep en een bekertje melk, tussendoor 1 banaan en 1 kiwi (niet helemaal op) wij gingen bbq'en dus kleintje heeft een grote pot macaronie op (olvarit) en een baby toetje. Daarna tijdens de bbq nog op een stukje brood geknabbelt. Vanavond geen fles.

11. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ja daarom of misschien die saus is natuurlijk beetje zoet zuur, en aangezien ze hier makkelijk spuugt is zuur niet zo handig.

dus had ze kale rijst met kip ..hihi en trouwens ook beetje appelmoes ;)
    de kip had ik voor haar van te voren apart klaar gemaakt.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het was inderdaad erg lekker :)

We zijn met 6 maanden gestart met groente en fruit, en sinds 8 maanden eet ze gedeeltelijk met de pot mee. We koken zoutloos en in het begin natuurlijk geen scherpe kruiden e.d. gebruikt en van het vlees kreeg ze ook niet altijd. Nu eet ze vrijwel alles mee.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    In de middag nog een mandarijn en krentenbol
    Avondeten; rijst met een roerbakschotel met gehakt - champignons - paprika - courgette & aubergine.
    Griekse yoghurt toe
    Voor het slapen gaan een half bekertje melk

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk om te lezen, ik doe spontaan ideeën op :D

Vandaag heeft ze gegeten:
    -7u: bv
    -9.30u (uitslapen in het weekend;)): 2 boterhammen met roomboter en een paar lepeltjes van mijn havermout
    -11.30u: bv en slapen
    -14u: 2 boterhammen met avocado, daarna stukjes aardbeien en abrikozen
    -15u: bv
    -16u: banaan
    -18u: avondeten, wokschotel met tofu, wortel, courgette, selderij, en kokosmelk

15. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

oke handig om te weten, hier eet ze nu al zo goed als mee met ons, soms niet en dan maak ik wat apart klaar voor haar.

misschien een domme vraag , maar zout is niet goed voor de kleintjes vanwege de nieren toch ?

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Klopt. Zout is voor niemand goed, in je brood/kaas etc zit al voldoende. Wij eten altijd zoutloos.

17. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

oke maar dam gaat het dus alleen om de zout in t avond eten? want ze eet hier namelijk wel een boterham per dag en smeerkaas enz

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Onze ka zegt dat ze best chocopasta, smeerkaas mag. Misschien kan je in de winkel ff vergelijken? Zowieso zoutloos koken. Tsja, ik denk dat er zelfs in zonnatura en bioproducten zout zit of heb ik het mis?

Persoonlijk ben ik nuchter. Ik ga echt geen stomme dingen doen of ineens van alles geven hoor, maar n keer perongeluk iets dan denk ik: ach... even opletten de volgende keer.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Broodje vruchtenhagel en kaas, banaan, mini ontbijtkoekje, perzik, rozijntjes...maar van de sperziebonen, aardappeltjes in schil en kip niks gegeten...ook maar drie kwartier geslapen vanmiddag, vanavond ook ineens even wakker en huilen, iets wat ie nooit doet...is ook druk met lopen en nieuwe woordjes...weer een fase gaande.

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Gisteren broccoli en aardappelen...vond íe heeeeeeeerlijk!!!
    Lepeltje ging ém niet snel genoeg :D.

Deel Deze Pagina