Wat eet jullie 3 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niicci, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi!

Mijn jongste is nu bijna 3 (april),en eet verder goed hoor!
    In tegenstelling tot zijn broer (die lust vrijwel niets, al jaren niet, en eet ook niet heel veel) is hij een goede makkelijke eter.

Ik pak even een gemiddelde dag thuis;

Ochtend: Beginnen we met een broodje en soms al een banaantje met een bekertje (choco)melk of yogi.

Tussendoor: meestal rond 10:00 wat fruit, vaak 2 stuks (appel en peer of banaan en peer, afwisselend) met wat drinken.

Lunch: 2 broodjes met beleg naar keuze, dit is vaak ham, maar ook wel eens kaas of pasta, en een bekertje melk en een bekertje thee.

Tussendoor: Vaak een koekje en drinken (ranja, hier suikervrij ivm oudste)

Avond: Groente, aardappels en vlees of pasta of rijst. Vlees 1 volledig stuk, totaal 3/4 aardappels en 2/3 scheppen groente, en als hij heel gek erop is naar vraag meer. Pasta en rijst gaat ook behoorlijk wat in zijn buikje. En na het eten een toetje (vaak danoontje of een fruittoghurttoetje)

En voor het slapen nog wel eens wat lekkers en tussendoor natuurlijk nog wel drinken.

Sommige zeggen "wat eet hij veel", maar ik ben best benieuwd hoe andere kindjes van zijn leeftijd eten haha.

liefs!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dat hij aardig kan eten, maar niet heel veel.
    Mijn zoon eet s' ochtends 2 boterhammen en soms nog een beschuitje of ontbijtkoek.
    Vervolgens fruit, dan een 1 of 2 boterhammen, smiddags weer een stuk fruit.
    En dan vaak als tussendoortje einde middag een koekje/cracker/rijstewafel of 2 soepstengels.
    Dan avondeten, maar dat is niet zoveel als wat jij beschrijft want hij is echt een draak met eten.
    Meestal krijgt hij daarna wel een toetje of vla (of hij moet amper hebben willen eten).
    En heel soms s' avonds nog een koekje (maar dat is heel zelden).
    Tussendoor uiteraard drinken.

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ja hij is heel makkelijk met alles gelukkig, nergens eigenlijk problemen mee, alleen kaasblokjes vind hij niets, plakjes wel.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier aten ze wel meer op die leeftijd;)
    Het is zeker niet weinig, maar niet absurd veel hoor.

5. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hier een meisje van net 3

Als ontbijt 1 boterham met een beker karnemelk
    Tussendoor een stuk fruit en drinken
    Tussen de middag een boterham met een beker karnemelk
    Smiddags drinken en een koekje o.i.d. (Eet ze meestal niet op)
    Avond 1 aardappel, veel groente en half stukje vlees. (Ze is dol op groente)

Ik vind dat ze niet veel eet, daarentegen is ze absoluut niet mager maar een normaal postuur.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat is gewoon normaal, niet heel erg veel. Dl van 3,5 eet ook zoiets (ook 5 eetmomenten) maar ik verdeel het meer over de dag: zij eet bij het fruit ook een cracker of boterham, en 's middags nog rauwkost en nootjes (en daarom wat minder bij het avondeten).

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Uk is bijna 3 en eet denk ik redelijk gemiddeld en mag zeker niet klagen over wat hij eet. Proeven is hier een heel positief woord en wil ook heel graag proeven, ook als je hetzelfde hebt.

Smorgens een donker bruine boterham en meestal gaat daar 2/3 verschillende dingen op, een stuk met smeerkaas/kaas/worst of iets van pasta/hagelslag of vruchtenhagel.
    De ene dag lust hij een beschuit er na soms is het genoeg. Daarna een beker melk

Tussendoor meestal een lu voltarwe cracker met water/thee

Tussen de middag een boterham met ei of tosti, of wat hij smorgens op brood heeft. Fruit en een beker melk

Tussendoor een bekertje ranja/sap met een koekje

Avondeten wat aardappels, wat vlees en groente. Soep eet hij ook goed, hij is gek op pasta en rijst. Als toetje yoghurt en fruit

Voor het slapen gaan een bekertje warme melk

Dus je kindje eet wel wat meer maar niet absurd veel.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier eet ze 's morgens een schaaltje muesli met melk en lijnzaad. Soms nog een beker karnemelk erbij. Soms wil ze nog een cracker als de muesli op is.

Tussendoor: 2 stukken fruit + beker drinken. Of 1X fruit en een krentebolletje met boodschappen doen.

Lunch: 1 a 2 boterhammen met een beker karnemelk bouillon.

Tussendoor: kan echt van alles zijn. Een snoepje, koekje, rozijntjes, cracker, fruit, soepstengel enz. +Beker drinken.

Avondeten: 2 opscheplepels groente, minimaal 3 happen aardappels (is ze niet zo dol op) en een half stukje vlees. Als ze nog meer wil mag dat.
    Pasta ed kan ze flink van eten. Daarbij een beker melk en als toetje vla of vruchtenyoghurt (in het weekend) en anders fruit.

Drinken is water, thee of een beetje limo.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier kleine eters, maar ze lusten wel (bijna) alles.
    N van 3.5 eet dit ongeveer;

Ontbijt; bakje havermout met rozijntjes aangemaakt met 150 ml melk en een bekertje thee/water/verse sinaassappelsap.

Tussendoor; bakje met fruit. Meestal meerdere soorten bij elkaar, vandaag met appel, mango en bosbessen. Vaak ook nog rozijntjes ergens in de ochtend. Water/thee.

Lunch; ongeveer 1 boterham of een gelijke hoeveelheid aan iets anders (halve gevulde wrap, halve tosti, 2 banaan-einpannenkoekjes). En een bekertje melk.

Tussendoor; Bakje met rauwkost (worteltjes, komkommer etc) en een soepstengel of biscuitje. Roosvicee.

Avond; klein bordje avondeten. Als ze goed hebben gegeten een beetje yoghurt toe. Water.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zoontje wordt over een paar maanden 3 en eet ongeveer vergelijkbaar (behalve het avondeten).
    Ontbijt is 1-2 boterhammen, tussen de middag ook 2 boterhammen en tussendoor krijgt hij meestal 's morgens iets van een koekje en 's middags fruit.
    Avondeten gaat hier dus heel wisselend, maar hij lust wel bijna alles, heeft alleen echt z'n peuterbuien. Toetje is net wat we in huis hebben. Meestal yoghurt, maar ook wel eens vla, kwark of ijs.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier een dochter van net 3.
    1 broodje
    1 stuk fruit
    1 broodje
    1 stuk fruit/ een koekje/cracker/rijstwafels
    Avondeten (ik weeg het nooit maar genoeg)
    Soms een toetje (yoghurt)
    2 snoepjes (vitamine) en een beker melk

Ze mag in principe de hele dag door water. Ze krijgt daarnaast soms wat melk of chocomel. Het liefst drinkt ze diksap.

Deel Deze Pagina