Wat eet jullie baby van 6 maanden op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama-in-love, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ben erg benieuwd naar de schema's aangezien wij nog iets moeten verzinnen.
    Hij krijgt nu 8 uur een fles 180
    10 uur fruit
    13 uur fles 180
    16 uur fles 180
    17.30 groente
    19.30 fles 180

Lang niet alle flessen gaan helemaal leeg en ik wil brood introduceren.
    Verder krijgt hij alleen melk en geen andere dranken...

Mag ik van jullie voorbeelden?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ongeveer hetzelfde, dus ik lees met je mee....

3. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier het volgende schema;

7.30 180/6
    10.00 fruithap (zelf gemaakt, formaat klein potje olvarit)
    12.30 180/6
    16.00 180/6
    17.30 groentenhapje (zelf gemaakt, meestal 100 gram) + yoghurt
    19.30 180/6

De tijden kunnen wisselen afhankelijk van het slaapgedrag, maar dit is gemiddeld.

L. is een grote eter, hij zou nog meer eten als hij meer zou krijgen. Ik heb brood geprobeerd, maar hij lijkt er nog niet goed op te reageren. Hij heeft snel last van zijn darmen en de krampen lijken toe te nemen na het eten van brood. Ik probeer af en toe een beetje bambix in zijn fruithap, om het zo te introduceren en te verdikken. Hij heeft reflux en drinkt alle flessen met JBPM en fruit en groenten verdik ik daarom ook een beetje. Over een week moet ik naar het CB, dan ga ik even overleggen hoe zijn schema er uit zou moeten zien. We zullen naar 3 flessen toe moeten, maar dat zie ik nu nog niet gebeuren. Als iemand tips heeft voor die overgang...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons was dit vergelijkbaar (wel iets later) en we zijn ontbijt gaan geven. Dus de fles van 8:00 werd bij ons pap (met fruit).
    Daarna een stukje brood om 12:00 om te oefenen voor de lunch. Zodra dat goed ging, ging de fles snel minder worden.
    De fles van 16:00 verviel toen de middag heel goed ging en de fles van 19:30 verviel helemaal na de eerste verjaardag. Ik ging vanaf 6 maanden oefenen met water, thee en aangelengd vers sap

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ons schema was redelijk vergelijkbaar.
    Lastig hè, al die voedingsmomenten als ze nog zoveel slapen? :)

Bij ons was de 2e fles rond 11:00 (eerste om 07:00) en dan een broodje rond 12 uur.

Vaak was het: wakker worden - fles - spelen - bijvoeding (fruit, brood, groente) - slapen - wakker worden etc.

De middagfles rond 15:00 verviel als eerste. Eerst gehalveerd en daarna vervangen door yoghurt.

Tijdens de bijvoeding gaven we slokjes water uit een bekertje.
    Onze jongste is nu 10 maanden en drinkt nog steeds maar slokjes van ander drinken.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    We doen nu steeds maar een hapje van ons brood aan hem geven om te wennen aan de smaak.
    Heb ook een papje gekocht met granen en wil die gaan geven... Alleen als eerste (8.00) of als tweede (12.00) fles?
    Nog maar even uitproberen wat het handigste is...

7. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier volgende schema:

7.00 180/6 + pap
    8.30 Fruit (1 stuk: appel, banaan, peer of vergelijkbare hoeveelheid mango bijv)
    11.15 180/6 fles
    11.30 stukjes brood (we zitten nu op ca 1/4 boterham)
    15.00 180/6 fles
    17.30 Groente geprakt (1 aardappel of 2 lepels rijst/pasta + ca 100 gr groente, soms een stukje vlees of vis doorheen)
    19.00 fles 180/6

Alle flessen gaan op, net als fruit. Bij groente laat hij en en toe wat staan. Hij slaapt het klokje rond, dus geen pap of iets dergelijk nodig in zijn laatste fles.

Vanaf volgende week wil ik de fles van 11.15 en brood omdraaien, dan gaat hij (naar verwachting) meer brood eten en fles minderen

Deel Deze Pagina