hallo Ons zoontje is nu 9 maanden en hij weigerd brood en de 8 maanden potjes, hij spuugt alles weer uit. Net nog heeft hij bij ons aan tafel weer geprobeerd brood te eten met smeerworst. Kleine stukjes gesopt in lauwe thee, op zn speen geplakt of in zn mond gepropt maar het was alleen maar huilen. Honger heeft hij wel want ik heb het geprobeerd voor zn fles. Iemand nog andere tips??
In die 8 maanden potjes zitten stukjes toch? Aangezien zijn brood ook uit stukjes bestaat, denk ik dat hij misschien moeite heeft om dat weg te krijgen? Het is natuurlijk iets heel anders dan glad gepureerd eten... Mijn zoontje had/heeft ook moeite om stukjes weg te krijgen. Het is heel moeilijk inderdaad. Maar je moet het blijven aanbieden, zodat ze er uiteindelijk toch aan wennen. Ik doe het nu zo met zijn brood: hele kleine stukjes eraf scheuren (van 1 bij 1 cm. of zo), daar een klein balletje van maken en dat in zijn fruithap dopen. Op die manier eet hij een hele boterham op. Zijn 8 maanden potje kan je misschien bij elke maaltijd eerst gewoon aanbieden, en als het weer niet lukt even in de keukenmachine verder fijn maken....? Op die manier blijf je het toch steeds aanbieden, en zal hij er uiteindelijk wel aan wennen dat hij moet gaan kauwen.
En als je enkel een broodkorstje geeft? Misschien heeft ie last van tandjes? Komt vast vanzelf wel weer. Maar is altijd even ->