Help! Slaapprobleem!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JongetjeM, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo,
    Onze kleine man van 15 maanden wil sinds 3 avonden niet meer slapen. Zodra hij in zijn bedje word gelegd begint hij vreselijk te krijsen. We hebben hem al ff laten huilen maar daarna is hij helemaal nat van het zweet, heel zielig want hij huilt praktisch nooit. Daarna er weer uit naar beneden, maar hij is doodop, ff samen met hem in het grote bed tv kijken. Natuurlijk werkt dit wel, maar dit gaat tegen mijn principes in. Is het een fase? Herkennen meer moeders dit? Iemand tips? Volgende week moeten we weer werken en wil liever niet de oma's hier mee laten zitten. Hij heeft overigens altijd zonder problemen geslapen.

groetjes!

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Het zal vast een fase zijn, maar ik zou hem niet meenemen naar beneden of jullie bed. Ik zou hem in ieder geval in zijn eigen kamertje kalmeren, knuffelen etc. Maak het niet aantrekkelijk voor hem maar hou het saai en rustig.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hier ook sinds een week! vind het ineens zo zwaar, vannacht tot 4u bezig geweest nadat ze rond half 1 wakker werd. ik lees even mee

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ja erg vervelend. Meestal gaat hij rond half 10 wel slapen en gelukkig s nachts nooit wakker. Maar ik wil dat hij gewoon gaat slapen, weet wel dat ik hem er niet uit moet halen maar hij is dan zo overstuur en dat zijn we totaal niet gewend van hem. Dus ik ben ook hard op zoek naar tips en adviezen

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mijn zoon is ook in periodes onrustiger qua slapen en in slaap vallen. Ik blijf ook op zijn kamer, laat het donker en rustig. Vaak wordt hij in mijn armen rustig. Soms kan ik hem dan alsnog wakker in bedje leggen, soms niet. Dan wacht ik tot hij in mijn armen in slaap is gevallen. Daarna leg ik hem weer in zijn bedje.
    Hier werkt het het best om niet teveel te hannessen, maar zo snel mogelijk troosten. Dan is hij het snelst weer rustig.

En die periodes gaan altijd van de een op de andere dag over. De laatste keer, schudde hij zn hoofd toen ik hem op schoot nam, wees naar zijn bedje, ik legde hem erin en hij ging gewoon slapen.

Ik denk tegenwoordig een beetje andersom. Niet 'hij probeert me uit, ik moet doorpakken, want anders komt dit nooit meer goed', maar 'hij heeft het moeilijk, heeft me nodig en ik ben blij dat ik er voor hem kan zijn' Ze zijn nog zo klein en de wereld is zo overweldigend. Het helpt om minder gefrustreerd te zijn als ik het vanuit zijn perspectief bekijk.

Succes. Het is pittig, ik weet het.

6. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    @samarinde thanks voor je tip, ik probeer ook zo te denken maar soms heb ik er geen 'zin' in. Klinkt beetje lullig maar dan ben ik helemaal op (zwanger momenteel) en dan is het inderdaad pittig. Maar ik blijf door zetten. Hij gaat sowieso altijd wakker in zijn eigen bedje. Ik ga het doorzetten! Dankje!

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op de kamer blijven ben ik vrij snel vanaf gestapt. Eerlijk gezegd, bijna nooit gedaan. Op die leeftijd komt het valser voor. Wat hier toen werkt was eerst laten krijsen, overstuur worden. Na zeg 20 min naar beneden halen, flesje geven en weer op bed leggen. Je doet al ongeveer hetzelfde en wanneer het werkt, waarom niet. Deze fase gaat over.

8. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Oke fijn, ja ik wilde graag even meningen weten, ik vind het niets om hem te laten huilen gaat helemaal tegen mijn gevoel in, juist omdat hij dat nooit gedaan heeft. Ik houd ook uw tip in me achterhoofd!

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heeft hij het alleen bij jou of ook bij je vriend/ man?
    Mijn zoontje krijst sinds een paar avonden ook weer als ik hem op bed leg. Als m'n man 'm op bed legt of iemand anders dan gaat 'ie gewoon lief slapen, snap er niks van... al vermoed ik toch (weer) verlatingsangst.
    Hier blijven we ook vrijwel altijd op z'n kamer, tenzij hij echt niet rustig wordt bij ons op schoot, dan gaat hij even mee naar beneden, slokje water drinken en dan een half uurtje later weer proberen, meestal gaat het dan wel of dan is het huilen i.p.v. krijsen en dat duurt nooit langer dan 10 minuutjes.

10. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Bij allebei

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Klinkt als de 15 maanden sprong, wij zitten er nog steeds in.

In slaap vallen was hier geen probleem maar blijft 2.5 uur midoden in de nacht wakker.

Zo nu en dan schreeuwt hij alles bij elkaar wanneer je hem op bed legt.

wanneer hij zo overstuur is haal ik hem uit bed en troost hem(in bed houden en over rug wrijven wat veel geadviseerd word werkt hier niet).

Wanneer hij rustig is leg ik hem in bed met zijn knuffel en zeg welterusten lieverd.

Ik ga meestal de was doen of poetsen zo dat hij me hoort.wanneer hij overstuur is doe ik het zelfde als de eerste keer.

normaal is er geen derde keer.met eventuele uitzondering wanneer hij ziek is.

Deel Deze Pagina