Bijvoeding: eerst groente dan fruit of samen?

Discussion in 'Voeding' started by Yemma, Jan 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yemma

Yemma Lid

Jan 12, 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's,

Mn meisje van 5 mnd krijgt sinds een maandje groentehapje. En dat vind ze heerlijk. Ik wil nu overgaan op fruit. Ik dacht er zelf aan om in de middag groentehapje te blijven geven en nu te beginnen met fruit in de ochtend. Of is het toch beter om eerst groente te vervangen door fruit en pas na de kennismaking met fruit over te gaan naar allebei?

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Nee hoor, gewoon het fruit er bij geven. Als groente goed gaat is dat een goed moment nu! s Morgens is daar een prima tijdstip voor, tussen 2 voedingen in.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Liefste 1 ding per keer, bij voorkeur 3 dagen na elkaar hetzelfde.
    Zeker de eerst weken geef je of groente of fruit, allebei op een dag is nergens voor nodig (en als je kind last krijgt is het veel lastiger om te achterhalen waar het aan ligt).
    So wie so mag tot je kind 6 maanden is vast voedsel nog geen borst of fles vervangen. Het gaat echt alleen maar om een paar hapjes of likjes om te proeven of te proberen.

4. Wij deden fruit in de ochtend en groente in de namiddag. En dan als ik nieuw fruit introduceerde zorgde ik ervoor dat ik daarbij een groentesoort gaf waarvan ik al wist dat hij er niet op reageerde.

Inderdaad 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven, zodat je wel weet wat het is, mocht er een allergische reactie komen. Het is enorm frustrerend als je kindje last krijgt en je kunt niet achterhalen waar het van komt...

5. Yemma

Yemma Lid

Jan 12, 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties mama's:D
    Ik heb inderdaad wel eerst alleen groente gegeven en dan elke paar dagen 1 soort en daar reageerde ze prima op. Ze wil duidelijk meer dus nu inderdaad begonnen met fruit aan het eind van de ochtend en dan in de namiddag de bekende groentes.
    Kijkt/keek jullie baby ook echt t eten van je bord? Voel me bijna schuldig als ik aan het eten ben :p

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Ja dat herken ik wel :D Nu is het zo dat als zn bordje op tafel komt hij helemaal wild wordt, dan heeft ie er echt zin in. Ik ben wel benieuwd of hij over een jaar nog zo gretig groente eet:D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen kregen meestal eten van mijn bord. Dan aten ze beter dan van een eigen bord.

Share This Page