Mijn dochtertje had bijna hetzelfde schema. Ik heb toen de fles van 15.00 laten vallen en gaf dan om die tijd haar tussendoortje dus Liga of wat anders + water of diksap.
Dit is ons schema (ongeveer, als ik moet werken is het al heel anders en sowieso is elke dag verschillend): 7.30/8.00 borstvoeding 11.00 fruit 1,5 tot 2 stuks 12.00 borstvoeding 14.30 sneetje brood met korst met als beleg boter/appelstroop/smeerkaas of smeerworst 16.00 borstvoeding 18.00 groente+aardappelen/rijst+vlees/vis en wat yoghurt 20.00 borstvoeding Af en toe tussendoor soepstengel en wat diksap maar het drinken uit een tuitbeker vind ze nog erg moeilijk.
Op de pap na is dit ook ons schema. Onze jongste zoon geeft niets om pap. Het lukt hier nog niet echt om op 3 flesjes over te gaan. Ik probeer het 's middags wel met wat water of diksap, maar die melkfles blijft favoriet...
Wat een grote hoeveelheden en zoveel eetmomenten!! Ons meisje eet: 07.00u 150 melk (ingedikt met rijstvlokken) 11.00u 250 g groente 15.00u 200g fruit 19.00u 150-200 melk (ingedikt met rijstvlokken). ik vul nog aan met yoghurt als ze nog wil, maar na 150 melkpap is ze er meestal echt klaar mee. Soms vraagt ze 's nachts een voeding, soms niet. Vroeger gaf ik nog een flesje om 00.00u in haar slaap maar die wil ze tegenwoordig niet meer en dan wil ze daarna niet meer slapen. Als ik minder dan 4 uur tussen laat tussen de voedingen, dan heeft ze gewoon geen honger. Gisteren had ze 's avonds 230 melkpap op en heeft ze de nacht doorgeslapen. Maar om 6.30u probeer ik dan een fles en drinkt ze maar 50 cc De rest dan maar met de lepel proberen te geven. Zo heeft ze dan uiteindelijk 150 cc op in totaal. Meer krijg ik er niet in. Ik snap het niet, na bijna 12 uur zonder eten, lijkt het of ze echt gewoon geen honger heeft?
Wouw, wat eten jullie kindjes al veel! Eigenlijk drinkt zoonlief hier nog voornamelijk borstvoeding. 'S ochtends sabbelt hij op fruit, tussen de middag op een korstje en 's avonds op wat groente. En thats it! Ik had geen idee dat anderen al zoveel eten, tsjonge. Ik ga nu nog strikter voor mezelf zijn met aanbieden, dus niet een keertje overslaan omdat het niet uitkomt. Edit: we zijn wel pas bij 6 maanden begonnen, dat maakt natuurlijk ook nogal een verschil
Dit is ons schema een beetje 08:00 150/5 kv 10:00 150 gram fruit geprakt 13:00 broodje met boter of met beleg 15:00 150/5 kv 18:00 150 gram groente geprakt 20:00 150/5 kv Tussendoor bieden wij water aan en wel eens yoghurt. Fles is op het moment drama krijg er maar 300ml in per dag. Soms proberen we het brood weg te laten om te kijken of hij een fles wilt maar die weigerd hij gewoon.
Wij zijn ook met 6 maanden begonnen met bijvoeding en het heeft tot 2 weken terug geduurd voor hij echt een behoorlijke hoeveelheid binnen kreeg. De dag is nu zo ongeveer: 7.00: bv 9.00: bv 10.00: fruit 12.00: bv en halve boterham incl korstjes 15.00: bv 16.30: bv 18.00: groente 19.30: bv In het begin vond ik het ook lastig om in te voeren. Je was zo gewend aan aanleggen, drinken, klaar 5 minuten duurde het en dan weer 3 uur tot de volgende voeding. Maar nu zit je wel even met de voeding vooral omdat hij rapley krijgt. Maar dit gaat dus sinds een week of 2 veel beter. Marijcha: wij houden in principe ongeveer dit schema aan: https://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf Heb wel al spagettie gegeven, met zelfgemaakte tomatensaus en een heel klein beetje italiaanse kruiden. Was n succes en geen krampen
Hier ook nog niet superveel hoor. Ik krijg er echt geen hele boterham in en een half stuk fruit vindt ie ook genoeg. Bv blijft favoriet alhoewel dat ook minder wordt nu ik consequent ander eten aanbied. Flesjes moet ie helemaal niet meer.
Rond 9 uur fles 180 + 6 half 10 potje fruit. 12 uur boterham met boter, soms beleg erna fles 180 + 6 S'middags soms stukje soepstengel met wat thee. Of een rijstwafel. 17:00-18:00 Warm eten, soms een potje soms met ons mee. 19:30-20:00 Flesje 180+6 heel soms krijgt ze een papfles. Wij beginnen nu langzaam aan om s'ochtends een broodje te geven en 120+ 4 fles erbij. En als het aan mevrouw ligt eet ze tussen de middag zo 2 boterhammen op. Doen we eerst nog maar niet.
Haha onze dochter zou zo ook een tweede boterham naar binnen werken. Met korst en al gaat er zo in! Maar vind dat ook nog wel een beetje te veel.. edit: Ga jij eerst de ochtend fles eraf halen? Omdat je dan broodje gaat geven? Zelf wilde ik eerst de middag fles gaan vervangen voor een kleine snack.
Ik denk dat het eerst ochtend word. Want ze valt s'middags moeilijk in slaap. En met de fles gaat het iets beter. Ze heeft altijd gehad dat ze s'middags moeilijk in slaap valt.