Hoe straks verder?

Discussion in 'Voeding' started by rijo, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden en ik begin me af te vragen hoe we met de tijd zijn eetschema kunnen uitbreiden, om het zo maar te zeggen. Met het advies van het CB kan ik niet zoveel, daar werd alleen gezegd dat hij met een jaar 400cc melk moest hebben en dat we daar naar toe moesten werken ;)

Dit is wat hij nu eet:
    7u Pap (fijne granen), gemaakt van 150/5 melk
    10u Fruithap en lauwe thee
    11.30u Fles 180/6, sinds kort geven we ook een broodkorst voor de fles
    15.00u Fles 180/6
    17.30u Warm eten, en water als hij daar zin in heeft
    21u Fles 180/6

De eerstvolgende stap is straks brood aanbieden denk ik? Een half sneetje en dan een kleinere fles? En hoe gaan we dan verder? Wie heeft tips of voorbeeldschema's? Alvast bedankt!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Vanaf 6 maanden hebben we hier het volgende schema:

7.00 180/6
    10.00 fruit
    12.00 1 hele boterham met korsten, bovenste korst sabbelt hij op, de rest in stukjes gesneden en met een vork
    13.30 180/6
    15.30 baby koekje bv rijstewafeltje of koekje van goodies met wat roosvicee zo'n 100-150cc
    17.30 warme maaltijd
    19.30 210/7

Hij krijgt hier geen pap vanwege moeizame ontlasting.
    Ook ben ik met 5,5 maanden al naar 3 flessen gegaan, omdat hij bij alle flessen minstens 50cc overliet. Toen ik er 1 af haalde dronk hij ze allemaal weer op.
    Verder bof ik met een mannetje dat erg goed eet, binnen 3 dagen at hij een hele boterham op :p
    Ik heb dus hier eigenlijk de fles halverwege de middag weggelaten, maar wel de andere dus iets verschoven. En er toen iets anders voor in de plaats gegeven. Mijn zoontje drinkt namelijk wel prima, maar raakt een beetje uitgekeken op melk. Zit nu ook weer te tutten met z'n flessen soms, maar vind het echt nog te vroeg om naar 2 flessen te gaan nu.
    Ik zou zeggen: Maak een 'schema' waarvan jij denkt dat zou kunnen werken voor jullie en probeer het een paar dagen uit ;)

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Brood ga je idd uitbreiden met de lunch. Wij zitten inmiddels op 1,5 a 2 sneetjes. Ik bied wel altijd na het brood een flesje melk aan, maar die gaat eigenlijk nooit leeg.

De fles van 16u komt te vervallen en daarvoor in de plaats kan je yoghurt doen met wat te drinken (water of thee) en/of Crackertje, soepstengel, rijstwafel.

Avond eten groente, aardappel/rijst/pasta met vlees/vis/vleesvervanging.
    Voor het slapen gaan flesje melk

Wij hadden als eerste de 16u fles er af, de lunch fles wordt dus steeds kleiner. 's morgens geven wij brood met fles, pap vind ze niet lekker.

Ohja, op brood zijn wij begonnen eerst met alleen boter. Toen dat goed ging zijn we beleg erop gaan doen. Smeerworst, kipfilet, jam, appelstroop, smeerkaas, dat soort dingen. Ze vindt het allemaal even lekker gelukkig :) Succes!

Share This Page