Recepten voor de magnetronpan/magnetronrijstkookpan gezocht

Discussion in 'Voeding' started by christina, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. christina

christina Niet meer actief

Gister las ik op ZP dat sommige van jullie een magnetronpan gebruiken om zo de groentenhapjes te koken. Ik vind het een goed alternatief voor de babycook en overweeg zo'n ding aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen wat jullie en hoe jullie de hapjes maken?

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    hoi
    heb je al een Pb gestuurd, maar kijk eens op www.keukenkikker.nl . daar staan heleboel leuke receptideeen.

De bereiding is voor alle recepten hetzelfde.
    Gewoon alle ingrdeienten genoeg voor 5/6 porties tegelijk erin gooien, 10-12 minuten (afhankelijk van de hoeveelheid) in de magnetron, 5 min nagaren, en klaar! (als het nog niet goed gaar is, dan nog even een paar minuutjes terug).

ALs je iets met rijst kookt, veel water erbij. Dan hou je gewoon 1 kopje rijst = 1,5 kopje water aan. ALs je met aardappeltjes kookt, is een klein laagje water op de boden vaak genoeg. Dan stoomt het gaar en blijven ook alle vitamientjes erin.

Je hoeft niet af te gieten.
    Als je het dan gaat pureren (staafmixer, kan gewoon als het nog in de pan zit), een scheut olijf- zonnebloem olie of margarine erbij voor de smeuigheid en als het dan nog te droog is, kan je gewoon naar wens water toevoegen.

Superhandig om 5/6 porties tegelijk te maken, en dan in te vriezen. Porties verdelen over Avent Via bekers, eerst laten afkoelen. De datum van invriezen kan je dan met potlood op het bekertje schrijven (het is ongeveer 3 mnd houdbaar in de vriezer), en hoppetee de vriezer in.

Ik gebruikte voor het gemak altijd ook nog eens kant en klare schoongemaakte groenten uit de vriezer of koeling van de supermarkt. Je kan met alles varieren!

Succes!

Share This Page