Mijn dochtertje is nu ruim 6,5 maand en waren voorzichtig aan begonnen met groente rapley vorige week, maar we hebben weer een stapje terug genomen want ze kreeg er verstopping van. De fruit rapley ging op zich al wel goed daar geniet ze wel van. Zonder dat haar darmpjes van slag raken. Blijkbaar te weinig vocht met de groente denk ik dan. Diksap lust ze echt niet, ze kokhalst hiervan. Water lust ze op zich wel, maar dan alleen uit een beker. Hele gevoelige darmpjes hier, was de eerste maanden ook al heel erg. Nu wil ik dus weer een week of wat wachten..... Zou dat kwaad kunnen? Want dan krijgt ze dus hoofdzakelijk borstvoeding.....met af en toe een hapje fruit. Ik moet pas in november weer naar het bureau, dus hoop ik dat een van jullie het weet.
Door de borstvoeding kunnen de darmpjes weer een beetje tot rust komen. Heeft een helende werking. Als de poep van je dochtertje weer normaal is zou ik weer langzaam gaan introduceren. Sven heeft het ook een paar keer gehad. Ik ben terug gegaan naar volledige borstvoeding. Meestal na een dag of twee weer gewone poep. En daarna weer langzaam begonnen.
Volgens mij is dat heel verschillend per kindje. Ze hebben ieder hun eigen tempo. En dat vind ik nou zo mooi aan rapley. Dat tempo wordt ook gewoon gevolgd. Sven heeft eigenlijk sinds een paar weekjes pas het echte eten door. Hapjes nemen, kauwen en doorslikken. Hij was toen negen en halve maand ofzo. Daarvoor drie en halve maand bij toeval wat naar binnen gesabbeld. Zeker met fruit enzo. Ken je het bijvoedingsforum? Daar lees ik veel, staat veel info over rapley: http://www.network54.com/Forum/382080/
Kende ik nog niet, bedankt. Mijn oudste heeft ook wel Rapley gehad, alleen toen noemde men het onverantwoord eten hihihihi Alleen hij was overal veel vlotter mee. maar goed, alleen fruit is dus ook voldoende naast de borstvoeding. Doen we dat.
Hier gingen ze pas tussen de 10 en 12 maanden echt mee-eten. Maar toen gin het ook snel. Borst is wel heel lang heel belangrijk gebleven.