wat eet jullie peuter als ontbijt???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ahum wat ik hem geef en wat hij eet is nogal eens verschillend ;)

Hij krijgt elke ochtend een boterham met beleg (meestal pindakaas of hageltjes) en een beker melk.

5 van de 7 dagen eet hij niet meer dan 3 happen en een halve beker blijkbaar heeft hij niet zo'n honger 's ochtends vroeg (ik ook niet)

Hij is gelukkig totaal niet mager dus ik hoef me nooit druk te maken of hij wel genoeg binnenkrijgt.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

2 volkoren boterhammen met beleg. Soms smeerkaas, worst, vruchtenhagel, hageslag, appelstroop, pindakaas.
    En wat sap er bij. Vaak appelsap of jus 'd orange.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon krijgt een fles thee en 2 stukken brood. Hij drinkt 's ochtends nog altijd uit een fles, maar wou geen pap meer dus dan maar thee met melk. Ik heb er geen problemen mee met die fles (cb misch wel maar ikke niet haha) en 2 stukken brood.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle :
    1 stuk brood met meestal vlokken of hagelslag of een bord brinta , en een beker karnemelk met een klein bodumpje ranja

hendrik:
    bord bambix

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M eet een boterham en een beker melk.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn zoontje van 4 ontbijt altijd met yoghurtdrink (Yoki van Mona) en een volkoren boterham met beleg (ham, kaas, boterhamworst, smeerworst, tijger- of krokodillenvlokken, piet piraat hagelslag, La vache quirit smeerkaas, gekookte worst oid) of een of twee volkoren crackers/beschuitjes met hetzelfde beleg. Hij heeft altijd direct als hij wakker is honger en dorst :)

7. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    hier 1 boterham met beleg (smeerkaas, pindakaas of pasta) en 1 beker yoghurtdrink.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Twee boterhammen of 2 a 3 crackers met smeerkaas of filet americain en appelsap gemengd met water. En soms in het weekend een tosti met kaas.

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    1 of soms 2 boterhammen zonder korstjes (wil hij niet) met beleg en een glas optimel

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor de geinteresseerden: rauw vlees (dus filet Americain) wordt afgeraden voor kleine kinderen. Het voedingcentrum raadt het af tot 10 jaar... dat vind ik persoonlijk wel heel lang maar een jaar of 4 lijkt me wel een aanrader).

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste eet meestal een boterham met wisselend beleg en een half pakje fristi zonder suiker.
    De jongste eet tegenwoordig ook een boterham (niet helemaal op), altijd met pindakaas en een heel pakje fristi. Maar hij begint de dag altijd met borstvoeding.

Tot voor kort aten ze allebei hooguit een rijstwafel, maar sinds de vakantie zijn ze aan de boterhammen.

12. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    over die fles....mijn dochter is 12 en t liefst drinkt ze nog chocomelk uit een tuitbeker in de ochtend...:$

bij mij gebeurt dat dus niet maar als ze bij oma is mag t dus wel...gek kind...hahaha

mijn dochter at toen ze die leeftijd was trouwens heeeel weinig ontbijt...was al blij dat ik er een stukje appel of een half manderijntje in kreeg...brood niet pap niet cornflakes niet...alleen een beetje fruit en af en toe wilde ze dr fruit door een beetje yogurt.

ik zou idd als pap in de ochtend wel gegeten word pap geven of cornflakes proberen...

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Op het moment een Kyra vaak alleen haar beleg op. Zelfs als het smeerbeleg is peutert ze het er gewoon vanaf. Het maakt niet uit of ik een cracker of een boterham aanbied. Pap lust ze niet, en zelfs een krentenbol/fruit/ontbijtkoek wil ze niet. Ik bied nu vaak rond 11.00 een tweede ronde ontbijt aan en dat eet ze een stuk beter.

14. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik dacht dat onze zoon(bijn 3) een van de weinige was die nog pap uit de fles drinkt maar gelukkig dan maar!
    Ik geef hem zo'n kant en klare pap.Het is begonnen toen hij 16 maand. was toen hij niets wilde eten in de ochtend terwijl hij al lang van de fles af was! Hij vraagt erom gelijk als hij opstaat.
    Maar daarna eet hij alsnog een boterham, ontbijtkoek of beschuit! Op zich niets mis mee omdat hij voor de rest alles eet.

En ja "meneertje" kan ook allang alles zelf doen zoals zelfs de fles houden maar vindt het gewoon erg lekker nog uit de fles.

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Brenden krijgt als hij wakker wordt eerst flesje groeimelk (150 cc kant en klaar van nutrilon) Daarna een stukje brood of een cracotte met kaas. Daarbij vaak flesje yoghi zonder suiker. Het beleg wissel ik per dag oa kaas, fruithagel, pasta, bebogeen, jam etc....

Gewone melk of thee hoeft hij helaas niet...

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@flippy: mja wij zijn hier onder lichte "dwang" van het cb gestopt met pap in een fles...
    maar dus niet voor ze fatsoenlijk pap kon eten :)
    (als het aan het cb was at ze al ruim voordat ze dr lepel recht kon houden zelfstandig pap.. en ik heb helaas sochtends wel wat anders te doen dan 3 uur kliederen en daarna dweilen :) )

nu eet ze meestal een 2 boterhammen of bolletje.. (vaak laat ze ong. 1/3e of iets minder staan)
    vanochtend een nijntjebroodje en een cracker
    met kaas, salami, smeerworst etc... geen zoet beleg dus :)
    Met een beker (warme) melk erbij :)

zoet beleg is voor de lunch zeg ik altijd.. maar per saldo eet ze zelden zoet beleg thuis..

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier heeft Kylian tot 3 jaar en 4 maanden gewoon een fles pap 's morgens gedronken.
    Toen vond ik het wel genoeg en heb verteld dat hij geen fles meer kreeg.
    Sindsdien eet hij een boterham (meestal wil hij er worst op maar soms ook pindakaas) en drinkt hij er wat ranja bij.
    (nee geen melk want door de pds krijgt hij daar verstoppingen van)

Kinley eet s'morgens een papfles en soms drinkt ze die maar half leeg en eet dan ook nog een halve cracker op.

Groetje sAntia

18. mommie1981

22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Hier in de ochtend 2 boterhammen 1 met beleg en de ander zoet en een beker peutermelk.
    Op de dagen dat hij naar het kdv gaat (2dagen) krijg hij in de auto ontbijtkoek van sultana (volop)

19. tulip

tulip Niet meer actief

nou vanochtend vroeg ze na haar bord pap zelfs om een boterham:$ Weliswaar de korsten laten liggen, maar het is een begin.:D

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mommie: hier proberen we ook p kdv-dagen "rustig" te ontbijten.
    Dus gewoon netjes aan tafel enzo
    Vandaar dat ik ook echt geen zin had in enorme bergen kliederboel sochtends :)
    dat is leuk als je daarna heel de ochtend de tijd (en zin) hebt om te dweilen.. maar als je om 7 uur de deur uit moet is het minder practisch toch :)

Maar ik moet zeggen.. boterhammen zijn ook een lange zit soms :)

Deel Deze Pagina