Dunne ontlasting peuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Karinnetje82, Aug 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Even een vies verhaaltje/vraagje over ontlasting. Mijn zoontje van 3 heeft eigenlijk altijd een soort van brijige poep. Ik zal er geen foto van maken want het is natuurlijk verschrikkelijk vies;). Ik vraag me af of dit wel normaal is. Daarbij is hij ook nog eens niet zindelijk, ik begin ook steeds meer een afkeer te krijgen van het verschonen van zijn luiers. Maar het zal toch een x een vaste drol (sorry hoor) moeten worden? Het boeit hem trouwens ook niet als het in zijn luier zit, je kan hem zo uren laten lopen, doe ik natuurlijk niet he! Ik heb wel wat opgezocht op internet en daar lees ik toch veel over koemelkallergie.

Als dat zo zou zijn is mijn vermoeden dat hij dat heeft dus altijd juist geweest, hij moest namelijk altijd spugen na zijn fles toen hij nog een baby was. En hij huilde best veel. Wel eens naar de ha geweest daarvoor maar werd altijd terug naar huis gestuurd met de mededeling dat dit normaal was voor een baby.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hai, met een kma hoef je absoluut niet te spugen hoor. Maar wat veel voorkomt bij kleintjes is peuterdiarree.

3. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Dat spugen hoeft natuurlijk idd niet maar hij heeft ook vaak last van eczeem, bijna altijd verkouden. Toch wel allerlei klachten die een beetje daar naar wijzen. Had ik eigenlijk ook in mijn berichtje moeten zetten:). Daarbij heeft hij eigenlijk altijd van zulke poepbroeken gehad, ook voor hij een peuter was zeg maar.

4. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Probeer de lactose producten eens uit de voeding te laten als jij een KMA vermoedt. Als hij een KMA heeft dan merk je dat snel genoeg.

Hier een dochtertje met dezelfde problemen (en nog veel meer). Als het peuterdiarree zou zijn dan kan dat veroorzaakt worden door het binnen krijgen van teveel vocht. Daar kom je dan ook zelf vrij snel achter.

Al eens naar de huisarts geweest met de klachten? Goeie tip als jij daar heen gaat, neem foto`s van de ontlasting mee. Dat werkte bij ons goed bij de kinderarts.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi Karinnetje, mijn oudste heeft ook altijd zulke zachte poep. Maar zij spuugde nooit ofzo. Schijnt normaal te zijn....

Share This Page