Vierde miskraam op komst.. Binnen 10 maanden..

Discussie in 'Miskraam' gestart door mysore, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dag meiden,

Op het moment ben ik 9,5 week zwanger, maar heb vorige week dinsdag gehoord dat er geen hartactie te zien was en het vruchtje de grootte had van 5,5 week. De gyn wilde het deze week afwachten, hij dacht dat ik misschien korter zwanger zou zijn.. Maar naar mijn idee kan dat echt niet. Met vier weken heb ik al positief getest en sinds dat ik vijf weken was hebben mijn man en ik geen gemeenschap meer gehad in verband met lichte bloedverlies.

Ik heb in november een ma gehad. Met 10 weken bleek ik zwanger van een tweeling die met 5,5 week gestopt was met groeien. Ik ben toen gecurreteerd, ik wilde niet afwachten.

Daarna heb ik een spontane miskraam gehad met 6 weken en een hele vroege miskraam rond vier weken.

En nu dus wachten op nummer vier. Doordat bloedverlies heb ik tijdens mijn vakantie in de afgelopen vier weken meerdere onduidelijke echo's gehad en een heleboel angst, onzekerheid en verdriet. En nu blijkt het dan toch echt niet goed te zijn.

Ik ben ondernemer en zou vandaag weer aan het werk moeten gaan. Maar ik trek het nu niet om klanten onder ogen te komen die me zullen vragen hoe mijn vakantie is geweest. Woensdag heb ik een echo. Ik hoop dat de miskraam op natuurlijke wijze op gang komt. Maar omdat ik het ook niet kan veroorloven om veel langer weg te zijn van mijn werk, twijfel ik of ik dan niet alsnog voor een curettage zou gaan.

En dan de onderzoeken... Mijn eerste zwangerschap ging heel goed en heb dan ook een gezonde dochter van bijna 21 maanden. Maar nu binnen 10 maanden vier miskramen.. Dat vind ik heftig..

Liefs

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte.

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Eerst een miskraam toen een gezonde zoon en daarna 3 miskramen en waarschijnlijk ook nog een VMK (HCG bloedwaarde was 13) bij 4 weken 2 dagen en volgende dag werd ik ongesteld. Nu weer zwanger en ondanks de 12 weken grens ben ik nog steeds heel bang dat het misgaat.

Wij zijn nog aan het wachten op de uitslag van chromosoomonderzoek. Daarnaast hebben ze bij mij mijn schildklierwaardes nagekeken. Ik zou zeker bij de gyn aandringen op verder onderzoek, want zoveel miskramen is slopend zowel lichamelijk als geestelijk.

Over de curretages laat je goed informeren over de evt. risico's van het syndroom van Asherman, want hoe vaker je curreteert hoe meer risico hierop. Wellicht kan je starten met het nemen van cytotec om de miskraam sneller op te wekken als alleen maar af te wachten.

3. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dankjewel Marjol, ik ga alles bespreken met de gyn komende woensdag. Het is inderdaad slopend. Het is voor het eerst dat ik overweeg om een paar maanden even niet proberen zwanger te worden. Ik trek de stress even niet meer.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat na al die miskramen onbezorgd zwanger zijn er niet meer inzit. Maar de Kans op een miskraam is na 12 weken wel vele malen kleiner! Dat geeft hopelijk wel wat rust voor je.

Ik wil zelf ook onderzoeken laten doen. Is er bij jou niets uitgekomen? Hebben ze bij jou ook een uitgebreid kijkonderzoek gedaan, of doen ze dat niet? Ik heb zelf licht overgewicht, omdat ik de kilo's van mijn eerste zwangerschap niet allemaal ben kwijtgeraakt. Ik ben ook bang dat dat er misschien mee te maken heeft..

En wat die cytotec betreft.. Daar ben ik heel bang voor omdat ik het idee heb dat de pijn dan veel heftiger zal zijn dan als de miskraam op natuurlijke wijze op gang komt, maar misschien valt dat mee?

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heel veel sterkte :( wat vreselijk zeg.

5. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dankjewel Smnee..

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb ook overgewicht (lees BMI van 30) maar volgens de gyn had dit er niets mee te maken. Het zou een verhoogd risico kunnen geven, maar niet 4x achter elkaar. Wat ik heb gedaan na de laatste miskraam is geprobeerd af te vallen met een diëtiste met een gezond dieet (ben in 2 maanden tijd 2,5 kg afgevallen - niet veel, maar elke kg is er 1). Nu ben ik dus tijdelijk gestopt. Ik let wel op wat ik eet en in 3 maanden nu 1 kg aangekomen.
    Uit mijn eetpatroon bleek dat ik niet teveel at, maar wel teveel snelle koolhydraten. Ik kwam ook vitamines tekort, met name B vitamines. Ik heb nu een uitgebreide zwangerschaps vitamine pil genomen (dus met vitamine b en ijzer e.d. en niet alleen foliumzuur (van gravitamon) en eet gevarieerder dus krijg nu in ieder geval voldoende van alles binnen. Ik weet niet of dit geholpen heeft, maar had zoiets van baat het niet schaadt het niet.

De uitslag van het chromosoomonderzoek krijgen we eind deze maand. Het duurt namelijk een aantal maanden voordat ze je hiervan de uitslag kunnen geven.

7. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte!

8. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dag dames, ik ben even niet meer op zp geweest, maar wilde even laten weten dat ik afgelopen vrijdag ben gecurreteerd. Viel me net als de vorige keer heel erg mee. Heel veel steun in het ziekenhuis gehad, al heb ik me steeds groot gehouden. Heb nu het gevoel alsof ik in een cocon leef. Ben erg moe, maar toch weer begonnen met werken. Wil nu even niet bezig zijn met zwanger worden, in ieder geval niet actief. Denk een maand of twee rust, en dan zien we wel weer verder..

Deel Deze Pagina