Ik vind het erg moeilijk wat en hoeveel te geven aan ons zoontje van 3 jaar en 7 maanden in de zak van Sint. Ik wil hem niet tekort doen, maar ook weer niet overdreven verwennen. Dus kom maar op wat geef jij en hoeveel pakjes? Dit hebben we tot nu toe: - ministeck - Electro kiddie Ebook piraten - playmobiel brandweerkazerne - piratenboot -playmobiel brandweer helikopter (oma en opa) - playmobiel brandweerboot (andere opa en oma) Is dit genoeg, overdreven of gewoon prima
Ik vind het prima zo. Als je kinderen teveel geeft weten ze ook niet meer wat ze moeten. Dan is het vaak uitpakken om het uitpakken. Wij halen voor ongeveer 40 euro per kind. Zal zo'n 4 pakjes zijn en dan denk ik dat opa en oma nog wel iets kopen.
Ik zou het wel genoeg vinden hoor. Hoewel ik eigenlijk helemaal niet kijk naar hoeveel oid, ik koop al maanden niks meer en geef nu alles wat ze gebruiken kan. Dus dat gaat van sokken naar pyjama's en speelgoed waar ze al een tijdje om vraagt etc. Ze krijgt dit jaar bijv ook een keukentje en dat geef ik juist nu nog omdat ze nog geen besef heeft van hoeveel het kost.
Wij doen 6 pakjes per kind, de jongste is net 4 weken met sinterklaasavond, dus hebben we daar vooral praktische dingen voor gekocht en om te voorkomen dat de oudste het raar vind dat hij meer krijgt dan z'n kleine broer. De oudste (4) krijgt: - Stratego junior - Hoelaat is het? (Spel) - Klittenband dartbord - Lego dino - Kinderkeyboard - Piraten verkleedset Jongste krijgt: - Babygym - 2 slabbetjes - 2 rompertjes - Borstel + kam - Badboekje - Rammelaar
Thomas: - Schaatsen (opa en oma) - Spionageset (opa en oma) - Ravensburger Tiptoi starterspakket - Ravensburger Tiptoi globe Jasper: - Schaatsen (opa en oma) - playmobil brandweerkazerne - playmobil brandweerauto - playmobil ambulance (opa en oma) Lucas: - Auto ambulance toet toet auto's (opa en oma) - Cars duplo pit stop set. - Little people auto garage (opa en oma) - Een grote politie auto Thomas en Jasper krijgen samen ook nog een WII spelletje (super mario party 9) maar die is stiekem ook wel een beetje voor mij. Verder krijgen wij van mijn ouders (als het goed is) een museum jaarkaart voor het hele gezin. Ze worden dus weer erg verwend, maar we vieren hier verder geen kerst met cadeaus.
Hier heb ik tot nu toe: - Fisher price grote piratenboot - FP kleine piratenboot - Tiptoi starterset - Mini loco Dora - Puzzel Minnie Mouse - Aadje Piraatje boek (opa&oma) En voor J. - Duplo grote ziekenhuis - Duplo ziekenhuis helicopter - 2 boekjes van Teletubbies - playskool auto - Boek Wie heeft er op mn kop gepoept (opa&oma)
Tot nu toe ligt beneden: - Playmobil Vrolijke Speeltuin - Pop met lange haren + haarspulletjes - magneet-oorbelletjes - Prinsessenpuzzel+memo (in 1 doos); misschien gaat die nog in de schoen.. - Van oma: roze radio/cd speler met een aantal boekjes+cd's (laatste gaan ws in schoen) - Andere oma+opa: ws een spel, my first rummikub, denk ik. Misschien nog een poppenwiegje, maar kunnen we ook met de kerst doen evt.
ik heb alweer veel te veel *zucht*. begin eind sept wat dingetjes te kopen en gaat in de zak na zolder. heb nu; -baby born auto + trailer baby born fiets baby born paardrij kleding poppenpampers 5 mini baby born poppetjes (barbie maat) 4 dieren voor deze mini baby born speelgeld winkelmandje playdo doos knutsel doos bed overtrek baby born mini pop (32cm ofzo) 4 dozen duplo 2 dvds kabouter plop dvd zandkasteel ovenahand schoen + schort etc elefun pijama's setje voor de pop en dan komen er nog kados van peettantes / opa en oma & overgroot opa en oma bij.. denk dat ik maar wat dingen onder de boom leg...
Hier krijgen ze 3 dingen, de andere kinderen in de familie ook. Hier wordt het voor allebei een nachthemd speelfiguur van Raveleijn (Efteling) puzzel Is ongeveer 22 euro per kind. Verder doen we met kerst ongeveer 2 cadeautjes, zal zo'n 15 euro zijn. En daarna is Eva weer jarig . Ze mogen hier trouwens een keer of 6 hun schoen zetten en dan zit er 3 keer iets in van ongeveer 3 euro en de andere 3 keren wat lekkers.
hier doen we zelf drie kadootjes per kind in de zak, dan komen er nog drie bij van opa/oma, zwager/schoonzus en schoonzus. we hebben het aantal kadoos met de overige familie afgesproken om scheve ogen onder de kinderen te voorkomen. wij geven zelf 50 euro per kind. neefje/nichtjes tot max 15 euro voor een kadootje oudste krijgt: plah doh ijsmachine little pony trouwkasteel lego friends doosje kleinste: hello kitty duplo trein maxi cosi voor de pop prinsesse assecoires (kroon, schoentjes) en samen krijgen ze nog een verkleedkist met vier prinsesse jurken erin
ik weet niet precies meer hoeveel. Heb maar 1 duurder ding erbij een kinder laptop. voor de rest een doos klei met iets waar je figuren van maakt, auto`s leuk ondergoed van cars, knutselspul van cars een stempel doos en nog wat kleine dingetjes maar ik weet het niet eens meer wat er allemaal in de zak zit oh ja, ook nog puzzels en dierenfiguren hij maakt altijd dierentuinen
hier: disney 4 in 1 puzzel prinsessen verkleedkleren playdoh set v tech laptop bij elkaar 40 euro volgens mij
Hier zijn we elk jaar minder gaan geven, ze weet van gekkigheid niet wat ze met al die kadootjes moet doen en daarnaast is ze op 6 januari jarig en weet je niets meer te vragen. Maar dit is wat ze thuis krijgt: *Een kappop/hoofd. *playmobile draagbare poppenhuis. *Een discolamp. * ariel de zeemeermin "barbie". Bij de ene opa en oma: * een broodtrommel * een Playmobile camper. Bij de andere opa en oma: * Een poppenbadje. *knutselspulletjes. Bij mijn man op het werk: * een sjoelbak. Bij mij op het werk: * weet ik niet meer wat ik heb doorgegeven. Bij de sportvereniging: * een verrassing. Dus ik denk dat ze toch wel weer heel erg verwend wordt dit jaar. En daarnaast mag ze 2x per week haar schoen zetten, waar iets kleins in zit, zoals een pakje stiften, een klein tierlatijntje voor op de kamer, paar pepernoten etc.
Voor onze oudste dochter heb ik Babyborn time to sleep een Quad van Babyborn My little pony pinky pie. Ezeltje strekje. Pinypon camper Had niet verwacht dat ik het ging kopen, een k3 dekbed overtrek. Efteling assepoester sloffen. K3 ondergoed en hempje. En verder doe ik er nog wat knutselspulletjes bij. Voor de jongste van bijna 4 maanden heb ik Elefun Ballproper. Octopus voor in bad. Pyamatje van Jokie en jet Jokie en jet slabbertjes En nog wat praktische dingen. Vandaag hebben we sinterklaas bij mijn ouders gehad Daar heeft de oudste lalaloopsy schoolbus, ze heeft daar al heel veel van dus ze was helemaal blij. Disney prinsessen magneetbord Schortje en pakketje om koekjes te bakken. Kleurboek met stiften. ' De Jongste heeft Een heel mooi jurkje Een heel leuk stoffen boekje voor aan de kinderwagen. Een kleed waar ze op kan liggen. Bij mijn schoonouders Doe ik voor samen de toet toet auto garage en daar nog wat uitbreiding van.
Dit jaar gaan we niet veel verder van 50 per kind. Oma trekt ongeveer 15 per kleinkind uit. Op zolder: R. Roadblock en Lego M. puzzelblokken en Little People-kermis En voor beiden iets voor max 5 voor in de schoen. Bij oma: R. MaanRoosVis- letterkwartet en Wat is het woord, en Pinkeltjeboek M. loopfietsje
Hier begrijp ik dus niets van.... Wat is er leuk aan om meer dan 25 kadoos te krijgen? Je kind wordt hier toch gewoon ongelukkig van? Die weet van gekkigheid niet wat ze moet.... Zoon: - fiets - scheepstouw (om mee te knopen) - knikkers - knikkerbaan hout - uitbreidingset knikkerbaan - gezelschapspel - boek Dochter: - babypop - winterpakje voor de pop - trommel - klamboe - poppenkinderstoel - gezelschapspel - puzzel En dit krijgen ze op pakjesavond van Sint (ouders, grootouders (2x), oudtante en tante & oom) Zeven kadoos ieder....zat!!!
Mijn dochter krijgt van ons drie kado's: Nijntje laptop Duplo basisset Aqua tekenmat Verder heb ik nog twee dezelfde tasjes voor haar en haar nichtje die ook bij ons Sint viert. Van oma krijgt ze een boekje en een muziek sieradendoosje. Dan zullen mijn zussen (2) ook nog 1 kleinigheidje kopen per kindje, wat het totaal op 8 kadootjes zal brengen voor mijn dochter op 5 dec.
Ik heb al aardig wat ingeslagen: Voor de oudste: - geesten jacht (spel) - spel voor de Xbox soort singstar (hij wilde graag een karaokeset) - 2 elektrische proeven - stiften Stabilo Voor de middelste - schildersezel voor schilderen op nummer - Waveboard - stiften van Stabilo - kinder make-up - paardje met poppetje Jongste - Pop met lange haren - 3D Tekenbord - stiften - kinderlijm - setje voor mij haar winkeltje - kinder make-up - hamerster met verkleedkleertjes voor bij haar hamsterbaan Ik wil voor de meiden nog pantoffels kopen Voor alle 3 nog een pyjama En de meiden geeft ik een kerstjurk en onze zoon een blazer (die hij graag wil) voor kerst. Ook krijgen ze alle 3 nog een boek. Verder koop ik voor de jongste niks meer en wil ik voor de oudste 2 nog wel de Kadootjes aanvullen dat ze een gelijk aantal hebben. Iemand nog ideetjes voor een 10 jarige jongen? Ik vind dat echt heel lastig.
Ik heb werkelijk nog geen idee.. Maar iets in deze richting. Voor de oudste (net 4, dus inderdaad net jarig geweest..) -een mini pooltafel van intertoys die hij al heel lang wilt krijgen. - een boek met vissen en andere oceaandieren (gek op die beestjes is ie) - zelfdrogende klei of ander leuk knutselspul wat "op" gaat. -marsepeinen beest en wat sintsnoepgoed Jongste dochter (die in febr alweer 2 wordt) -kettinkje/armbandje setje -pop met lang haar om te kammen -poppenbedje - sintsnoep Jongste zoon (die in febr ook 2 wordt en omkomt in het speelgoed van de oudste) - houten "knikker"baan met autootjes voor peuters - waskrijtjes - piano - sintsnoep