Wat en hoeveel drinken jullie elke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Waarom niet! Gelijk heb je. Genieten! Als je daarnaast maar 1,5 liter van wat anders drinkt is er weinig aan de hand.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ook ik drink regelmatig alcohol (en dat kan van alles zijn, van zoete wijn tot jenever ;)) alleen niet dagelijks en ook niet in grote hoeveelheden. Ook moet er iemand zijn die hetzelfde meedrinkt haha, alleen vind ik er niks aan :) En man en ik drinken nooit tegelijkertijd als we kinderen in huis hebben, dus die valt af :D

3. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms in de ochtend een kopje koffie, voor de rest water en thee (groene thee overdag & rooibos in de avond)

4. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha lijkt mij wel zo verstandig :D hier drinken we weleens een wijntje samen, maar echt drinken samen doen we ook niet mr ;)

5. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook, mijn ouders dronken altijd wijn bij het eten, gewoon voor de gezelligheid en mijn man ook. Ik vind zoet/ frisse wijn heerlijk, of bij een feestje een glas Cava of zo.

6. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ranja is toch limonda? Of ben ik gekke Henkie :p

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wikipedia:

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik drink koffie, thee en water. Koffie alleen in de ochtend en de vroege middag (anders slaap ik niet :p).

In het weekend her en der een wijntje of een borrel (Grand Marnier, Baileys) :)

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Buiten de zwangerschap om kom ik wel op ruim 3 liter per dag,
    2 flesjes water 2 flesjes ranja paar glazen appelsap en in de avond glaasje cola

Nu in deze zwangerschap houd ik maar weinig binnen, met een beetje geluk kom ik aan de liter per dag en met nog meer geluk blijft er ook nog iets zitten, water ranja en cola kan ik niet meer verdragen, alleen appelsap.

Alcohol drink ik eigenlijk echt nooit, 1 keer in de 2/3 jaar is veel :)

10. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Haha thnx. Weer wat geleerd

11. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik drink 1.5 liter thee per dag en soms gewoon water.
    1 keer per maand in het weekend een glaasje alcohol.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha grappig! Hier bedoelen we met ranja/limonade aanmaak spul. Fris is koolzuurhoudende drank en met sappie wordt sap uit een pak bedoelt 😄 kom uit Drenthe.

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik drink echt veel te weinig helaas. Ik vergeet het gewoon vaak. Zeker als ik thuis ben. Dan drink ik regelmatig maar een halve liter.
    OP een werkdag ongeveer 1 á 1.5 liter per dag.

14. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    4-5 Kopjes koffie met melk of zwart per dag.. wil dit eigenlijk minderen
    voor de rest alleen maar water denk dat ik zo rond de 2-2,5 liter zit:)

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Koffie zwart (best veel, vooral wanneer ik werk), cappuccino (soms), water en thee. Zeker 2 liter per dag in totaal. Dat heb ik mezelf echt moeten aanleren; voordat ik m'n eetgewoontes aangepast heb, dronk ik nauwelijks. Nu is het een standaard ritme.

S'ochtends: koffie (een kop of 4/5, verdeeld over de hele ochtend)
    Bij het eerste tussendoortje 2 glazen water.
    Lunch: 2 glazen water en / of thee. Na de lunch koffie.
    Bij het tweede tussendoortje ook weer twee glazen water.
    Avondeten: water. Na het eten: koffie.
    Gedurende de avond: water en/of thee.

Als ik op stap ga drink ik bier. :D (maar dat is niet vaak. 1x per maand ongeveer). In de zomer kan ik nog wel eens thuis genieten van een rosétje of een mojito.. Op zo'n lange zwoele zomeravond.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Op een dag gemiddeld: 😃

- 3 liter water
    - 1 à 2 groente/fruit smoothies
    - 2 koppen koffie
    - 2 koppen groene thee

Frisdrank drink ik hoogstens 1x per maand een glas, een wijntje/cocktail ook zoiets. 🍹

17. Travel

Travel Lid

6 mei 2015
    20
    0
    0
    Friesland
    Ik drink 3 a 4 koppen thee en daarnaast heel veel water. Ik denk dat ik wel op 1.5 liter per dag kom.
    In het weekend drink ik ook wel frisdrank.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik drink bij het ontbijt thee, tussendoor koffie, water bij de lunch, nog een keer thee, water bij de avondmaaltijd en als afsluiter thee. Ik probeer nog water tussendoor te drinken, maar vaak vergeet ik dat.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    1,5 à 2 liter. Koffie, thee, suikervrije limonade, optimel en cristal clear soms opkikker.

20. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik vergeet vaak te drinken. Soms is het half 4 en dan bedenk ik me goh wat heb ik een hoofdpijn, oh heb nog niks gedronken...
    Maar meestal drink ik paar glazen water en soms vervang ik dat voor 1 a 2 koppen thee, magere melk bij het avond eten, kop koffie in de avond en soms nog een glas ijsthee zero in de late avond. Héél heel soms een gills 0% Verder nooit alcohol, vind het niet lekker en zoete drankjes houd ik ook niet van. Soms neem ik nog vers geperst fruit of een sapje, maar is vaak ook maar 1x per maand ofzo.

Deel Deze Pagina