Wat en hoeveel drinken jullie elke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Vooral water. Een paar decaf koffie verkeerd en verder thee. Heel, heel af en toe (denk feestjes of avondje uit) frisdrank of sporadisch een wijntje (indien niet zwanger natuurlijk).

Probeer anderhalf tot twee liter water per dag te drinken.

2. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    In totaal: 6 glazen (150 ml) rooibosthee verdeelt over de dag
    1 glas water na het opstaan en ik heb zo'n dopper (waterflesje), daar gaat 450 ml in ongeveer. Ik drink er 1 leeg per dag.

Verder drink ik niks. Maar ik zit opgeteld op 1,5 liter. Ik vind het een beetje zonde om calorieën uit drinken te halen en ik vind water en kruidenthee eigenlijk het allerlekkerst. Gewoonte en gewenning, al jaren.

O ja, fruit is ook een goede dorstlesser. Elke dag een sinaasappel of een appel in mijn geval.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    's ochtends een groot glas geperste sinaasappel/citroen/honing/heet water. Dan 1 of 2 glazen volle melk. Soms koffie. En dan doe ik de rest van de dag over anderhalve liter spa. En 's nachts drink ik altijd een paar slokken water. Best veel als ik het zo lees, haha! En oja, op sommige dagen ook nog wijn. ;)

4. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    In de ochtend twee kopjes thee.
    En ik vul zo'n soort plastic kan waar 1L in kan.
    Met citroenschijfjes en water. (soms ook met komkommerschijfjes er in of limoenschijfjes)

Die vul ik minstens 2x per dag zodat ik aan de 2L kom

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik drink meestal te weinig moet er echt aan denken. Werk dagen gaat het nog wel want dan is er altijd wel een collega die het vraagt of ik wil zelf even een loopje.

Ik drink 's ochtends een glas water bij het opstaan (soms 2) dan twee kopjes koffie en door de dag nog 3 koppen groente thee. Bij de lunch of een kop thee of een glas optimel. Soms nog enkele glazen water of een klein flesje. 's avonds bij het eten een glas water en 's avonds voor het slapen nog.

Weekend af en toe een wijntje en op zaterdag of zondag ook wel vaak een vruchtensap zoals versgeperste jus of grapefruitsap.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik drink eigenlijk vooral water en thee. Op mijn werk soms een glas ranja en thuis nog wel eens sinas zero of cola zero. Maar dat probeer ik alleen in het weekend te doen. En soms een glas melk of wijntje.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als ik aan het werk ben, praat ik bijna constant en drink dus ook veel.
    Ik drink op werkdagen 2 evian bidons (0,75cl) leeg en 2 kopjes koffie (altijd in de ochtend)

Als ik thuis ben drink ik ook vooral water of water met een beetje frambozen ranja, maar dan geen koffie, heel af en toe een grote mok thee.

Frisdrank dronk ik vaak, maar nu bijna nooit meer.
    Ik heb nog 1 "verslaving" en dat is cola light en redbull sugarfree, daar mag ik van mijzelf maximaal 3x per week een glas/blikje van :)

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Veel en veels te weinig.

Ik begin als ik moet werken met een kop thee om 05.15

Dan om 9.30 1 kop thee

Om 12.30 1 kop thee

Om 14.30 1 kop thee

En als ik thuis kom drink ik meestal 1 glas ranja of sap. Niet erg veel dus..

op vrije dagen drink ik soms pas om 13.00 mijn eerste glas met drinken, dus moet er echt op letten dat ik meer vocht binnen krijg. Heb overigens zelden dorst.

Ik drink verder thee, ranja, taksi of ijsthee.

9. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Veeeeel te weinig... ik ben maar weer eens begonnen met een flesje water overal mee naar toe te nemen en wat ik meermaals moet bijvullen.
    Ik vergeet gewoon echt vaak te drinken.
    Sommige dagen drink ik niet meer dan een mok oploscappuccino,een glaasje ranja en 1 glas fris.
    Ik haal bij lange na 1 liter niet eens

Deel Deze Pagina