Nou ja zeg

Discussie in 'Voeding' gestart door sunshine1976, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit ik daar mijn best te doen op eigengemaakte fruit- en groentehapjes eet madam niet meer bij mama:( maar wel bij oma:$

Tot vorige week ging het goed maar nu?
    Bij mij neemt ze een paar hapjes en dan houdt ze resoluut haar mond dicht, keert haar hoofd af, begint met haar armen te maaien naar de lepel:D.
    Zo is dat met haar fruit en groente gegaan, appel pikte ze wel maar dat vindt ze gewoon onwijs lekker ( wellicht komt dat door mijn appelmanie tijdens mijn zwangerschap:p)
    Broodkorst gaat er ook wel goed in, dat kan ze zelf doen en dat vindt ze denk ik wel fijn.

Dus vandaag heb ik haar maar met haar vingers laten roeren in de meloensmurrie die ik had gemaakt nadat ze er met 2 happen weer klaar mee was.

Oma zegt, 'ze is je aan het uitproberen'.
    Ik denk, dat ik misschien iets te vaak te lang ben doorgegaan met de lepel voor haar mond houden en nu denkt zij van 'daaaag heb je mama weer met die lepel, ik houd mijn mond mooi dicht'

Oh ja en ze heeft de waterpokken opgelopen op het kdv. Heeft ze het maar gehad denk ik dan maar. Ze heeft er nu nog geen last van ook nog geen koorts. Ben benieuwd of het zich erg gaat uitbreiden.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hey Sunshine,

hihihi ik zie dr al zitten met dr mond dicht en jij heeeeel hard proberen of ze toch echt niet nog een hapje wil!

Misschien wil ze zelf haar lepel vast houden en naar haar mond brengen? Of wil ze gewoon stukjes hebben die ze zelf kan pakken net als bij haar broodkorst? Gewoon eens wat dingen uitproberen zou ik zeggen.

Ow en ze is niet de enige die bij oma wel dingen doet maar bij mamma niet. Zo is Tycho heeeeeeel erg goed in doorslapen 's nachts bij opa en oma maar bij pappa en mamma niet.....

xxxx

PS het broertje van mn vriend at wel als hij van zn moeder eten kreeg maar niet als zn vader hem eten gaf. Hij wilde alleen eten hebben van zn vader als hij wist dat zn moeder er echt niet was anders vertikte hij het gewoon.

3. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmhhh wat blijkt nu ik ging gewoon te snel voor haar! Gister heeft mijn vriend haar weer eten gegeven en heb ik hun even geobserveerd en dat gaat gewoon echt een stuk langzamer! Ik heb er wel een handje van om alles in up-tempo te doen maar dat bij haar natuurlijk niet!Halverwege overgenomen en toen gign het weer goed, oefen ook weervmet haar appeltje:).

Hoe gaat het bij jullie allemaal met Tycho? Nog leuke nieuwe ontwikelingen? Kan hij al in een kinderstoel? Lijkt me zo leuk om haar zo eten te kunnen geven!En dan vezelig met z'n allen aan tafel.

4. Que

Que Niet meer actief

Hebben wij hier ook gehad dat hij opeens niet meer wilde. Heb er toen een spelletje van gemaakt nou moest je eens zien. Ging als een turbotrein naar binnen.

Wij hebben hier soms gewoon het probleem dat het bakje al leeg is maar hij nog meer wil hebben.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,

we meoetn onze club weer eens opzoeken hahaha. Eens kijken wie we allemaal terug kunnen vinden.

Anyway ja Tycho gaat als een speer. Die rolt, draait, tijgert en hopt op zn knieƫn door de hele huiskamer heen haha. Hij is mega vrolijk, lacht om alles en iedereen. Sinds een paar dagen ligt hij in een deuk als wijzelf lachen hihihi das echt grappig. Hij zit in de kinderstoel maar houdt dit nog niet lang vol, maar zn hapjes en brood kan hij daarin eten. Het is echt heel leuk met zn 3en aan tafel! Ik zet hem ook weleens op zn billen neer en dan zit hij als een gek te lachen naar zn voeten. Die spoort echt niet hoor hahahaha. Hij pakt zn voeten ook vast en buigt voorover om ze in zn mond te stoppen maar helaas dat lukt hem niet, hij is een beetje te stijf.

Beetje iets minder leuks: Tycho moet misschien een spreidbroekje vanwege heupdysplasie. Horen we maandag, hebben een afspraak met een kinderorthopeed.

En hoe is het met Nora? Ook alweer 6maanden gaat hard hoor! xxx

6. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat houdt het Heupdysplasie precies in?Succes in ieder geval morgen bij de Orthopeed!

Met Norah gaat het goed, ze heeft op het moment de waterpokken. Best jong aangezien mijn nichtje van 5 het nog steeds niet gehad heeft. Maar ik hoorde vandaag omdat ze het nu ook in een lichte vorm heeft ze het best nog op een latere leeftijd nog een keer kan krijgen, beetje jammer! Verder is ze een echte meid en laat ze goed van zich horen of merken als ze ergens klaar mee is! Ze is er niet een van de schaterlach ( wij zijn beide ook redelijk serieus ahahha), en is op dit moment wat bangig van haar oom en opa, die moeten niet te dicht bij komen anders krijgen ze een grote pruillip! Verder is ze het type van 'mij maak je niets wijs'

Leuke tekst trouwens onder je handtekening!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien kun je haar gewoon wat eten in haar handje geven (grote stukken dus) en haar zelf laten eten? Was hier met 6 maanden al een groot succes.
    Hier wil ze alles 'selluf doen'.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,

Tycho heeft gelukkig GEEN heupdysplasie!! Dus hij hoeft niet in van die rare gipsen spreidbroekjes enz. De orthopeed zegt dat hij gewoon stijf is in zn heupen. Dus met fysiotherapie moeten we zn heupen weer wat losser maken. Dus ben heel erg benieuwd.

Ik ken nog een kleintje wat zo ontzettend de waterpokken heeft gehad, dus het komt vaker voor zo jong. Wat zielig voor die kleintjes vind ik dat altijd! Je kunt het ook niet uitleggen...

Hihhi leuk he dat er nu al een koppie opzit. Ik heb het hier met Tycho ook weleens hoor. En vooral als ik hem dan dingen afpak als hij daar mee aan het spelen is( je kent het wel: de afstandsbediening/telefoon of het pak billenddoekjes als je aan het verschonen bent als afleiding omdat hij zich steeds omdraait) Whahah dan zet hij het nu al op een brullen.

Ja Tycho is zo ONGELOOFLIJk vrolijk. Zales als hij moe is en naar bed wil en het gaat even niet dan kan hij het nog op ene lachen zetten. Soms als hij aan het huilen is en ik doe wat grappigs met hem dan is de huilbui ineens weg en ligt hij in een deuk, waarna hij evrvolgens na 3tellen weer aan het huilen is.

Tot nu toe is Tycho maar voor 1iemand een beetje bang: een vriend van mn schoonouders in Oostenrijk. Maar hij heeft een donkere bril, donker haar en een donkere baard. Hahah Tycho zn pappa heeft helemaal geen haar en ook geen bril en Tycho zn opa is blond met een lichte snor, dus hij wist niet wat hem overkwam. En toen we daar waren, was het een beetje chaotisch. Zijn zoontje begon ook te huilen, en Tycho werd op dat moment overgepakt door die man bij mij vandaan. Dus elke keer als hij die man zag was et zo van owkee wat gaat hij doen hahaha.
    Maar voor de rest is hij zo vriendelijk. Hij lacht naar iedereen en soms begint hij zelfs tegen vreemde aan te "kletsen":

Overigens heb ik Tycho gisteren wat grotere stukken brood gegeven. Hij vond het geweldig om het zelf in zn mond te stoppen. Ik hoop dat hij nu leren stukjes gaat eten want dat is hier nu nog niet zo'n succes.... En aangezien de potjes van 8maanden allemaal met stukjes zijn.... (tycho wil geen vers:() ik heb me al ene paar keer uitgesloofd, maar helaas hahahah

xxxx

Deel Deze Pagina