Cyclus wordt steeds langer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tralala89, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Hoi allemaal :),

Ik ben sinds 14 maanden gestopt met de anticonceptie pil. Sindsdien worden mijn cyclussen al langer. Waar ik begon bij 28 dagen, zit ik nu ruim op 49 dagen (en nog niet ongesteld, en negatief getest :().

Ik ben vorige maand bij de huisarts geweest, om na te gaan hoe dat kan en of ik er wat mee moet. Ze gaf aan dat het mogelijk PCO zou kunnen zijn, dat we het nog minimaal een half jaar moeten proberen om zwanger te worden en pas dan is het volgens haar verstandig om naar de gynaecoloog te gaan.

Het blijft nu toch wel jeuken, is er nou wel iets aan de hand of niet?
    Het enige regelmatige aan mijn cyclus is dat er iedere cyclus weer een x aantal dagen bij komen. Iemand ervaring hiermee? Ik wil niet meteen panisch zijn omdat ik niet direct zwanger raak, maar ik begin me ook steeds meer af te vragen of dit wel 'gezond' is of dat er misschien toch iets anders aan de hand zou kunnen zijn.

Graag jullie mening en advies! ;)

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Als je al 14 maanden gestopt bent met de pil en sindsdien al bezig bent om zwanger te raken, dan mag je toch wel van je ha verwachten dat er vervolgstappen komen. Ik heb gelezen dat je met een jaar proberen al naar de ha mag stappen als zwanger worden nog niet is gelukt. Zeker als jouw cyclus onregelmatig is en steeds langer is dan de vorige. Ik vind het een raar antwoord om je naar huis te sturen om nog maar een half jaar te proberen...

Gebruik je ovutesten? Temp je erbij? Slik je extra vitamines? Eet en leef je verder gezond? Stel dat je dat niet allemaal doet, kan ik het nog wel bedenken dat je ha je het eerst nog zelf laat proberen.

Maar als je dit wel al allemaal doet, dan zou ik teruggaan naar de ha om te zeggen dat je vervolgstappen wilt.

Succes!

Deel Deze Pagina