Wakkere momenten baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne1990, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ons zoontje heeft natuurlijk zijn wakkere momenten tussen de voedingen door, ene dag veel meer als de andere maar nu het probleem of eigenlijk mijn vraag, hij huilt namelijk altijd dan. Als ik hem in de box leg is het misschien een paar minuutjes en daarna is t brullen. Hij is dus echt heeel weinig wakker zonder te huilen.
    Herkennen jullie dit en waarom doet hij dit?

2. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lees ff mee want mijn dochtertje heeft dat ook.

3. sassieka

sassieka Lid

1 nov 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat het echt een wakker moment is? Is huilen niet gewoon een slaapsignaal. Jesse had dat namelijk ook. Ik dacht in het begin echt dat hij de box niks vond maar het bleek dat hij gewoon moe was en naar bed wilde. Inmiddels is hij ruim 3.5 maand en vind de box super leuk maar hij geeft nog steeds met huilen aan dat het bed tijd is. Het is even geduld hebben maar de wakkere momenten worden echt wel langer. Toen jesse een maand oud was, was hij eigenlijk echt alleen maar wakker voor de fles, soms echt maar 45 minuten.
    Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik denk inderdaad ook dat hij nog wat te jong is om de box leuk te vinden.

Ik hield haar op die leeftijd altijd even op schoot na de voeding, en dan was ze al terug moe, dus terug in bedje.

5. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet wel dat de box voor hem nog geen speelplek is :) dat komt ook nog wel. Ik houd hem ook nog even bij me na de voeding en leg hem dan weer in zn wiegje om te slapen, als hij bij mij in slaap valt lukt dit vaak ook wel maar soms heeft ie na de voeding de ogen wijdopen en lijkt dan erg wakker dus dan helpt t niet om hem in bed te leggen. Het lijkt erop dat hij zichzelf dan wakker houd... Probeer vanalles dan maar niks helpt, hij wil dan niks.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje vond op die leeftijd de box ook niks, niet knus genoeg denk ik.
    Als je je kindje bij je houdt is het dan goed? Dan zou ik dat lekker doen, evt een draagdoek aanschaffen.
    Met een maand sliep mijn zoontje ook nog van voeding tot voeding, dus misschien is het inderdaad slaap zoals al eerder genoemd?
    Het is in ieder geval heel herkenbaar.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je zoontje is bijna 6 weken he? Dat is sowieso een leeftijd waarop baby's veel huilen. Ze worden ontvankelijker voor prikkels uit de omgeving, hebben vaak een groeispurt en misschien ook nog wel last van krampjes. En dat allemaal tegelijk.
    Mijn zoontje is ietsje ouder, huilt al veel minder en ligt nu af en toe in de box naar een speeltje te kijken. Maar dat is echt iets van de laatste anderhalve week, daarvoor vond ie de box ook niks. En mijn schoot is nog steeds veel leuker :)

8. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad merk wel dat t huilen toeneemt en gelijk na de voeding heeft hij ook vaak last van krampen, die heeft hij ook in zn slaap waardoor hij erg onrustig slaapt maar daarvoor geef ik hem cinababy en heb wel het idee dat dit helpt. Bij ons zitten helpt vaak wel, denk dat hij die geborgenheid nog wel nodig heeft maar soms helpt dat ook niet meer hij huilt dan maar door en in zn wiegje zou hij zich dan alleen nog maar meer overstuur huilen. Na een aantal voedingen slaapt hy wel gelijk weer maar elke keer na de voeding van eind vn de middag blijft hij dus wakker en blijft dus huilen. S nachts gaat trouwens nu wel erg goed!

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

6 weken is de piek idd, hier enorm gehad!
    Huilt hij direct na de voeding of alleen bij liggen?

10. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ene keer huilt hij al direct dus ook bij mij op de arm, andere keer als je hem neerlegt inderdaad...

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook een tijdje gehad dat ze begon te huilen als ik haar neerlegde.
    Ze was dan heel erg moe, maar kon niet zelf in slaap vallen.

Hier hielp de draagdoek dan wel!

Daarin viel ze meteen in slaap.

Misschien dat je dat kan proberen?

12. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad het lijkt wel of hij zich dan wakker houd...
    Heeft een draagzak hetzelfde effect als een draagdoek? Want ik heb wel een babybjorn draagzak

13. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier veel gedragen in de draagdoek. In een draagdoek kunnen ze helemaal tegen je aan liggen. Hij voelt dan jouw warmte, hoort goed jouw hartslag en ruikt jouw. In een draagzak van babybjorn zit hij volgens mij niet tegen je aangedrukt.

Ik vond het heerlijk om hem in de draagdoek te doen. Het was echt een geweldige ontspannen plek voor hem (zie mijn avatar :) )
    Met 6 weken was het hier wel wat heftiger met huilen, toen soms wel de hele dag zo gelopen.

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn dochter doe dit ook nu. Is praktisch de hele middag wakker. Savonds doe ik haar in bad, flesje, knuffelen en dan gaat ze even de box in slapen, als wij naar bed gaan neem ik haar op en leg haar te slapen in haar bed. Zo s ze nooit alleen. Alleen op de kamer leggen in bed vindt ze ook niet leuk dan is ze zo wakker. Overdag draag ik haar vaker of zet me rustig op de bank met haar. Jammer dat er dan niet veel gebeurt in huis dat doe ik smorgens als ze wel slaapt zo veel mogelijk.

Deel Deze Pagina