wat er niet verteld wordt over een 2e x ;)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mams1, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Dat het echt heel druk is met 2 kids meer dan ik had verwacht. En idd dat je de hele dag bezig bent met eten en als je eindelijk zelf kunt eten er weer 1 de fles moet of aandacht vraagt. Dat ik vaak koude koffie en koud avond eten heb haha.
    Onze eerste was ook heel makkelijk en onze 2e huilt ontzettend veel wat ook erg vermoeiend is met nog een dreumes

Maar het positieve is dat het ontzettend leuk is en dat grote zus ook helemaal weg is van haar broertje en als ik van de jongste dan een mega grijns krijg en van de oudste een dikke knuffel ben ik alles weer vergeten!

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.092
    1.081
    113
    Hier precies hetzelfde, alleen dan is de tweede een jongen. De oudste was, ondanks de vreemde omgeving ivm keizersnee, echt helemaal verrukt: "Kijk 's mama, zie je dat?!" (Ja schat, ik had de baby al gezien... :D). En dat is nu eigenlijk al 4.5 maanden zo! Dus wat ze mij niet hadden verteld: dat het ook echt super goed kan gaan tussen een peuter en baby! Ik had alleen maar verhalen gehoord over jaloezie en driftbuien, maar dat was bij ons helemaal niet zo.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Alles is relatief: van geen naar 1 kind vond ik verschrikkelijk druk, van 1 naar 2 vond ik verschrikkelijk druk, straks van 2 naar 3 zal ik vast ook verschrikkelijk druk vinden ;)
    2 kinderen logeren minder vaak bij opa & oma; het is toch dubbel zo druk en ze zijn nu ook wat ouder. Nu ze 3 en 4 zijn vind ik het een stuk makkelijker. Ze spelen samen ipv met mij alleen, ze helpen elkaar en mij ;) Natuurlijk kunnen ze ook verschrikkelijk zitten draken met z'n tweetjes, maar de dynamiek tussen broer en zus is vaak geweldig om mee te maken.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik ben nog zwanger van nr2, dus kan niet zeggen hoe het werkelijk is met twee kindjes. Maar ik ervaar alle voorbereidingen bij nr2 als een stuk makkelijker en beter. Ik heb bijv een verlanglijstje op internet (de link hiervan staat op het geboortekaartje), zodat men kan kopen wat wij graag willen. Op dit lijstje staat dus ook dat wij GEEN knuffels willen. Ik hoop dat dit ons behoedt voor een stuk of 100 knuffels!!!
    Toen nr 1 geboren werd had niemand mij verteld dat de melk werkelijk uit je borsten kan spuiten! Nu heb ik dus alvast zoogcompressen in huis en een kolf. Het zal mij niet meer gebeuren dat ik snachts badend in de melk wakker word!
    Nr 1 was huilbaby, inbakeren hielp super. Nu heb ik de inbakerspullen dus al klaar liggen.
    En zo heb ik nog wel wat voorbeelden.
    Ik weet dat je je nooit overal over kan voorbereiden maar dankzij nr 1 heb ik bij nr 2 al een veel relaxter gevoel.

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik dacht dat de bevalling van een tweede nooit erger zou kunnen qua knip of uitscheuren je bent toch al opgerekt... nou had ik een knip bij de eerste en dacht bij de tweede joepie geen knip gehad, maar er moest wel degelijk gehecht.. was bijna totaal uitgescheurd (niets gemerkt...) vond de genezing wel sneller en prettiger, maar eindresultaat na genezing ben ik niet blijer op (althans ik vind dat het er er nu anders uitziet daar....) dan is een knip gecontroleerder en mooier te hechten.

eerste ontmoeting was meteen geweldig meteen een trotse grote broer bij de derde ook geen enkel probleem......

qua drukt eik vond de grootste overgang van geen kind naar een kind, wat moet je ineens meer plannen en regelen als je weg wilt. ja met meerdere kinderen weg is wat meer geregel , maar dat geregel ben je al gewend.....

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Hier ben ik dus ook bang voor, als ik er aan denk krijg ik al tranen :(

Voor de rest wil ik niets weten van dit topic hahaha.. Nee maar ff serieus nu...ik zie veel staan 'heel de dag bezig zijn met eten'...mijn eerste zit volgend jaar maart op de kleuterschool en is dan 4. Dus ik ben dan niet de hele dag bezig met eten maken lijkt me...vanaf de geboorte tot maart wel natuurlijk en dat ik het superdruk ga krijgen dat zal ook wel. Maar zijn jullie eerste kindjes nog heel jong?

Betreft jaloezie ben ik nu nog niet bang..ze toont heel veel interesse en heeft het iedere dag over r zusje..en als ze komt dat ze r dan wil knuffelen enz.. Hoe het straks is na de geboorte weet ik natuurlijk niet..dat zien we wel..

Het enige waar ik wel een beetje mee zit is het naar school brengen...stel de baby slaapt, moet ze toch mee...gelukkig is de school maar 100 meter lopen :D

7. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Fijn om zoveel ervaringen te lezen!

Als ik nu ff op de bank hang denk ik ook steeds nu kan t nog haha

Ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor kindje je krijgt.
    Maar zie ook wel op tegen de hele volksverhuizing als je ergens heem gaat

Hoop wel dat ik deze x meer kam genieten van t baby gebeuren. Eerste x zo zwaar terwijl je nu pas beseft hoe snel dat alweer voorbij is.

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nu mag ik hem zelf aanvullen haha

Die na weeën! Phoe!
    En dat borstvoeding 2e x opeens veel makkelijker kan gaan :)
    Ook gaat alles hier heel relax, heb t allemaal al x meegemaakt dus maak me stuk minder druk en geniet veeeeeeeel meer :) :) :)

Het is veel minder wennen en veel sneller gewoon.
    Deze x is er echt een roze wolk en ik gun het iedereen

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier weinig problemen gehad toen nr2 geboren was. Alleen nr1 kon niet tegen het huilen. Huilen om de fles kon ze wel hebben, maar bv met krampjes dan moest zij ook huilen en zat ik met 2 huilende kinderen.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Soms moet je niet alles willen weten ;)
    Bij de eerste had ik idd ook veel dingen waarvan ik dacht WAAROM heeft niemand me dit verteld? (Hechten, naweeen, borstvoedingsellende, medicatie rustig afbouwen ipv weg met die rommel, weinig slapen).
    En nu vraag ik me ook wel af wat me staat te wachten. Met twee kids en hun twee schema's waarvan de jongste straks natuurlijk om de veertien dagen een nieuw schema bedenkt.. De oudste die het peuter zijn lekker zal uitbuiten... Of misschien valt het mee... Ik probeer dan altijd maar te denken; och er zijn meer mensen met twee kinderen, die leven ook nog ;)

Deel Deze Pagina