En die wc Wat een ramp maak hem twee keer per dag schoon toch altijd als ik er kom Vieze handjes wasbakje of wc papier grond of schoen op de grond of gewoon iets
Het verschilt natuurlijk per gezin. Maar mijn oudste werkt in de keuken, dus die kleding was ik apart (geloof me, daar wil je je gewone was niet bij hebben) Zelfde geld voor man zijn kleding (olie en vet) Daarnaast nog 2x zwemwas, sportwas, beddengoed, ik was de jassen regelmatig, de gordijnen idemdito. Niet wekelijks, maar ik was wel echt heel veel.
Dat had ik met de verbouwing van de badkamer, de spiegel werd stuk geslagen en ik had toen al spijt. overal stof. Echt om te janken gewoon.
Sinds ik samen ben met mijn vriend heb ik een net huis maar op mn buik geschreven. Hij is een echte rommelmaker. Vreselijk! Maarja.. hij werkt fulltime en vaak ook nog in het weekend. Ik werk niet sinds mijn zwangerschap, dus om nou te zeuren.. hij heeft het al druk genoeg. (Hij heeft een aantal taken zoals het vuilnis wegbrengen, de afwas doen en de kattenbakken doet hij ook meestal) Uit zichzelf doet hij ook nog wel eens andere dingen hoor als ik de deur even uit ben. Toen ik zwanger was kon ik wel huilen dat ik de vloer niet meer op mijn knieën kon poetsen haha. En nu heb ik een plakbaby die echt de hele dag bij mij wilt zijn, af en toe vermaakt hij zich een half uur ik in zijn box, maar dan moet ik snel eten, zijn fles maken etc. Dus heb ik helaas niet de tijd om uitgebreid te poetsen! Maar mijn moeder en schoonmoeder komen 1x in de week om de wc, badkamer, ramen en vaak ook nog de keuken te doen.
Maar ik heb al 3 wassen met beddengoed. Dan 1 witte, 1 doeken etc en minimaal 2 bont 4 kinderen, 1.5 volwassene (man is er alleen het weekend)
Ik herken het, en ik heb maar 1 baby! ... die trouwens spullen heeft voor 10 en troep maakt voor 100. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook liever lui dan moe hoor. Ik ren echt niet de hele dag met een swiffer achter zn broek aan of zo (en ik heb niet eens een swiffer).
Alle vier mijn bloedjes gaan nog niet naar school en maken ons huis zalig tot rommel elke dag. De was is vreselijk en we zijn nog een deel aan het verbouwen maar ik block het gewoon. Zolang wat we dragen schoon en gestreken is, mijn bed schoon is en er lekker eten op tafel staat vind ik het best zo.
Gelukkig niet herkenbaar! Maar heb maar 1 kind die nog jong is en redelijk netjes qua eten. En er ligt echt geen zand binnen uit de zandbak. Eerst even voeten afkloppen voor je naar binnen komt. Speelgoed ruim ik 1x per dag op als ze in bed ligt 's avonds. Verder ben ik geen superpoetsmiep. Sommige mensen maken echt veel te vaak schoon lijkt het wel, in mijn ogen dan En vies is het hier echt niet hoor. 1x per 2 weken boven stoffen, 1x per 2 weken beneden bijvoorbeeld. Wc ook niet elke dag. We maken het echt niet zo vies hoor, maar ook hier een dochter die het netjes doet en een man die zittend plast, haha. Stofzuigen elke 2 dagen, dweilen wekelijks. Was doet vriend, ik strijk 1x per week een 1,5 uur. Snap echt niet hoe iemand zoveel wasjes kan draaien. Daarbij doet vriend ook het nodige in huis.
Haha uhm deels herkenbaar. Speelgoed zwerft hier door huis vanaf het ontbijt tot de kleine gaat slapen in de avond. Ik weiger dat meerdere keren per dag op te ruimen dus weiger ik het ook als rommel te zien Ze is nog klein dus speelt ze voornamelijk in de woonkamer. De was is op zolder die zie ik alleen bij t omkleden en regel het dan ook meteen. Ik stof en stofzuig echt niet iedere dag sinds we geen huisdieren meer hebben. De rest van de rommel maak ik zelf en ruim ik op of maakt manlief en ruim ik op
Oh en nog iets... bloesemblaadjes van de magnoliaboom opruimen. Vanmorgen gedaan en nu is het gras alweer meer roze dan groen
Soms herkenbaar maar in de meeste gevallen is het hier altijd netjes, schoon en opgeruimd. Ik kan niet tegen rommel of viezigheid. Daar staat tegenover dat ik elke dag wel aan het poetsen ben maar ik heb het er graag voor over. Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd in mijn geval.
Dit had ik kunnen schrijven. Ik vaar goed bij een opgeruimd schoon huis. Overdag ligt hier uiteraard overal speelgoed vanwege de oppaskinderen, maar qua afwas, stoelen, tafel, spulletjes is alles schoon en opgeruimd.
Herkenbaar.. Het stopt helaas nooit! Maar ik hou het wel bij als ik vrij ben, want ik heb echt geen rust in m’n kont en hoofd als het huis een bende is. Sochtends stofzuigen, smiddags als ze slapen ruim ik het speelgoed op, voor we aan tafel voor het avondeten ruim ik speelgoed op, en als ze in bed liggen gaat de stofzuiger er nog eens doorheen.
Wat gebeurd er bij jullie dat er na de nacht weer moet geworden gestofzuigd? (..gestofzogen..stof gezogen..gestofzuigd?)
Hier is dat ook zo. Maar ik heb het inmiddels geaccepteerd. Geeft een stuk meer rust, kan ik je vertellen! Ik wil geen slaaf van mijn huishouden zijn. Ik doe iedere dag een vaste taak in het huishouden, zodat na een week het hele huishouden is gedaan. Plus de dagelijks terugkerende dingen, zoals eten koken enzo. En toch is het altijd wel rommelig. Nou ja, dan maar niet, hoor. Ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Eerst kon ik me enorm opwinden als ik net gestofzuigd had en mijn zoon komt met zandbakschoenen/-sokken de kamer weer in. Nu denk ik: die korrels zand liggen mij best op de vloer, morgen ga ik wel weer stofzuigen. Je gaat er niet dood aan en zo is het nu eenmaal met een paar kinderen in huis. Mijn spik-en-span-huishouden komt wel weer als de kinderen de deur uit zijn (over pak 'm beet 15 jaar dus ).
oh en wat betreft veel wassen draaien (oa @tuc ) die dat veel vind. Kijk ik naar alleen vandaag, de kleding die man en oudste zoon dragen (shirt, spijkerbroek, sokken, ondergoed en ook nog een trui, want het is wel warm, maar niet loeiheet) is dat, alleen al doordat zij lang zijn een wasmachine vol (7 kg heb ik trouwens) doe ik mijn kleding, die van mijn 2 jongste kinderen samen is dat eigenlijk ook al bijna een machine vol. Dan daarbij handdoeken, keukendoeken en schoonmaakdoeken is dat ook al weer een bijna volle machine. Uiteraard draai ik niet alle dagen 3 wassen,, maar spaar ik op tot ik bont/wit ed kan scheiden, maar ik bedoel, daar zit dan nog geen sportwassen, werkwassen (ik heb trouwens ook nog 1 werkwas pw) of zwemwassen bij. En sommige dingen was ik ook apart (een jas bijv) Dus ja, ik kom echt wel aan de 14 wassen, Nu zit mijn 3e was er al weer in voor vandaag. Ik vraag me dan af hoe jij dat doet @tuc ? Aangezien je zegt maar 5 wassen pw te doen? Dat is hier wasgoed voor 2 dagen, hooguit 3.