Wat ervaar jij als vervelend irritant mbt je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Dat hij altijd alles beter weet, denkt hij :roflmao: Zijn soms leuke uitdagingen in gesprekken. En ja, ik denk ook de typische mannendingetjes: zoals de was bovenop de wasmand leggen i.p.v. erin, of roepen dat ie iets niet kan vinden zonder te kijken, maar dan kunnen we daar ook samen gewoon om lachen eigenlijk. :p

    Ohhh en soms kan hij op alles zeuren, dan is niks goed genoeg, mja hey ik ben eigenlijk heel blij met m'n vent. Zolang je alles maar kan uitspreken en er daarna om kan lachen, althans.. dat doet mij veel goed. Soms zegt een irritatie ook veel meer over mij dan over hem, en als ik dat dan oplos is de irritatie weg.
     
    Manana en MyMiracle vinden dit leuk.
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Hahaha ja dit is zo typisch, het mannenbrein werkt echt anders. Fascinerend... :roflmao:
     
    Luckyme96 en MyMiracle vinden dit leuk.
  3. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hoe hij slikt. Het geluid ervan.... Ik houd enorm van hem maar ald ik dat geluid hoor wil ik hem meppen :roflmao:
    En dan ook nog een stapel chips tegelijk in zijn mond willen proppen en dat dan alles onder de kruimels zit. Man man man.
     
  4. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hij vergeet werkelijk alles!
    Hij kan makkelijk op zijn telefoon spelletjes spelen terwijl de kinderen de tent afbreken en hij merkt er niks van.
    Laat hij iets vallen, dan laat hij het meestal liggen. Pakt hij het wel op en blijft er een vlek achter? Dan laat hij die vlek mooi zitten.
    Hij doet het steeds beter, maar nog niet goed genoeg......de wc rand schoonmaken na het plassen.
    Hij kookt vaak(heel fijn), maar laat dan wel een enorme bende achter in de keuken.
     
  5. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    • Komt slecht zn bed uit
    • Wil niks doen wat ik hem vraag en kan slecht tegen een 'baas' hebben. Hij zegt "alleen honden hebben een baas". Zelfs al vraag ik het zo: zou je alsjeblief als je tijd hebt dit of dat willen doen? Dan voelt dat voor hem al als hij dat uit voert als aan mij gehoorzamen.....
    • Heeft vaak weinig porrie en weinig eigen initiatief.
    Maarrrr dit is vanuit mijn optiek en deze irritatiepunten heb ik alleen omdat ik daarin totáál tegenover gesteld ben! Verder is het een topper ♡
     
    Indy89 en MyMiracle vinden dit leuk.
  6. Indy89

    Indy89 Fanatiek lid

    19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Heerlijk dit topic!

    Kleine dingetjes zoals vieze sokken op de grond, kan niet koken etc etc heb ik allemaal geaccepteerd.. Maar waar ik echt niet mee kan dealen is dat hij regelmatig, soms meerdere avonden achter elkaar de hort op is en dan te veel drinkt.. De tijd vergeet en vergeet dat hij nog een thuis heeft.. Als ik hem daar op aanspreek is hij het er mee eens, maar het weekend daarna is hij dit weer vergeten...............
    En oja, ik ben moeeeee, maar wel de hort op gaan en de volgende dag weer klagen ik ben moee!

    Gelukkig staan er veel meer mooie en positieve eigenschappen tegenover em ben ik ook zeker niet altijd de makkelijkste!!!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.062
    113
    Vrouw
    Zijn gesnurk! Krijg nu ook weer de neiging om een kussen op zijn gezicht te duwen terwijl hij op de bank een heel bos om ligt te zagen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    De 3 punten waar ik mij het meeste aan erger zijn, ten eerste dat hij shaggo reageert als ik hem vraag om iets te doen wat niet binnen zijn dagelijkse routine valt. Het tweede wat ik jammer vind is dat hij geen vakantiemens is. Het is net alsof hij een elastiek aan zich heeft en het liefste zsm terug veert. Terwijl ik het juist heerlijk vind om op vakantie te gaan. Ten derde zou ik graag zien dat hij eens het voortouw neemt en dat ik dus niet het gezin mee sleur met zijn weerstand erbij. Ik wil gewoon wat meer spontaniteit in mijn leven en dat botst met zijn behoefte aan structuur.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  9. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hij houdt niet van camperen.
    Hij speelt geen gitaar

    :)
     
    MyMiracle en Paardenbloem vinden dit leuk.
  10. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn man is lief maar kan heel erg slecht tegen rommel en vuiligheid. Helaas is het in zijn ogen al snel vies of een zooi, en dan gaat hij dus echt heel opgefokt en snauwerig lopen doen. Daar kan ik dus echt zó niet tegen, uitgefoeterd worden omdat de handdoek van zijn haakje gevallen is of omdat de stoel op onze slaapkamer door mij gebruikt wordt als kledingopslagplaats.

    Met andere dingen, wat echt gevolgen kan hebben is hij juist weer heel laks. Zo moet ik 100x zeggen dat hij zijn medicatie in moet nemen, hij zijn smartphone uit de carkit moet halen als hij naar binnen gaat en dat je geen oplader in het stopcontact moet laten zitten als je gaat slapen of van huis gaat. Op zulke momenten kan ik 'm wel villen af en toe.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  11. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Met stip op 1: zijn rommel.
    Of tenminste, ik vind dat hij rommel maakt. Hij ziet het niet zo

    Bijv vandaag heb ik opgeruimd
    Zijn vistas die al 5 dagen in de woonkamer staat
    Slippers die hij laat slingeren
    Een bonnetje wat hij op de grond heeft laten vallen en gewoon laat liggen
    Een lege doos van iets dat hij besteld heeft
    Een rol met kabel wat ie nodig had voor de tv, wat alweer een week in de woonkamer staat

    En zo gaat het altijd, hij lijkt niet te snappen dat als je alles maar laat liggen dat het rommelig wordt.
     
    Syane, MyMiracle en Nataly1972 vinden dit leuk.
  12. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Tegen mij altijd zeggen dat het huishouden toch wel erg aan het verslonden is. En ja hier ben ik iets te regelmatig schuldig aan :oops:.... Maar ondertussen laat hij zijn schoenen en de papieren uit zijn werkte door de hele huiskamer slingeren. Als ik vraag of hij die papieren op zou Willen ruimen omdat het anders in de papierbak beland, legt ie het op de trap en blijft het daar weer liggen !
    De afwas.... heb ik net de vaatwasser uitgeruild, laat hij zijn vuile afwas weer op het aanrecht staan ipv dat hij het er in zet:mad:
    Iemand zei het al.... het snurken, wat een herrie komt eruit zeg.....
    En het ergste zijn impulsiviteit! We moeten even iets rustiger aan doen, de bruiloft komt eraan, wat doet meneer? Koopt even een horloge van300€!!!! Moet hij weten, maar dan niet klagen dat ik teveel geld uitgeef aan de boodschappen!

    Tjonge:|
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hij geeft ‘s avonds de katten altijd vers water en zegt dan tegen mij “ geef jij ze even eten?” o_O Gast, geef die katten ook hun eten als je ook het water kan verversen.:roflmao:

    Ook ziet hij geloof ik nooit de kapstok, hij loopt er langs, komt de woonkamer binnen en hangt zijn jas altijd aan de zelfde stoel op. Ik heb die jas wel eens uit frustratie midden in de gang gegooid en toen hing hij hem gewoon weer aan de stoel. Veeg mij maar op, ik heb het opgegeven.
     
    Syane, Soullady, Bloem2310 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Hahahaha. Juist! Wie doet het dan?
     
    Syane en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    • Laat altijd zijn zooi op de keuken staan.
    • Vraagt 100x per dag, gaat het schat?
    • Belt tig keer per dag
    • Kan niet met geld om gaan
    • Word snel boos
    • Krijgt de kinderen aan het huilen binnen 10sec als die thuis komt
    • Ziet alles altijd in het negatief
     
    Bloem2310 en MyMiracle vinden dit leuk.
  16. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    dat hij aan dingen begint maar het niet afmaakt en weer aan een nieuw project begint.

    dat hij zn was laat slingeren en verwacht dat de kabouters dat wel even in de wasmand doen

    aan het feit dat als ik wat aan hem vraag het 6 weken later een keer gebeurt en ik het dus uiteindelijk zelf doe.

    en als hij wat kwijt is is het mijn schuld hahaha zo irritant. legt die het zelf ergens neer en moppert op mij dat hij het niet kan vinden ..

    verder is die wel lief hoor :D
     
    Syane, duitshollandsmeisje en MyMiracle vinden dit leuk.
  17. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Precies dit. Mijn vriend laat bij ALLES wat hij doet sporen achter, hij ruimt niks op en vind een schoon en opgeruimd huis helemaal niet belangrijk. Grote irritatie waar we al 12 jaar tegenaan lopen. Trekt met tijden echt een ‘schaduw’ over de relatie, omdat ik hierdoor soms zijn positieve kanten niet meer kan zien. Ik ben zelfs ooit bang dat ik ooit nog eens de handdoek in de ring ga gooien omdat ik het gewoon niet meer op kan brengen..
    Super jammer, want natuurlijk heeft hij ook heel veel positieve kanten!!!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  18. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Ik zie mijn man doodgraag, maar hij babbelt veel te veel :) Klinkt misschien raar, maar hij wijdt gewoon teveel uit over dingen.

    Hij werkt als operator op een lijn en ik denk dat ik, door zijn uitleg, zelf die lijn zou kunnen bemannen als ik er voor gezet word. Echt elk detail van zijn job, vertelt hij.
    Zelfde met lopen. Hij traint nu voor een marathon, maar elk aspect van zijn training, vertelt hij aan mij. Voor mij volstaat het dat ik weet wanneer hij traint en hoe lang. Maar wat voor soort training en hoe dat in elkaar zit, hoef ik gewoon niet te weten.

    Ik ga hem niet meer kunnen veranderen, maar soms zou het gewoon een beetje minder gedetailleerd mogen :)
     
    Jozefien85, Bloem2310 en MyMiracle vinden dit leuk.
  19. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    Hij geeft nooooooit toe als hij iets fout/verkeerd heeft gedaan. Ligt altijd aan iets anders of een ander (mij). Zegt dus ook nooit sorry. Bloedirritant.

    Als ik vraag of hij iets wil doen (teken het nog jet niet uit), doet hij het wel maar meestal net een klein beetje verkeerd. Bijv bij boodschappen doen de chips meenemen die ik echt vies vind, bij koken de groente net te hard laten of het vlees laten aanbraden, bij de wc schoonmaken een wc papiertje over de bril halen (???), bij het sorteren van de was de verkeerde kledingstukken bij elkaar leggen, afruimen na het eten wel het aanrecht en kookplaat schoonmaken maar niet het spatding erachter etc. Waardoor ik soms denk: je doet het expres zodat je het een volgende keer niet meer hoeft te doen... uiteraard ontkent hij alles en ligt het er aan dat ik niet duidelijk heb uitgelegd (het ligt immers nooit aan hem zelf). bloeeeeeed irritant!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  20. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Dat hij geen initiatief toont om zijn vriendschappen te behouden. Als hij door vrienden uitgenodigd wordt voor een borrel vind hij dat altijd heel leuk en gezellig maar zelf initiatief nemen ho maar. Pas als ik zeg joh zou je die of die niet eens uitnodigen voor een biertje gaat hij dat doen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina