Zijn verslaving aan Bubbleshooter op zijn telefoon... hij ziet en hoort niks meer als hij dat speelt. Kan zijn mobiel zo het raam uit bonjouren als ik dat geluidje hoor.
Ik heb er nog 1. Hij doet altijd alles op het laatste moment! Zoals nu.. we gaan naar de avonturenboerderij. Ik was met C naar dansen geweest en als we thuis kwamen zouden we direct door gaan. Ik bel hem op en raad eens.. Meneer zit uitgebreid op de wc te kakken (duurt een uur) & moet nog aankleden! Aaaargh!!
Maar ik snap dat serieus niet bij mijn man. Al 14 jaar roep ik dat. Maar dan zegt ie gewoon: ‘ja heerlijk toch, overal licht? Kan ik tenminste alles goed zien!’ Hij kijkt er dan ook echt bij alsof het heel normaal is. Ja tuurlijk schat. Want als je in de keuken bent dan heb je ook wat te zien op zolder of niet? Regelmatig kom ik rond vijven thuis en dan zie ik idd nog de badkamer- en zolderlamp aan. De hele dag voor niets.. hij doet dat ook met de verwarming die aan staat. Alle deuren laat ie open. Dan denk ik echt: je snapt toch wel dat er dan een hoop warmte verloren gaat?
Selectief luisteren, snurken, uitstelgedrag, licht overal aan laten, deuren niet dicht doen, als hij kookt de troep niet tussendoor opruimt, geen nieuwe keukenrol of toiletpapier ophangt en als hij dat wel doet de lege rollen niet weggooit, bier blikjes niet weggooit en overal laat zwerven, niet stil kunnen doen, koffie kopjes halfvol laten staan op onhandige plekken waar je ze snel omgooit en de boel dan onder de koffie zit, dingen niet in de vaatwasser doen maar alles op het aanrecht zetten (ofwel vaat explosie), kleding niet in de wasmand doen en dan klagen dat z'n was niet gewassen is, hij soms doet alsof de zorg voor onze dochter alleen op mij aan komt en dat hij mij niet altijd even serieus neemt als ik zeg dat ik hulp nodig heb en het even niet alleen red. Daar tegenover staan weer een heleboel goede eigenschappen en kwaliteiten hoor!
Als het na 14 jaar nog niet gelukt is zou ik de moed maar opgeven. Installeer iet ala TOON waarbij je op afstand de verwarming uit kan zetten. Overal LED lampen en op bepaalde plekken een sensor. Overigens laat ik bij vriend ook wel eens het licht in de badkamer aanstaan. Dat is namelijk een van de lampen die wel met de hand aan moet. En wat met de hand aan moet moet ook met de hand uit. Maaar... er hangen ook een paar spotjes die dus wel met een bewrgingssensor aangaan. En als ik ga douchen is vriend vaak al gedouched en had hij dus het licht met de hand aan gedaan. Ik kan er maar niet aan wennen Thuis staat alles zo veel mogelijk uit als ik niet op die plek ben. Maar heb wel overal LED dus dat scheelt in elk geval in de energie verspilling.
Naast de kleine rommelige eigenschappen en het oostindisch doof zijn soms, vind ik het meest vervelend dat hij zo negatief kan zijn. Constant bedenken waarom iets niet kan, i.p.v. wel. Doodvermoeiend.
Dat hij nooit als eerste opstaat om iets te doen als we weggaan bijvoorbeeld zou hij nooit bedenken om even de tas in te pakken ofzo.. en o ja, dat ie zich niet op tijd scheert, heb een hekel aan dat geprikkeld met zoenen.
Hebben jullie ff?? Snurken. En dan vooral de enorme uithalen nadat hij even 4 seconden is gestopt met ademen . Overal ja is goed op zeggen en dan vervolgens nee doen ,bv schat als je zo ook naar bed komt ,doe je even de kat in de gang en het folie op de bank voor de hond (zodat hij niet op de bank gaat liggen) , ja tuurlijk!! En dan ga ik snachts naar beneden om even wat te drinken en dus geen van beide gedaan . En dit met veel meer dingrn. Niet echt meeleven met sommige dingen die mij verdrietig maken . Bv ik voelde mij laatst rot omdat vriendschap met vriendin vooral van mij uit lijkt te komen . Even een dipje en na mijn verhaal aangehoord te hebben is het enigste wat hij kan zeggen ,ach je moet je er niet druk om maken . Elke zaterdag wanneer ik uit werk kom eind van de middag is het een pleuris zooi. Overal staat afwas en liggen tassen van de kinderen van sport. Ik ben na werk zaterdag s altijd afgepeigerd en lig vroeg op bed. Dus zondags sta ik op en kan ik gelijk aan het puinruimen . Idd alles op de trap laten liggen . Stofzuigen kan ik beter zelf doen want hij laat de helft liggen . Op het werk is hij de gezelligste sociaalste en liefste collega volgens sommige ( heb met hem samengewerkt) nou ze zouden hem thuis eens moeten meemaken af en toe . Oja en ik geef volgens hem soms veel te veel uit , maar een pendel voor een kayak van 240 euro moet makkelijk kunnen Verder is hij best lief hoor .
- Hij kan zooooo doorzeuren over kleine dingetjes. Ik maak altijd het grapje dat hij wat dat betreft de vrouw binnen onze relatie is. Ik ben redelijk relaxed en gemakzuchtig (misschien te soms), maar hij kan zo moeilijk accepteren dat je soms gewoon maar even moet zien hoe iets gaat lopen en je niet op voorhand druk moet maken over alle mogelijke uitkomsten. Als wij ergens ruzie over hebben, dan komt het eigenlijk altijd neer op het feit dat we wat dat betreft zo anders zijn. - hij laat altijd alle kastdeurtjes en laatjes openstaan! En laat altijd alle verpakkingen achter waar hij ze gebruikt heeft. Als ik thuis kom en hij thuis is geweest dan kan een spoor van pindakaaspotten, vieze kopjes en open kastdeurtjes volgen. Zo irritant! - hij is niet heel sociaal, waardoor ik soms het gevoel heb dat ik naar andere mensen toe een beetje moet overcompenseren. Ik kan met gemak nog 20 kleine dingetjes opnoemen, maar ik ben eigenlijk te dol op hem op die moeite te doen. Iedereen heeft zo z’n nukken denk ik altijd maar
Hij praat te veel. Als hij al begint met 'om een lang verhaal kort te maken ' dan weet ik al dat hij door gaat blijven ratelen. Soms zeg ik ook gewoon 'ja, to the point?' Echt hè, wat ik in 2 zinnen kan zeggen zegt hij in 10/15 minuten tijd. Of als hij iets verkoopt via marktplaats en die koper staat hier met zijn geld te zwaaien, legt het geld op tafel en m'n vriend nog 10 minuten door zit te praten. Om naderhand te zeggen 'pfff die bleef lang' Tja hoe zou dat komen denk je!?