Wij eten nooit snacks bij friet, ik vind dat geen avondeten persoonlijk, een bord friet met een kroket ofzo... Hier eten we meestal friet bij de köfte, Turkse gehaktballetjes, en dan een salade erbij.
Zolang je in schoon vet bakt, en het zout en de saus beperkt tot het minimale is het net zo 'gezond' als in boter gebakken piepers
Wij eten ook geen friet als maaltijd. Meer 'bij iets' als klein bijgerecht dus. Bv. shoarmabroodjes met salade en dan wat frietjes, gebraden kip uit de oven met een sausje van olijven, gedroogde abrikozen e.d en dan wat frietjes erbij. Visfilet kruiden en dan door de bloem halen en bakken/frituren of gemarineerde gebakken zalmfilet is vast ook erg lekker bij de friet.
Ooooh lekker juist friet met snacks Als ik het haal dan neem ik standaard of een smulrol erbij of gehaktbal speciaal, mexicano, zigeneurstick of een vlampijp (ik krijg nu honger ) Als ik het zelf maak koop ik een blik stoofvlees voor erbij of we maken zelf speciaal en dan meestal een goulash kroket erbij.
Geen idee of het al genoemd is, maar wij maken vaak kip in braadzak bij de patat! Pakje kruiden met braadzak kan je zo kopen, ik gooi er geen drumsticks bij maar gewone groot gesneden kipfilet. Ui, paprika, champignons of welke groente je maar wil erbij. Samen in de oven, heerlijk bij de patatjes!
Oude favoriet van toen ik nog in Londen woonde: Lasagna & Chips! Een verbazingwekkend lekkere combinatie - zéker met een lekker 'natte' lasagna met veel bechamelsaus erin. Yum! Beetje sla en tomaat erbij and Bob's your uncle...
Patat met kip kerrie, heeeerlijk. En zuurvlees bij de friet, met een beetje mayo.... hmmm nou heb ik honger!!