Ik ben begin april in het ziekenhuis op de gewone OK geopereerd aan mijn baarmoeder dmv een lisexcisie. Dit was de tweede behandeling. Bij de eerste kwamen ze erachter dat het gebied een stuk groter was dan ze gedacht hadden. De gyn heeft een paar keer gezegd dat ze een groot gebied heeft weggehaald. Bloedverlies erna viel mee, heeft wel lang geduurd vooral nadat ik gewandeld had of veel in huis gedaan had. ik ben voordat ik op controle moest een keer met de pil gestopt om te kijken wat er zou gebeuren als ik ongesteld zou worden. Dat was ook nog vrij normaal. Deze week naar de gyn geweest voor nacontrole. Bloeden was een paar dagen ervoor gestopt dus ik dacht het is prima zo. Gistermorgen kreeg ik uit het niks een bloeding. Echt uit het niks, ik zat op een stoel, stond op en ik voelde een hele golf komen. Op de wc zag ik een groot stolsel. En het bloed bleef eruit druppelen, net een kraan die openstond. Ik was wel een beetje in paniek. Elke keer dat ik bewoog voelde ik bloed komen. Ziekenhuis gebeld. Assistente vond het vreemd dat het zo lang na de behandeling was. Heeft het nagevraagd bij de dienstdoende gyn. Die zei dat ik even kon afwachten. Als het bloeden niet minder werd moest ik in de loop van de middag terugbellen. Uur later, sta ik weer op en voel weer een golf. Een stolsel zo groot als een kleine vuist. Maar meteen daarna hield het druppelen op. Nog wel wat bloed verloren maar het stopte daarna best snel. ik had geen buikpijn, niks. Kan ook niet zwanger zijn geweest. Ik was wel aan het einde van de pilstrip maar normaal slik ik 4 strips achter elkaar door voordat ik een stopweek heb en dit was pas de eerste strip. Maar nu vraag ik me af, wat is dit geweest? En krijg ik dit nog eens? Stel je voor dat me dit op het werk was gebeurd zonder maandverband oid. Herkent iemand dit?
Trouwens, ik zeg dat nu van die lisexcisie maar ik weet niet of het ermee te maken heeft. Ik heb dit nog nooit gehad. Dacht misschien ben ik in de overgang maar daar zou je dan toch niet echt iets van moeten merken als je aan de pil bent toch?
Misschien zat er nog een plens bloed in de baarmoeder en werkte de grote stolsel als een stop zodat het er niet eerder uit kon.
Kan het niet gewoon je menstruatie zijn? Of een gemiste miskraam? Tijdens mijn miskraam verloor ik ook ineens zoveel bloed met vuistgrote(en grotere) stolsels keer op keer. Misschien verstandig om wel even je hb te laten controleren.
Een mjskraam jan 100% niet. Mijn menstruatie lijkt me sterk want ik slikte de pil. Na die stolsels ben ik wel gestopt om nog maar een keer ongesteld te worden voor het geval er nog wat zit.
Ik herken het enkel van restweefsel na een miskraam. Verloor dan ook ineens grote stolsels (mandarijn grootte). Bij mij een teken dat m’n lijf er wat uit probeerde te werken, maar niet succesvol. geen idee hoe zo’n behandeling precies werkt maar kan er in theorie wat weggehaald weefsel zijn achtergebleven? Of is er alleen aan de baarmoedermond wat weggehaald? Omdat je spreekt van veel weefsel.
Ik heb na mijn lis-excisie ongeveer 2 weken gebloed maar al gauw ging het over op gewoon vochtverlies. Wondvocht denk ik. Toen stopte het, en na een paar dagen begon het weer maar verliep het een beetje op dezelfde wijze als dat het daarvoor stopte. Ik heb toen ertussen dus een paar dagen echt niets verloren. Toen het dus weer begon baalde ik want ik dacht er vanaf te zijn. Maar dit ging nog een week of 2 zo verder. Tot ik opeens 1x één grote stolsel verloor en toen was alles ook per direct weer gestopt. Alsof er nog wat restweefsel zat wat er gewoon nog even uit moest. Ik denk dat dat dus wel kan hoor. Bij mij hebben ze toen ook veel weefsel weggehaald.
Er is een poliep weggehaald. In november vorig jaar geprobeerd via de myosure methode maar toen kwamen ze erachter dat de poliep mijn hele baarmoedermond had vervormd en veel verder naar binnen ging dan gedacht. Vandaar de tweede behandeling. Mijn baarmoeder leidt sowieso altijd al een eigen leven. Na de bevallingen bleef ik eindeloos bloed en stolsels verliezen. Tot het moment dat ik dacht dat het nooit meer over zou gaan. Om vervolgens een week later ongesteld te worden. De laatste was een keizersnee. Dus daar zit ook al een litteken van op mijn baarmoeder. Hopen dat het nu niet meer gebeurt. Niet dat ik nu een holte ofzo heb waar bloed zich kan ophopen. @ Nina, "goed" te lezen dat je het herkend. Heb je dat erna niet meer gehad?
Ik zou eerlijk gezegd het wel fijn vinden als ze even met een echo zouden kijken als ik in jouw situatie had gezeten. Hopelijk blijft het nu rustig.
Gisteren overdsg geen bloedverlies. Sta gisteravond van de bank op en weer een golf plus stolsel. Ben nu wel met de pil gestopt dus dit zal dan wel de menstruatie zijn. Maar het is veel erger dan ik normaal heb. En het is niet de eerste keer sinds de lis dat ik een stopweek heb. Ben alleen bang dat als ik nu weer het ziekenhuis bel ze zeggen ja wacht maar even af tot het voorbij is. Kan zo de deur niet uit. Als zo n golf komt moet ik meteen naar de wc.
Ik zou echt even bellen, hier ga je de antwoorden niet krijgen en dit lijkt mij dusdanig belangrijk dat er echt even naar gekeken moet worden. Sterkte, hopelijk stopt het bloeden snel!
Maar dit is ondertussen reden genoeg om het ziekenhuis te bellen. Weet jij veel. Kan iets onschuldigs zijn maar ook iets wat wel verholpen moet worden. En met een echo hebben ze het zo gezien. Hup hup, bellen!
Ik heb dit ook gehad na mijn laatste lisexcisie. Ik heb heel veel lisexcisies gehad maar bij de laatste was de bloeding heel heftig. Het was in eerste instantie niks aparts alleen duurde het wel langer als dat ik gewend was. Tot het bloed er na een aantal weken (2maanden) ineens gewoon uit druppelde/liep. Steeds heftiger, ook met stolsels. Zoveel dat een maandverband binnen een kwartier vol zat. Ik moest met een handdoek tussen mijn benen naar het ziekenhuis Ik heb steeds contact gehad met het ziekenhuis, ben ook een paar keer terug geweest waarbij ze het hebben proberen te stoppen, wat niet lukte. Uiteindelijk hebben ze het kunnen laten stoppen. Het was niks ernstigs, de stolsels waren ook heel eenvoudig te verklaren maar het was wel heel vervelend. Ik was heel blij toen het eindelijk verholpen was, zonder narcose, want daar was ook nog even sprake van! Het is dus niet normaal om zoveel bloed te verliezen na een Lis, niet ernstig maar ik zou wel het zh blijven bellen zolang het niet stopt, want nogmaals, normaal is dit niet.
Nou dat is ook wat. Wat was de verklaring dan voor die stolsels na al die tijd? ik heb bij mijn 3 bevallingen ook veel bloed verloren. Heb bij 2 bevallingen bloedtransfusies gekregen. Verder duurde het eeuwig voordat het een keer stopte. Ik wil ook eens vragen of er iets mis is met de stolling. toen ze het infuus verwijderde spoot het bloed uit mijn hand en nu bijna 2 maanden verder zie je nog precies waar ze mijn infuus hebben geprikt.