Wat eten en wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door madelief, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede avond,

    Ik heb een vraag, Laura is bijna 6 maanden en dan mag ik dus vast voedsel erbij gaan geven. Mijn vraag is nu waar begin je mee, hoevaak per dag, welke flessen blijven ze houden? Ik snap er namelijk niets van :oops: :oops: Ze zit nu op 4 flessen van 210 met 7 schepjes om : 07.00 11.00 15.00 en 19.00.
    Word er al helemaal nerveus van als ik er aan denk met dat vaste voedsel.... Hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen ;)

    Liefs Esther
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voorlopig hou je gewoon de 4 flessen. Vaste voeding is, zeker in het begin, bijvoeding. Wel worden je flessen wat kleiner als je overstapt op nr. 2. Dan heb je 4 flessen van 180 + 6. De nr. 2 voeding verzadigd wel meer.

    Wat vaste voeding betreft: bij ons is het wat vogelen. Jarissa geniet er nog niet van en spuugt bijna alles uit. Wij proberen vaste voeding rond 10 uur, 2 uur en als we zelf warm eten. Dat is vaak rond haar laatste fles. Ze zit dan bij ons aan tafel (meestal in de wipstoel, soms op schoot en heel soms in de kinderstoel). Dan eet ze vaak het 'beste'.

    Pas als je baby echt eet (een heel potje), kun je overgaan op 3 flessen. Maar meestal geeft je baby dat zelf wel aan. Dat is hier in ieder geval wel zo gegaan met alle veranderingen in aantal flessen.
     
  3. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hey Esther/Madelief
    Ik heb er ook nog niet echt veel ervaring mee, ik zal je vertellen wat ik weet.
    Op mijn cb vertelden ze dat het niet uitmaakt of je met fruit of groenten begint.
    Je begint met een heel klein beetje om ze aan de smaak te laten wennen.
    Ik geef yara fruit tussen de 1e en de 2e fles, zo rond 930/1000 is dat bij mij.
    Straks ga ik rustig aan de groentehap erbij geven. Ik weet dat er pas een fles weg mag vallen als ze van beiden echt goed eten.
    Dit is al iets, andere meiden helpen je vast wel verder!
     
  4. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou even opschrijven hoe ik ermee ben begonnen...

    Fruithapje tussen de 1e en 2e fles in, in het begin at hij maar een paar hapjes, ondertussen al een heel potje. Groente ben ik mee begonnen tussen de 3e en 4e fles in (net wanneer hij wakker was). Je merkt vanzelf dat ze minder drinkt of later voor de volgende fles vraagt. Van het CB mocht ik vanaf 5 maanden beginnen met een maaltijd (aardappelen/rijst met groente). Dit heb ik tot nu toe elke keer een half uur voor de 3e fles gegeven en hij mag daarna als toetje nog wat melk. Maar sinds een paar dagen vraagt hij hier niet meer om.

    Hopelijk heb je er wat aan ;)
     
  5. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    thanx meiden hier heb ik in iedergeval iets aan, word gewoon echt nerveus als ik er aan denk

    liefs es
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Tot ze gewend is geef je het fruit en de groente tussen je flessen in, dus bijvoorbeeld om 9.30 fruit en rond 17.30 groente. Als ze is gewend, zal na zo'n 3 a 4 weken zijn, dan laat je de fles van 11 uur vallen en die van 15 uur geef je wat vroeger, die van 19.00 blijft gewoon. Je kunt dan wat grotere hoeveelheden fruit en groente gaan geven en zo is ze evengoed de hele dag verzadigd. Alleen zou ik tussendoor wel wat diksap aanbieden, voor de dorst..

    Je kunt eventueel vanaf 7 maanden de dag beginnen met een bordje pap van opvolgmelk (200cc) en bijvoorbeeld bambix, dit vervangt dan weer je eerste fles en houd je er uiteindelijk 2 over.
     

Deel Deze Pagina