Wat eten in plaats van vlees???

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik vroeg me af wat je kan eten in plaats van vlees? Dit omdat er toch wel stoffen in het vlees zitten die je wel nodig hebt. Ik heb het wel een beetje bekeken met vlees. Ik krijg altijd last van me maag, van vlees en het smaakt me ook totaal niet....Nu zit ik alleen te denken wat ik er anders voor in de plaats kan eten?

Iemand tips?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

er bestaan toch vlees vervangers, van vales ofzo ?? Geen idee hoe dat merk heet ik koop het nooit maar zie het wel eens liggen.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals al genoemd, noten, eieren, tofu, peulvruchten, af en toe vis, kaas, evt. vleesvervangers, maar de meesten daarvan zijn niet te eten.

5. Troelala21

Ik heb al eens wat van valess gegeten, maar die vind ik ook niet zo super helaas...

Bedankt voor de tips!

6. Troelala21

Daar word je al wat wijzer van. Ik moet alleen wel op de zoveel calorieeen op een dag komen. Zonder vlees, mis ik al aardig wat calorieeen namelijk.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik eet alleen nog maar kip en vis.. bevalt me prima

8. Troelala21

Vis lust ik niet, ja alleen kibbeling. Gewoon kipfilet bedoel je?

9. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik eet al jaren voornamelijk vegetarisch en dat kan heerlijk zijn!
    Misschien nog wat tips voor je:

Zoek de volgende recepten eens op: kaasgehakt (6 bruine boterhammen, een ei, zakje geraspte kaas, kruiden en paneermeel) Als je het leest lijkt het niets maar écht lekker ipv een bal gehakt!! Zelfs mijn 'ik houd gan vlees' man vindt het lekker!

Fetaloempiatjes (feta, ricotta, pijnboompitten, kruiden)

Kaasschnitsel van de AH, vleesvervangers in het schap van de albert hein. Vegetarische smeerworst van tivall (AH)
    In pasta's gedroogde tomaten ipv vlees (lekker zout en stevige bite)
    Verder zijn de toscaanse carree, paprika burger en brocoliburger heerlijk. Valess is alleen lekker als vervanger van vlees in bijvoorbeeld nasi of bami. Neem de filet naturel en marineren die handel. Je proeft niets vegetarisch meer!
    De vegarookworst en de vega spekjes zijn na wennen ook oké. Hoewel ik gefruite uitjes lekkerder vind door de stamppot dan de vega spekjes.

10. Troelala21

Klinkt lekker! Bedankt voor je tips!

11. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
  12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik eet een paar keer per week vleesvervangers, aangezien ik geen vlees meer eet.
    Die van de AH zijn echt het lekkerst! Vooral die toscaanse carre en paprika-kaasburger :p Gehakt of wokreepjes vind ik niet echt lekker in de vegetarische variant, dus ik eet meestal pasta met alleen groenten en saus. Is ook best lekker. Of een ovenpasta met pijnboompitten.
    Op brood eet ik ook regelmatig vega paté (van valess dacht ik).
    De Vegetarische Slager heeft echt heerlijke kroketten en saucijzenbroodjes.

13. Troelala21

Bedankt voor de tips meiden!!

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

das wel beetje vervelend dan
    jup ;)

15. Troelala21

Pff ja ben echt een moeilijke eter, denk dat ik toch moet leren om meer te eten hihi....

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Producten van Tivall zijn erg lekker, dat is AH eigen merk.

Kijk eens bij een biologische eetwinkel voor bijv Seitan of sojabrokjes. Die kan je helemaal zelf op smaak brengen!

17. Troelala21

Bedankt voor de tip!!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind de vleesvervangers van de AH erg lekker!

Vandaag hadden we stampot broccoli, ik doe dan ipv vlees blokjes kaas door de srampot.

Deel Deze Pagina