wat eten jullie als je alleen bent met de kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    De gewone maaltijd. Ik ben 6 dagen in de week alleen met de kinderen. Mijn man werkt in de horeca en donderdag op zijn vrije dag eten we meestal iets uitgebreider of gaan uit eten.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Soep met brood
    Broodjes knakworst
    Pannenkoeken
    Frietjes
    Pizza en salade
    Loempia uit de oven
    Lasagna

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Gewoon normaal maar dat komt omdat bij ons in de zomer soms helemaal niet voorkomt dat papa mee eet met ons, ik bel altijd mijn man op of ik moet wachten of gaan eten en we eten vaak met zijn drietjes, altijd al zo gedaan, in de winter is ie wel op tijd thuis en eten we wel samen maar ik ga niets veranderen alleen omdat papa er niet is, het gaat gewoon normaal verder zeg maar.

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Waarom zou je anders dan anders eten als je partner er niet is :(

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

omdat het niet vaak voorkomt en ik geen zin heb gewoon te gaan koken en er weinig van gegeten word...

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Als mijn man er niet is met eten eten we meestal iets simpels patat, pannenkoeken of broodjes vissticks. Gelukkig gebeurt dit niet vaak.

Op devraag waaromanders dan anders, nou hier heel simpel mijn man kookt meestal omdat het mij te belastend is en ls hij er dus niet is met eten dan hebik al extra werk met Quinten en trek ik het niet als ik er ook nog bij moet koken ;)

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Komt hier ook best vaak voor en meestal laat ik Sophie kiezen want ze zegt altijd hetzelfde...........Spinazie met een eitje :D. super makkelijk en gezond.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja ik snap het ook niet helemaal geloof ik ha ha

Gewoon net als anders...

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Meestal kook ik dan gewoon. 1x in de 9 wk heeft papa dienst van half 3 tot 11 en eet ik alleen met de kindjes. Soms eet ik bij mijn zus mee ( alleenstaande moeder met 2 kinderen dus kookt elke avond voor haar alleen en de kindjes) of vraag aan mijn moeder bak stamppot want die kookt voor 10. Verder gaan we dan op woensdag naar de Mac vanuit de bieb :)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook gewoon hetzelfde, maar zou anders ook wat zijn aangezien mijn man denk ik maar 1 keer per maand samen met ons eet haha.

11. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    hier is mijn vriend er ook af en toe eens niet, dan doen we ook makkelijk zoals soep met stokbroodje, patat of poffertjes.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Als mijn vriend niet thuis is met het eten, eten wij meestal vis. Een stukje zalm, tonijn, makreel, zoiets.
    De reden is simpel: mijn vriend wordt doodziek als hij ook maar een iniminibeetje vis binnenkrijgt. Daardoor wordt hij al misselijk als hij het alleen maar ruikt. Daarom maak ik het nooit klaar als hij thuis is, maar we genieten er driedubbel van als hij eens een avond van huis is.

13. Milujem

Milujem Niet meer actief

Hetzelfde als anders, of ik het nu voor 3 of 2 personen moet maken.
    Eten echt (bijna) elk dag gezond en zie niet in waarom dat niet moet als mijn man er niet is....

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier hetzelfde...toen ik nog met de papa van m'n tweejarige zoontje was, aten we ook vaak alleen. Hij was er nauwelijks. Dus niets veranderd!

Ik maak meestal iets wat aansluit op de kleine.bv spinazie, wortel, bloemkool, broccoli met aardappelpuree en vissticks, gehaktballetjes of vis.dan eet ik er soms nog een salade bij.

Of rijst met een lekker sausje van crème fraiche en wat gehakt en daarbij broccoli. Dat gaat er goed in!en ik eet dan nog wat champignons bij de saus. Of een lekkere omelet en groenten gekookt.en een quiche gaat er ook in...

Soms ben ik weleens uitgeinspireerd...zelf houd ik erg van pasta maar de kleine niet zo nog...beetje macaroni met kaas en olijfolie.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

*Maccaroni en dan vaak wel twee dagen achter elkaar. Eerste dag met gesmolten kaas erover. Tweede dag met gebakken eitje en stokbroodjes met kruidenboter

**Pakje kant en klare aardappelpurree, potje groente en vlees bakken. Pakje Jus van Knorr en klaar.

***Verse pizza, mijn zoon vind het lekker en leuk om samen te maken.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man is er bijna nooit met het eten dus wij eten gewoon normaal :)

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    feest .?

dan is het bij ons altijd feest :(

papa eet 1 x in de week mee

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ;)
    idd dit dus

19. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik eet altijd alleen met mijn kind :p Ik zorg altijd dat ik iets verzin met verse groente en vaak eten we restjes van de dag ervoor als er weinig tijd is (die vries ik dan in). Als ik helemaal alleen ben eet ik pizza.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier vanavond poffertjes. Anders hadden we pizza gegeten hoor dus erg cullinair was het toch niet..

En ik snap het verschil wel. Meiden van wie de partner vaak niet thuis is, koken al gauw "gewoon"omdat het normaal is. Als het 1 x in de 3 a 4 mnd voorkomt dat de partner er niets is en zeker als je nog maar 1 kleintje hebt die niet veel eet . Snap ik wel dat je geen zin hebt om echt te koken omdat je dan echt het gevoel hebt dat het geen nut heeft.

Deel Deze Pagina