Hetzelfde als wat ik zou eten als ml wél mee zou eten. Ik heb ook nog een kind waar ik graag lekker voor kook.
Mijn man heeft ploegendiensten dus eet 1 van de 3 weken altijd alleen. sowieso ga ik altijd minimaal 1 dag bij mijn ouders eten, 1 dag met de buurvrouw omdat haar man ook ploegen draait. En de andere dagen eigenlijk normaal of dingen die mijn man niet zo lekker vind.
mag ik je recept? Klinkt lekker! Hier eet ik dan meestal iets wat ik makkelijk klaar te maken vindt voor mij en de kids, wel gezond maar ook niet al te veel werk. Andijvie stamp, macaroni met spinazie, of iets wat ook nog makkelijk op te warmen is voor manlief evt. Maar eigenlijk nooit afhaalt of patat ofzo.
Meestal een zelfgemaakt maaltijdsalade met gebakken pittige kipfilet, mais, zilveruitje, croutons, tomaatjes en een zelfgemaakte dressing van sherryazijn, honingmosterd, olie en chilivlokken. Of witte boontjes en tomatensaus (hier gruwelt mijn man van), aardappelpuree en vissticks.
Niet anders dan dat we samen Zijn. Alleen wat minder groente want dat vind ik echt verschrikkelijk haha. Kook zowiezo hierdoor vaak 2 soorten groente en vaak zelfs 2 gerechten met zelfde vlees. Bij roti voor partner en dan zelf kip kerrie . Hoef die week maar 1 ding te koken per dag want kinderen lusten alles. Partner heeft 1x per 9 wk avond dienst en was eerder 1x per 3 weken . Eten erg gevarieerd dus nooit 2 dg het zelfde of wat op elkaar lijkt. Pasta, rijst, aardappels, gebakken aardappels, mie etc. Echt van alles
Heej mamabri je maakt me wel nieuwsgierig naar je muntrijst zou je niet het recept met ons willen delen? Hihih
Gewoon wat we normaal ook eten.. Aardappels/groente/vlees, stamppot, pasta, ovenschotel of een stoofschotel. Vriend lust alles, en ik ook
Het gebeurd hier zelden dat mijn man niet thuis eet. De keer dat het gebeurd maak ik een lekker broodje of soepje voor mezelf. Andersom komt het vaker voor vanwege late diensten, mijn man eet dan bij zijn moeder.
Oh ja hoor, het is eigenlijk de vulling voor gevulde paprika's, die maak ik dan voor mezelf, maar mijn oudste is dol op alleen de vulling Rijst koken, en in een wok 3/4 uien (kleingesneden) glazig fruiten, dan doe je er 400 gr rundergehakt bij, rul bakken, rijst afgieten en door het vlees mengen, kruiden met peper, zout en gedroogde munt naar smaak (ik doe altijd best veel munt en ook veel ui) Dit is muntrijst Ik vul daar dan voor mezelf paprika's mee, (kapje bovenaf snijden dat je een dekseltje hebt, leeghalen, vulsel erin en kapje zonder groen er weer op) en in een pan doe ik water, met een bouillionblokje, een klein blikje tomatenpuree en een scheutje olie, daar zet ik de gevulde paprika's in dan zet ik het op en als het kookt, zachtjes zetten en 15-20 min koken met deksel op de pan.
Hmm, gewoon iets makkelijks... Een broodje ofzo. Een blik knakworstjes met brood. Soep. Tosti. Zulk soort dingen.
gewoon zoals ik normaal eet, maar vaak een quinoa salade omdat mn zoontje dat ook erg lekker vind en vriend niet zo.
Ik nodig mezelf ook wel regelmatig uit ja. Of als ik weet dat mijn vader ook niet thuis is, nodig ik m'n moeder bij ons uit. Voorheen at ik altijd diepvriespizza als manlief niet thuis was om mij ee fatsoenlijke maaltijd voor te zetten. Maar dat vond ik toch wat te ongezond worden voor onze zoon. (We eten wekelijks met zijn tweetjes.) Dus toen ben ik overgegaan op de maaltijdzakken van Iglo. Die zijn best lekker. Ik kook er wat extra pasta bij en wat extra groente en dan kunnen we daar prima met zijn tweetjes van eten. Verder maak ik ook wel eens broodje hamburger of we eten gewoon soep en broodje.
Als mijn man niet mee eet dan is dat meestal onverwachts, dus dan eten we gewoon als gepland (rijst, pasta o.i.d.) Maar... als ik het van te voren weet kook ik gevulde paprika (mexicaans)
Het komt niet vaak voor, maar de keren dat hij niet thuis eet wordt het iets met vis omdat hij dat niet lust.
Macaroni of spaghetti heb voor dat soort momenten altijd een bakje saus in de vriezer zodat ik alleen nog maar pasta hoef te koken. Of ik haal een maaltijdsalade oid. Ik kook iig nooit een hele maaltijd voor alleen mezelf